Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:09:05 GMT

بررسی دوربین مداربسته و کارکرد آن در شرایط مختلف

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۵۸۱۰

بررسی دوربین مداربسته و کارکرد آن در شرایط مختلف

یک سیستم مدار بسته متشکل از دوربین های ویدئویی، دستگاه های نمایشگر (مانیتور) و شبکه های داده ای سیمی یا بی سیم است که به شما امکان انتقال تصاویر از دوربین های ویدئویی به نمایشگرها را می دهد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایمن شبکه هوشمند، دوربین مدار بسته ممکن است بسیار شبیه به دوربین فیلمبرداری متوسط ​​شما باشد، اما باید چند تفاوت مهم را یادآوری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوربین های مدار بسته قادر به عملکرد هستند بدون اینکه شخصی از نظر جسمی آنها را کنترل کند. این امر هنگامی سودمند است که شما نتوانید خود منطقه را کنترل کنید یا شخصی را برای این کار استخدام کنید.

دوربین های مداربسته همچنین می توانند فیلم های ویدئویی را که ضبط می کنند به صورت بی سیم و در زمان واقعی به یک مانیتور پخش کنند. این بدان معناست که یک اپراتور می تواند به سرعت و به طور موثر افراد را از نقض احتمالی امنیتی در چندین مکان شناسایی و هشدار دهد.

سیستم های نظارت تصویری، علاوه بر دوربین ها و مانیتورها، اغلب شامل دستگاه های دیگری مانند سرورها، ذخیره سازی دیسک، رایانه ها است که امکان ذخیره و پردازش داده های ویدئویی را فراهم می کند. همچنین، سیستم های نظارت تصویری می توانند با سیستم های امنیتی و سایر سیستم های اطلاعاتی تلفیق شوند.

برای اجرای یک سیستم مدار بسته موثر، شما به چهار عنصر زیر نیاز دارید. یک دوربین، یک لنز دوربین، یک مانیتور و یک دستگاه ضبط رسانه. به صورت ترکیبی، این چهار مورد به کاربر اجازه می دهد تا وقایع را در یک مکان خاص ۲۴ ساعته مشاهده و ضبط کند.

سیستم دوربین مداربسته می تواند از چندین دوربین تشکیل شده باشد که امکان مشاهده چندین مکان را در صورت لزوم همزمان فراهم کند.

سیستم های نظارت تصویری برای اطمینان از امنیت در سایت های محافظت شده، نظارت بر فعالیت های پرسنل، پیگیری روند تولید و غیره طراحی شده اند. در ادامه با کارکرد دوربین های مداربسته بیشتر آشنا می شویم.

مدیریت جرم

نظارت دوربین مدار بسته می تواند مجرمان بالقوه را باز دارد. در صورت وقوع جرمی، فیلم های ویدئویی می توانند به نیروی انتظامی کمک کنند تا تحقیقات و بعدا شواهدی را برای پیگرد قانونی در دادگاه ارائه دهد.

همراه با دوربین مدار بسته، صوتی، حرارتی و انواع دیگر سنسورها می توانند مقامات را از وقایع غیرعادی آگاه کنند، به عنوان مثال آتش یا اسلحه در یک مکان. برای مشاغل، دوربین های مداربسته می توانند فعالیت های مجرمانه داخلی را کنترل کنند.

زندانها ممکن است از نظارت ویدئویی برای جلوگیری از انتقال مواد مخدر و سایر کالاهای قاچاق به زندانیان استفاده کنند. دوربین ها می توانند مناطقی را کنترل کنند که به راحتی در دسترس نیستند.

مدیریت بحران

با استفاده از دوربین های مدار بسته، نیروهای اورژانس و امداد و نجات قادر به ارزیابی و نظارت بر حوادث در زمان واقعی برای انتقال وضعیت از طریق ویدئو به تیم های مدیریت بلایا هستند، به عنوان مثال از داخل یک ساختمان در حال سوختن یا از یک هلی کوپتر که بر فراز یک صحنه پرواز می کند.

نظارت بر خیابان و شهر

دوربین های موجود در چراغ های راهنمایی و سایر نقاط شهر مردم را برای جمع آوری آمار ترافیک و همچنین تصاویر اثبات کننده برای سرعت غیرمجاز کنترل می کنند.

تحقیقات رفتاری

محققان از شبکه های نظارتی برای ثبت فعالیت های جمعیت در مکان های عمومی و جلوگیری از رفتارهای ضد اجتماعی استفاده می کنند. حال با انواع سیستم های مدار بسته آشنا شویم.

دوربین مدار بسته شبکه
مزایا و معایب

جوانب مثبت - دوربین های شبکه کیفیت تصویر بالاتری از دوربین های آنالوگ ارائه می دهند، مانند یک میدان دید گسترده و قابلیت های بزرگنمایی بهتر و از آنجا که جزئیات ویدئویی بسیار بیشتری را ارائه می دهند، آنها برای تشخیص چهره یا تشخیص شماره پلاک بسیار بهتر عمل می کنند.

موارد منفی - قیمت گرانتر، دوربین های شبکه وضوح بالاتری دارند، بنابراین فایل های بزرگتری نسبت به آنالوگ تولید می کنند که در نتیجه به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید.

دوربین مدار بسته آنالوگ
مزایا و معایب

موارد مثبت - از آنجا که سال هاست دوربین های آنالوگ وجود دارد یافتن یک نصب کننده و همچنین یک فروشنده راحت تر خواهید بود.

نکات منفی - وضوح پایین تر، کابل کشی بیشتری مورد نیاز است و رمزگذاری داده ها را تسهیل نمی کند.

آینده دوربین مدار بسته

در آینده سایر فناوری های دیجیتال باید سیستم مدار بسته را برای ایجاد یک فرآیند نظارت مستقل تر و فعال تر، تکمیل کنند. این فناوری ها شامل شناسایی چهره، سخت افزار هوشمند، خواننده پلاک، دوربین های بدن پلیس و اینترنت اشیا هستند.

با گذر زمان استفاده از دوربین مدار بسته اهمیت بیشتری پیدا می کند، یکی از شرکت هایی که سال ها در زمینه امنیت شبکه و سیستم های مدار بسته فعالیت می کند ایمن شبکه هوشمند است که با ارائه مشاوره و اجرای تخصصی در حوزه های مرتبط فعالیت می کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دوربين مداربسته سیستم امنیتی دوربین مدار بسته دوربین های مدار مدار بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اکیپ‌های برداشت محصولات در مناطق مختلف فعال هستند، گفت: کارشناسان سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی روزانه اقدام به بازدید از کمباین‌های مشغول برداشت محصولات پاییزه می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: اکیپ‌های برداشت در حین بازدید از مزارع و کمباین‌ها توصیه‌های لازم در خصوص تنظیمات کمباین و منع آتش زدن بقایا و کاه و کلش مزارع نیز به کشاورزان منطقه صورت می‌گیرد.

توکلی افزود، در حین برداشت عملکرد مزارع توسط کارشناسان ارزیابی می‌شوند.

کد خبر 6087140

دیگر خبرها

  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی است
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی»