Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجید احمدی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج جامعه پزشکی و معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: طرح جهادی و سلامت حاج قاسم سلیمانی جزء یکی از عینی ترین و عملی ترین طرح هایی است که در طی سال های اخیر با رویکرد بالا بردن مشارکت عمومی مردم در نظام سلامت، توسعه شبکه داوطلبین مردمی و کاهش هزینه های چشمگیر و سنگین درمان در یک جامعه تهیه و پایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز بسیج جامعه پزشکی به عنوان اصلی ترین یاور وزارت بهداشت که خط مقدم مبارزه با کرونا است در حال اجرای این طرح با برکت است و سایر نهادهای دیگر همچون هلال احمر، شبکه خیرین و سایر نهادهای مردمی، خدمات محور و سلامت پایه نیز مشارکت دارند.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور بیان کرد: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تمرکز را بر روی کار موثر بین بخشی گذاشته ایم که به نظر می آید مقداری فاصله برای رسیدن انسجام کار بین بخشی وجود دارد و نیازمند هم افزایی بیشتر در این خصوص هستیم.

احمدی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت تعامل برای اجرای طرح شهید سلیمانی بین دستگاه هایی همچون وزارت بهداشت و مجموعه سپاه و بسیج در استان مرکزی مطلوب است و شاهد هم افزایی مطلوبی در این خصوص هستیم.

وی اضافه کرد: در طرح شهید سلیمانی بر روی مشارکت مردم و توسعه مفهوم هر محله یک پایگاه سلامت تاکید می کنیم و این شعاری بود که سال ها وزارت بهداشت پیگیر آن بود و دغدغه عملیاتی شدن آن را داشت.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور بیان کرد: مفهوم پایگاه بسیج و پایگاه سلامت در نظام شبکه بهداشت و درمان در طرح شهید سلیمانی بسیار جامع تعریف شده و این طرح این مفاهیم را به خوبی به یکدیگر نزدیک می کند.

احمدی تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی تلاش می کنیم که سواد سلامت مردم ارتقاء یابد و با افزایش سواد سلامت مردم در راستای بالا بردن مشارکت مردم در لایه های مختلف خود آنها مانع توسعه و گسترش بیماری کرونا شوند.

وی افزود: بدون شک هیچ یک از دولت ها با شرایط مختلف مالی امکان مبارزه با بیماری کرونا با این وسعت و فراگیری را ندارند و نمی توانند محوریت درمان را در دستور کار داشته باشند چراکه با یک حساب و کتاب کوچک برای توسعه تخت های بیمارستانی و داروهای موثر برای کرونا هزینه های درمان سرسام آور خواهد شد.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: با این توضیحات به وضوح می بینیم که راهی جز تلاش برای فعال کردن پیشگیری و قطع زنجیره انتقال وجود ندارد و لذا اولویت طرح شهید سلیمانی مسئله پیشگیری است.

احمدی اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی توسعه شبکه مراقبتی در منزل را پیگیری می کنیم و این همان دغدغه وزارت بهداشت است که در سال های اخیر تلاش کرد با سیاست های مختلف آن را توسعه دهد.

وی تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی بدون شک هزینه هایی که بیماری کرونا به یک جامعه می دهد را تا حد زیادی کاهش می دهد و این قطعا برای اقتصاد کشور بسیار موثر خواهد بود.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور بیان داشت: همچنین توسعه و اصلاح شبکه نقاهتگاه ها از رویکردهای طرح شهید سلیمانی است و همانگونه که مشاهده شد در موج اول کرونا شبکه ای از نقاهتگاه ها تشکیل شد اما به دلایل مختلف فنی و فرهنگی اقبال مناسبی توسط مردم برای آنها ایجاد نشد.

در حال به روزرسانی

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید توسعه سلامت سازمان بسیج طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رحیمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ملی جهاد آبرسانی در گنبد کاووس خبر داد و اظهار کرد: اکنون عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید شهرستان گنبد کاووس ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این کار با همکاری سپاه نینوا استان در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول۶ هزار متر در مراحل پایانی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در خصوص پیامدهای وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی گفت: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پایین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکان نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

وی یادآور شد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال است که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6097343

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان