Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا هر سال در محور‌های مختلف از جمله؛ سمینار‌های علمی، دستاورد‌ها و اختراعات، ماراتون برنامه نویسی، ماراتون کسب و کار‌های دانش آموزی، المپیاد علمی علوم پایه، ماراتن محتوای دیجیتال، فیلم کوتاه و انیمیشن برگزار می‌شود و دانش آموزان متوسطه دوره دوم در دوسال اخیر در سمینار‌های علمی رشته شیمی شرکت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهت شرکت در این بخش از جشنواره ثبت نام دانش آموزان حدود اسفند و فروردین ماه انجام می‌پذیرد و دانش آموزان باید مستندات خود را تا اردیبهشت یا خرداد ماه ارسال کنند که این مستندات شامل فعالیت‌های آزمایشگاهی و مقاله نگارش شده بوده که در سامانه جشنواره بارگذاری می شود. پس از داوری اولیه، دانش آموزان در داوری حضوری که اغلب در دانشگاه تهران انجام می‌شود، شرکت می کنند.

جشنواره ملی ابن سینا زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه تهران، مراکز علمی پژوهشی کل کشور و آموزش و پرورش است. تیم‌های برگزیده در هر محور هر سال در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند و دانش آموزانی که حائز رتبه می‌شوند به واسطه شرکت در این فستیوال جهانی می‌توانند در دنیا شناخته شوند.

سال گذشته این مسابقات به صورت حضوری در کشور کره برگزار شد و امسال به دلیل شرایط کرونا به صورت غیرحضوری برگزار شد و پس از اعلام نتایج در آبان‌ماه سه تیم از متوسطه دوم دخترانه امام صادق (علیه السلام) در رشته‌های نانو و شیمی حائز رتبه‌های دوم، سوم و شایسته تقدیر در این مسابقات شدند. از بین این سه تیم برگزیده، دو تیم در مسابقات جهانی آفریقای جنوبی که در اواخر نوامبر برگزار می‌شد، شرکت کردند و در این مرحله نیز دانش آموزان می‌بایست مستندات و مقاله خود را به انگلیسی ترجمه می‌کردند و یک مقاله علمی کوتاه شده به زبان انگلیسی (حدودا ۵ صفحه) تنظیم و آنالیز‌های تکمیلی خود را نیز تهیه می‌کردند.

ضمنا دانش آموزان پوستر مقاله خود را نیز به زبان اصلی برای جشنواره ارسال کردند. کلاس‌های آمادگی جهت دفاع دانش آموزان برگزار شد و یک فیلم حدودا ۵ دقیقه از دفاع آنان به زبان انگلیسی ضبط شد.

مسابقات آفریقای جنوبی از مهمترین فستیوال علمی در این کشور بوده که در رشته‌های مختلف بوده و بیش از ۱۰۰ تیم از کشور‌های مثل کشور‌های مکزیک و اوکراین در آن شرکت کردند. داوران این مسابقات با یکی از تیم‌ها تماس تصویری برقرار کردند و در طی یک مصاحبه برخط با دانش آموزان سوالاتی به زبان انگلیسی از آنان پرسیده شد و به دلیل ضعف اینترنت پاسخ برخی سوالات نیز به صورت ایمیل برای داوران ارسال شد. در نهایت با اعلام نتایج در ۱۲ دسامبر هر رو تیم شرکت کرده در رشته‌های نانو و شیمی موفق به کسب مدال برنز از این مسابقات شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان المپیاد دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ احسان طاهری گفت: از مجموع هزارو ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد استان شرکت کردند.
وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.
وی گفت: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • قهرمانی ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان