Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاووسی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ برای گیلان ۴۴ پروژه ملی ویژه پیش بینی شده است، گفت: همچنین ۳۳ طرح استانی ویژه در لایحه بودجه سال آینده داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «شراره کاووسی» امروز(دوشنبه، ۲۴ آذر ) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مقایسه بودجه امسال و سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: سهم اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان در بودجه امسال ۲۵ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


معاون برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه از محل قانون بودجه امسال رقمی معادل ۹۴۱میلیارد تومان به استان گیلان ابلاغ شده است گفت: از این مقدار، ۵۰ درصد آن مربوط به اعتبارات متوازن است.
 

 

کاووسی اذعان کرد: این اعتبار معادل ۲۳۶میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است.

 


وی به ابلاغ اعتبار ۲۸میلیارد تومانی از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز در سال ۹۹ اشاره و تصریح کرد: از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز ۵۱ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده است که نشان دهنده رشد ۳۵ درصدی است.

 


معاون برنامه و بودجه گیلان به ابلاغ اعتبار ۹ میلیارد تومان از محل توسعه و تکمیل راه های روستایی استان اشاره و خاطر نشان کرد: ۷۵ درصد از اعتبارات تملکی استان معادل ۱۷۶میلیارد تومان تخصیص یافته است.



کاووسی اضافه کرد: اعتبارات تملک سال گذشته تنها ۵۵درصد تخصیص یافته بود که شاهد رشد ۲۰ درصدی در تخصیص این اعتبار هستیم.

 


معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از تخصیص ۳۱ درصدی اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده در بخش پروژه های ورزشی استان خبر داد و افزود: در حوزه توسعه و تکمیل راه های روستایی نیز ۷۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته است.

 

وی از ابلاغ اعتبار ۴۵۲ میلیارد تومانی از ردیف های مختلف به گیلان طی هشت ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: از این میزان، ۳۸۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که معادل ۸۴ درصد است، در حالی که تخصیص دوره یک ساله گذشته ۸۳ درصد بود.

 


کاووسی با بیان اینکه تخصیص سال ۹۹نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اضافه کرد: امسال ۳۳ پروژه ملی ویژه در گیلان داریم که با اعتبار ۳۰۵ میلیارد تومانی توسط ۱۲دستگاه اجرایی در دست اقدام است.



وی با اشاره به شناسایی ۵۲ پروژه نیمه تمام در استان در حوزه آبرسانی روستای، اتمام فضاهای آموزشی و مجتمع های فرهنگی، خانه های بهداشت، مجتمع های میراث فرهنگی و پایگاه های هلال احمر، گفت: ۱۳ پروژه از ۲۹ پروژه مصوب سفر استانی رییس جمهور در سال ۹۴ به اتمام رسیده که از جمله آن می توان به راه آهن گیلان، آزادراه رودبار، کنارگذر لنگرود، محور سنگر - سیاهکل، آبرسانی به ۲۰۰ روستا، افتتاح بیمارستان های لنگرود، آستارا، لاهیجان و رضوانشهر و چهار سد لاستیکی اشاره کرد.

 


معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه از ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی، ۱۲۶میلیارد تومان مربوط به ۳۳طرح استانی ویژه است، ادامه داد: امسال دولت بر اتمام پروژه های نیمه تمام تاکید دارد لذا برای اتمام این پروژه ها، ۱۵۸ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم که صد درصد تخصیص داشته است.



کاووسی همچنین از اتمام بخشی از تعهدات مربوط به تسطیح، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و پرداخت مطالبات صیادان خبر داد و عنوان کرد: درآمد پیش بینی شده برای گیلان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ معادل ۲۳۱۳ میلیارد تومان استان که جایگاه شانزدهم را از لحاظ کسب درآمد داریم و رشد ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

 


معاون برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه ۸۵۴ میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به هزینه های جاری ۲۴ دستگاه است، اظهار کرد: همچنین ۴۲۷ میلیارد تومان اعتبارات تملک استان است که جایگاه چهاردهم را دارد.

 


وی اعتبارات متوازن گیلان را هزار و ۷۸ میلیارد تومان دانست و یادآور شد: ۴۲۴ میلیارد تومان برای طرح های استانی ویژه ابلاغ شده که رتبه ششم استان را نشان می دهد. در اعتبارات پروژه های ملی ویژه نیز رتبه هفتم را داریم.

 


کاووسی به رتبه دهم استان گیلان در بودجه هزینه ای اشاره و اظهار کرد: سهم گیلان از بودجه ۱۴۰۰ به نسبت جمعیت معادل سه و چهار دهم درصد است. در واقع اعتبارات هزینه ای گیلان رشد ۵۴ درصدی و اعتبارات تملک رشد ۱۸ درصدی را نشان می دهد که در بخش تملک از متوسط کشور بیشتر رشد داشتیم.

 

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ برای استان ۴۴ پروژه ملی ویژه پیش بینی شده است، خاطرنشان ساخت: همچنین ۳۳ طرح استانی ویژه در لایحه بودجه سال آینده خواهیم داشت.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: پروژه ملی مدیریت توسعه میلیارد تومان اعتبارات تملک ابلاغ اعتبار تخصیص یافته استانی ویژه بودجه سال سال گذشته پروژه ملی ملی ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۱ و پیوست ۳ در خصوص شرکت‌های دولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۱۱ گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره ۱۴ تقریبا برابر است، فقط یک مقدار شرکت‌های دولتی کم است، حدود ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، در خصوص نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره ۱۴ مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس