Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:21:25 GMT

غربالگری ۴۲ درصدی گیلانیان در طرح «شهید سلیمانی»

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۷۳۷۰

غربالگری ۴۲ درصدی گیلانیان در طرح «شهید سلیمانی»

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در محل فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: ۴۲ درصد خانوارهای استان گیلان در قالب طرح شهید سلیمانی غربالگری و ۱۰۵ بیمار مشکوک به کرونا ظرف شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار وزارت بهداشت برای تجهیز بیمارستان‌های گیلان، پنج میلیارد ریال به بیمارستان در حال ساخت بخش لوندویل آستارا اختصاص یافته است، گفت: وضعیت قرمز در شهرستان آستارا نتیجه رفت و آمدها و استفاده نکردن شهروندان از ماسک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدرزاده ادامه داد: و روزانه به طور میانگین ۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان این شهرستان مرزنشین گیلان بستری می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: طرح غربالگری شهید سلیمانی باعث می‌شود که بیماران در مراحل ابتدایی بیماری کرونا مورد شناسایی قرار گرفته و طبیعتاً آمار بستری‌ها کاهش پیدا کند.

حیدرزاده، اظهار کرد: شرایط قرمز آستارا نتیجه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در یک ماه گذشته است و احتمالاً همچنان وضعیت قرمز را در شهرستان مرزی بندر آستارا خواهیم داشت.

۴۰ درصد بیماران بستری شده در آستارا شهروندان تالشی هستند

فرماندار آستارا در این جلسه با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در انبارهای سورتینگ و بسته بندی میوه، اظهار کرد: ادارات جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان بر این مسئله نظارت ویژه داشته باشند.

عباس صابر با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی در حوزه صادرات و حمل و نقل مرزی این شهرستان کافی نیست، تأکید کرد: و رانندگان خودروهای حمل بار و کارگاه‌های بسته‌بندی محصولات کشاورزی پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

وی گفت: از زمان آغاز طرح حاج قاسم سلیمانی در آستارا، حدود ۵۰ درصد مردم شهرستان غربالگری شده اند و دستورالعمل‌های هوشمند، به شکل کامل اجرا شده اما امکانات موجود محدود است و پاسخگوی تمام تقاضاهای درمانی نیست.

صابر ادامه داد: ۴۰ درصد بیماران بستری شده در بیمارستان آستارا از شهروندان شهرستان تالش هستند و این امر به تداوم وضعیت قرمز در این شهرستان منجر می‌شود.

فرماندار آستارا، تصریح کرد: شهروندان از دورهمی خانوادگی در شب یلدا پرهیز کنند و با توجه به اینکه بیشتر اهالی به تجارت در بازار مشغول هستند باید ترتیبی اتخاذ شود که بازار آستارا بیش از این متحمل ضرر و زیان نشود.

کاهش روند ابتلاء به کرونا در آستارا

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا هم در این جلسه، گفت: تعداد بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستان این شهرستان در هفته گذشته ۸۰ نفر بود و اکنون به ۶۰ نفر کاهش یافته است.

فرید بصیری مقدم، افزود: از هشتم آذرماه، هزار و ۶۰۲ بار از واحدهای صنفی بازدید شده و ۷۰ واحد به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و نقض مصوبات ستاد مقابله با کرونا، توسط مأموران بهداشت محیط پلمب شدند.

کد خبر 5095944

منبع: مهر

کلیدواژه: آمار کرونا دانشگاه علوم پزشكی گیلان آستارا ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه محدودیت های کرونایی شهرکرد آیت الله یزدی عکس استانها شهرستان کرج آلودگی هوا تبریز بستری شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

دریافت 25 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، مردم مؤمن و انقلابی شهرستان مرزی بندر آستارا رخت عزا بر تن کرده و غرق در ماتم و اندوه هستند.

عزاداران مسیر سپاه این شهرستان تا مسجد امام جعفر صادق (ع) را پیموده و به عزاداری پرداختند.

کد خبر 6096329

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین