Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، بر اساس فهرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرروش ، نساء ابراهیم‌تبار بورا معلم بابلی مقام اول بخش معلم پژوهنده را به خاطر اقدام پژوهی با عنوان " چگونه توانستیم با کمک شیوه‌های آموزشی هدفمند، یادگیری مفاهیم فارسی را در دانش‌آموزان بهبود بخشیم؟ " از آن خود کرد.

فاطمه رهبر معلم قائمشهری هم مقام اول را در بخش پایان‌نامه کارشناسی ارشد به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنوان پایان نامه این معلم مازندرانی " تحلیل محتوای کتاب‌های فارسی و مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی " بوده است.

همچنین علاوه بر این ۲ معلم ، از پنج معلم دیگر مازندرانی هم در این مراسم به خاطر خاطر کسب رتبه های برتر پژوهشی تجلیل به عمل آمد.

حامد نیکپی معلم معلم محمودآباد به عنوان پژوهشگر برتر موفق به کسب عنوان " پژوهشگر شایسته " شد. امیرمحمد مؤمنی کوهستانی از پردیس دکتر شریعتی ساری دانشگاه فرهنگیان هم رتبه سوم دانشجو معلمان پژوهنده را به خود اختصاص داد. 

عبدالله محمودی دیگر معلم مازندرانی به عنوان دانشجو معلم پژوهنده حایز رتبه کشوری شد. زهرا قاسم زاده از شهرستان سیمرغ و مرتضی همایون نیاز از بندپی شرقی دیگر معلمان مازندرانی بودند که به رتبه کشوری پژوهشی دست یافتند.

همایش بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش و تقدیر از معلمان پژوهنده کشور امروز دوشنبه به صورت ویدیوکنفرانسی با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت همزمان در تهران و مراکز استان های برگزار شد.

در این مراسم پژوهشگران برتر آموزش و پرورش اعم از معلمان پژوهنده برتر، پژوهشگر برتر، طرح‌های پژوهشی برگزیده، پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری برگزیده، تجارب برتر پژوهشی استان‌ها، شورای تحقیقات برگزیده استان‌ها، کمیته ‌های پژوهشی برتر حوزه ستادی، مدیران پژوهش‌سراهای برتر و دانشجومعلمان پژوهنده برتر تجلیل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم در پایان این مراسم که در محل اداره کل در ساری برگزار شد ، جوایز معلمان پژوهشگر برتر استان را که حایز رتبه کشوری شدند به آنان اهدا کرد.

علیرضا سعدی پور گفت :  پژوهش سرلوحه امور اداره‌کل آموزش و پرورش قرار دارد چون باور داریم پژوهش، کلید طلایی توسعه و پیشرفت هر کشوری است.

وی حضور معلمان پژوهنده، دانش‌آموزان پرسشگر و مدرسه پژوهش‌محور را موجب افتخار استان مازندران دانست و افزود : از این پژوهشگران برتر ملی در حد و اندازه‌ای که شایسته است قدردانی خواهد شد و لوح تقدیر و تندیس این پژوهشگران نیز به آنان اهدا خواهد شد ضمن اینکه هدایایی از آموزش و پرورش استان و استاندار مازندران تقدیم این عزیزان خواهد شد.

سعدی پور گفت : آموزش بدون پژوهش ماندگار نیست و من از شما پژوهشگران برتر می خواهم توان تخصصی خود را به کار بگیرید تا در سال های آینده شاهد درخشش بیشتر همکاران و دانش آموزان در این بخش باشیم.

آموزش و پرورش مازندران ۳۷ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی دارد که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر معلم هستند.

برچسب‌ها هفته پژوهش اداره کل آموزش و پرورش مازندران دانشجومعلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته پژوهش اداره کل آموزش و پرورش مازندران دانشجومعلم هفته پژوهش اداره کل آموزش و پرورش مازندران دانشجومعلم اخبار کنکور معلمان پژوهنده آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم

وضعیت معلمان باتجربه که به صورت خرید خدمت آموزشی، ۱۰ سال است در خراسان جنوبی مشغول فعالیت در موسسات طرف قرارداد با آموزش و پرورش هستند، نامطلوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، طرح خرید خدمات آموزشی حدود یک دهه است که در کشور در حال اجرا شدن است.

دولت قبل در راستای جبران کمبود معلم در مناطق کم برخوردار و محروم اقدام به اجرای طرحی به نام خرید خدمات آموزشی کرد؛ در این طرح معلم مورد نیاز برای مدارس دوردست توسط شرکت‌ها و موسسات مورد تایید آموزش و پرورش از بین دانش آموختگان دانشگاه‌های مختلف انتخابات و پس از گذراندن گزینش و مراحل مختلف مورد انتظار توسط ادارات کل آموزش و پرورش با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی به سرکلاس‌های درس فرستاده شدند.

این طرح حدود یک دهه است که در کشور اجرایی شده و برخی نیرو‌های جذب شده در این طرح حالا سابقه تدریس حدود یک دهه‌ای در کلاس‌های شلوغ بالای ۳۰ نفر را دارند.

معلمان با تجربه و دوره دیده‌ای که با کمترین حقوق و دستمزد و آن هم تنها ۷ ماه و نیم در یکسال تحصیلی، علاوه بر مشکلات معیشتی و عدم امنیت شغلی با پرداخت‌های نامنظم روبرو هستند که مشکلات فراوانی را برای زندگی این افراد ایجاد کرده است.

یکی از این معلمان خرید خدمات آموزشی استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو با اشاره به اینکه حدود ۷ سال است که به عنوان معلم خرید خدمات آموزشی به کلاس درس می‌روم، گفت: هیچگاه حقوق اندک ما توسط موسسه به موقع واریز نشده است، به طوری که تاکنون فقط سه ماه و نیم حقوق دریافت کردیم و مایقی همچنان مانده است.

وی با اشاره به اینکه حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی حتی از قانون کارگری هم پایین‌تر است، افزود: سال‌ هاست که مسئولان و دولت‌های مختلف به ما قول و وعده جذب و تبدیل وضعیت را دادند، اما هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته و همه این وعده‌ها در حد حرف و شعار مانده است، چرا باید من معلم که با آینده سازان کشور سرکار دارم به جای دغدغه تعلیم و تربیت دغدغه کرایه منزل و معیشت داشته باشم.

این معلم خرید خدمات آموزشی با اشاره به اینکه بیشتر همکاران بنده متاهل و دارای فرزند هستند، افزود: شان و منزلت یک معلم نیست که صبح به مدرسه برود و عصر در تاکسی‌های اینترنتی و ... برای تامین معیشت کار کند، کی فرصت مطالعه و آمادگی برای کلاس درس می‌ماند؟

یکی دیگر از معلمان خرید خدمات آموزشی این استان نیز در گفتگو با دانشجو با گلایه از عدم پرداخت به موقع حقوق ها، گفت: شرکت‌های طرف قرارداد آموزش و پرورش مدارس خصوصی و یا موسسات آموزشی هستند که در تامین منابع مالی مدرسه خود مانده‌اند، این‌ها چطور می‌توانند حقوق ما را تا زمان واریز حقوق‌ها توسط وزارت که معمولا نزدیک اسفند ماه است پرداخت کنند؟

او با اشاره به اینکه چرا در آزمون‌های استخدامی به ازای سنوات خدمت معلمان خرید خدمات آموزشی هیچ امتیازی قائل نشدند، گفت: بنده که هر روز باید هم به کلاس درس بروم و هم برای تامین معیشت شغل دوم داشته باشم، بدون هیچ امتیازی باید با افرادی رقابت کنم که در خانه فرصت خواندن و مطالعه برای آزمون استخدامی دارند؟

این معلم خرید خدمات آموزشی با اشاره به اینکه واقعا از این وضعیت سخت و بغرنج خسته و کلافه شده است، اظهارداشت: همه این‌ها یک طرف مصاحبه‌های روزانه معاونین وزیر آموزش و پرورش که هر روز خبر از تعدیل نیرو‌های خرید خدمات می‌دهند ما را بیشتر آزار می‌دهد و انگیزه را از ما گرفته است.

 

به گزارش دانشجو، وضعیت معیشتی معلمان خرید خدمت آموزشی در مناطق محروم کشور، به واسطه عدم تامین اعتبار به موقع توسط این موسسات برای پرداخت حقوق، در شرایط نامطلوبی قرار دارد و نیاز به تصمیمات منطقی در خصوص تغییر وضعیت این دست از آموزگاران کشور هستیم.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • ۲۵۰ کلاس درس در اسلامشهر در دست ساخت است
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم