Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@15:18:48 GMT

ابتلای یک مورد جدیدکرونا در میان حیوانات

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۸۲۳۰

ابتلای یک مورد جدیدکرونا در میان حیوانات

کارکنان باغ وحشی در آمریکا از ابتلای یک پلنگ برفی به ویروس کرونا غافلگیر شدند. ناطقان: به نقل از الفرات نیوز، دامپزشکان و محققانِ پیگیر ویروس کرونا نخستین پلنگ برفی را که به ویروس کرونا مبتلا شده است، در یک باغ وحش آمریکایی مشاهده کردند.

یک پلنگ برفی در باغ وحشی در شهر لوئیزویل ایالت کنتاکی، علی رغم اقدامات احتیاط آمیز کارکنان باغ وحش، به علائمی شبیه به علائم کرونا مانند سرفه خشک مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از آنکه این پلنگ با نام "نسی" تحت آزمایش کرونا قرار گرفت، نتیجه آزمایش "مثبت" بود. اکنون کارکنان باغ وحش دو پلنگ دیگر را که با "نسی" زندگی می‌کنند را مورد بررسی قرار داده و منتظر اعلام نتیجه هستند.

برای بدست آوردن سوآب از گلو و بینی، این پلنگ‌ها را بیهوش نکردند، بلکه دامپزشکان فقط مدفوع آن‌ها را آزمایش کردند.

جان واکتزاک مدیر باغ وحش می‌گوید: علائم آن‌ها بسیار خفیف است، انتظار می‌رود که به زودی بهبود یابند.

مدیریت این باغ وحش معتقد است که ویروس کرونا از طریق کارمندی که بیماری را به صورت بدون علائم داشته، به پلنگ برفی منتقل شده است.



همه پارکبان‌ها از وسایل حفاظت شخصی استفاده می‌کنند و در ابتدای هر شیفت تحت معاینه بهداشتی قرار می‌گیرند.

ویروس کرونا قبلا در تعدادی از حیوانات از جمله گربه ها، سگ‌ها و شیر‌ها ظهور یافته بود، اما این اولین عفونت است که در پلنگ برفی مشاهده می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ابتلای جدید ، کرونا ، حیوانات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ابتلای جدید کرونا حیوانات ویروس کرونا پلنگ برفی باغ وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • ثبت پلنگ در منطقه سبزکوه
  • تصاویر دیدنی از نخستین تلاش بچه زرافه برای راه رفتن ! | ویدئو
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + ویدئو
  • پلنگ صورتی عضله‌ای: این شخصیت دیگر خنده دار نیست! (عکس)
  • (ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود+ فیلم