Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود ثمینی در جلسه شورای اطلاع رسانی لرستان ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تحقق محدودیت‌های ابلاغی از سوی ستادهای ملی و استانی، گفت: خوشبختانه در طی هفته‌های گذشته با همدلی و همراهی مردم، استان از وضعیت بحرانی و قرمز عبور کرده و امروز به جز شهرستان رومشکان که در وضعیت زرد قرار دارد، سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی هستند که البته بسیار شکننده بوده و نیازمند ادامه روند پایبندی دقیق به محدودیت‌ها و اصول بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، اظهار داشت: بنا بر اعلام مراجع و صاحب نظران، دورهمی های خانگی یکی از اصلی ترین دلایل شیوع کرونا است و با توجه به نزدیک بودن شب یلدا، نیاز است دستگاه‌های فرهنگی، صدا و سیما، اصحاب رسانه و خبرنگاران استان و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی با فرهنگ سازی درست، مردم را متقاعد کنند که عدم تجمعات خانوادگی یک نیاز ضروری در شرایط کنونی است.

رئیس شورای اطلاع رسانی لرستان همچنین با تاکید بر این که اصلی ترین هدف ابلاغ محدودیت‌های ستادهای ملی و استانی، حفظ سلامت جامعه است، بیان داشت: انتظار داریم دستگاه‌های متولی به خصوص اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی و شورای اطلاع رسانی استان، ضمن احصا محدودیت‌های طرح جامعه هوشمند مدیریت بیماری کرونا، زوایای مختلف آن را به صورت شفاف برای مردم تبیین کنند تا در صورت بروز شرایط مختلف، افکار عمومی دچار ابهام نشود.

ثمینی، سپس ضمن تقدیر از جامعه سلامت استان، به فرارسیدن روز پرستار اشاره کرد و ابراز داشت: پرستاران زحمت کش در وضعیت معمول هم با جان و دل پای کار هستند و به خصوص در شرایط کنونی کشور، به عنوان پاسداران سلامت مردم از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و نیستند، اما توجه به این نکته ضروری است که برگزاری مراسمات تجلیل از زحمات این عزیزان به روال سابق و به شکل گذشته در شرایط حاضر مشکلات این قشر دلسوز و زحمتکش را صد چندان می‌کند.

وی، گفت: دو موضوع مهمی که می‌تواند برای فائق آمدن به شرایط کنونی بسیار راهگشا باشد، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده مداوم از ماسک و پایبندی به اصول فاصله گذاری اجتماعی است.

کد خبر 5096098

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری لرستان محمود ثمینی ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد محدودیت های کرونایی کرمانشاه آلودگی هوا گرگان شهرستان کرج عکس استانها تبریز لیگ برتر فوتبال ایران اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نمی‌دانند در چه حوزه‌هایی وقف کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پاسخ به این سوال که از آنجایی که وقف همچنان بین مردم با روش‌های سنتی‌اش شناخته می‌شود، آیا لازم است اطلاع‌رسانی برای روش‌های نوین آن صورت گیرد؟ گفت: مردم درباره وقف اطلاعات عمومی ندارند و نمی‌دانند وقف در چه حوزه‌هایی می‌تواند کارایی داشته باشد. از آنجایی که وقف بستگی به نیت افراد دارد، حوزه‌ گسترده‌ای دارد؛ یعنی هم حوزه‌های سنتی و هم حوزه‌های نوین را دربر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام نقیب ادامه داد: از قدیم مردم با حوزه‌های سنتی وقف سروکار داشتند، ولی الان از شرکت‌های دانش بنیان که در حوزه وقف کار می‌کنند، اطلاعی ندارند. علاوه‌بر اطلاع‌رسانی لازم است وقف‌ها ساماندهی شوند. یعنی به افراد مسیر را یاد دهیم. اگر کسی می‌خواهد وقف کند، بگوییم چه حوزه‌هایی در اولویت وقف قرار دارد، تا نیازهای کشور برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پاسخ به این سوال که گاهی مردم می‌گویند چگونه می‌توان بابت اموال یا املاکی که وقف کردیم، اعتماد کرد که در جای صحیح مورد استفاده قرار گیرد، توضیح داد: اعتمادسازی با شفافیت است. باید صندوق‌های مالی مشخص وجود داشته باشد و هر ساله گزارش‌های خود مبنی بر میزان سود و حفظ اموال را ارائه دهند. چون هرجا پای پول وسط باشد، امکان دستیابی عده‌ای به آن هست. شما باید راه‌های دستیابی دیگران را به آن ببندید. باید ناظرینی را بر صندوق‌های مالی مشخص کرد و سالانه گزارش‌های دقیق ارائه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • مردم نمی‌دانند در چه حوزه‌هایی وقف کنند
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه