Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:14:33 GMT

پتانسیل بالای فردوس در حوزه دام

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۸۴۵۰

پتانسیل بالای فردوس در حوزه دام

حلاج مقدم فرماندار فردوس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: وجود بزرگترین مرکز اصلاح نژاد دام سبک، مجتمع‌های پرورش شتر و شترمرغ، مجتمع‌های دامداری سنگین از جمله پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منحصر به فرد این شهرستان در حوزه دام است.

او افزود: تولید روزانه بیش از ۳۰ تن شیر و زنجیره پرورش بلدرچین و کپک هم از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حلاج مقدم بیان کرد: در صورت رفع موانع و حمایت از صنایع تبدیلی مرتبط و طرح‌های تکمیل زنجیره فرآورده‌های دامی، ضمن ایجاد ارزش افزوده مناسب، فرصت‌های اشتغال بیشتری نیز مهیا خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وام‌ های زندگی بخش/ بازگشت به خانه پدری با نوای تولید و اشتغال

فرماندار فردوس با اشاره به اینکه یکی از موانع و مشکلات جدی در حوزه دامپروری و پرورش طیور، موضوع صدور پروانه و کارت شناسایی برای واحد‌های سنتی و روستایی است گفت: ضروری است دستگاه‌های مرتبط از قبیل جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی نسبت به رفع آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام نمایند.

او ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در شهرستان امکان توسعه دامداری‌ها و واحد‌های پرورش طیور و به تبع آن افزایش سهم منطقه در تولید ناخالص ملی وجود دارد.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دام دامداری ظرفیت ها فرآورده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور

عطاالله هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارش در اردیبهشت انتظار می‌رود که حداقل میزان خرید تضمینی گندم ۱۲ میلیون تن باشد.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که براین اساس نیازی به واردات گندم حتی برای صنف و صنعت هم نخواهیم داشت.

هاشمی ادامه داد: تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران و اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در قالب جایزه تحویل راهکار تحقق خودکفایی گندم و بی نیازی از واردات محسوب می‌شود، در غیر این صورت به سبب ورود دلالان و واسطه‌ها در امر خرید، گندم تولیدی به سمت جایگزینی خوراک دام و طیور یا قاچاق به آن سوی مرز‌ها هدر می‌رود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه پیگیری جایزه تحویل گندمکاران به جایی نرسیده است، افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر برای اصلاح نرخ، هنوز به جایی نرسیده ایم که به نظر می‌رسد عده‌ای برای بحث خودکفایی کارشکنی می‌کنند.

به گفته او، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گندم در بازار‌های جهانی و کشور‌های اطراف با احتساب دلار آزاد ۲۰ درصد بالاتر از تولید داخل است که متاسفانه واردکنندگان با کارشکنی در امر تولید بدنبال واردات هستند، درحالیکه کیفیت گندم خارجی و داخلی با یکدیگر قابل قیاس نیست چراکه آنها گندم‌های درجه یک را به ما نمی‌فروشند و گندم‌های درجه ۲ و ۳ بالاتر از قیمت تولید داخل به ما می‌دهند.

هاشمی گفت: بنابر سیاست برنامه هفتم مبنی بر خودکفایی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول استراتژیک انتظار می‌رود که طبق قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل مطالبات گندمکاران واریز شود و هرچه سریع ترجایزه تحویل به منظور ایجاد ترغیب کشاورزان اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت