Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳ استفتای جدید از حضرت آیت‌ الله خامنه‌ ای دربارۀ «خواندن نماز عشا پیش از نماز مغرب» و «فراموش کردن نماز آیات» شده است که به آنها پاسخ فرمودند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کانال فقه و احکام رهبر معظّم انقلاب اسلامی در شبکه‌ مجازی به‌نشانی (leader_ahkam@) جدیدترین استفتائات از معظم‌له و جواب ایشان را دربارۀ 3 موضوع مهم منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سؤال: امام جماعت چه شرایطی را باید داشته باشد؟
جواب: امام جماعت باید عاقل، عادل، شیعه‌ دوازده امامی و حلال زاده و بنابر احتیاط، بالغ باشد، و نماز را صحیح بخواند و اگر مأموم مرد است امام هم مرد باشد.


سؤال: اگر شخصی نماز آیات را فراموش کند و یا پس از زلزله و مانند آن متوجه شود، خواندن نماز آیات بر او واجب است؟
جواب: اگر از سایر حوادث – به جز خورشیدگرفتگى و ماه‌گرفتگی - در وقت آن مطلع شود و نماز آیات را - هر چند بر اثر فراموشى - نخواند، باید نماز آیات را بجا آورد اما اگر در وقت آن مطلع نشده و پس از حادثه فهمیده‏، احتیاط واجب آن است که آن را بجا آورد.

 سؤال: اگر نمازگزار پیش از خواندن نماز مغرب، سهواً مشغول نماز عشا شود و در بین نماز بفهمد که اشتباه کرده چه وظیفه ای دارد؟
جواب: چنانچه به  رکوع رکعت چهارم نرفته است، باید نیت را به نماز مغرب برگرداند و نماز را تمام کند و سپس نماز عشا را بخواند. اما اگر به رکوع رکعت چهارم رفته بنابر احتیاط باید نماز را تمام کند، سپس نماز مغرب و عشا را بخواند.

 

3 استفتای جدید از آیت الله خامنه ای/ آیا بلعیدن خرده‌های غذا هنگام نماز اشکال دارد؟2 استفتای جدید از آیت‌الله خامنه‌ای/ آیا جابه‌جاگفتن ذکر رکوع و سجده اشکال دارد؟2 استفتای جدید از آیت‌الله خامنه‌ای دربارۀ "نماز"/ "نیمه شب شرعی" چگونه محاسبه می‌شود؟2 استفتای جدید از آیت‌الله خامنه‌‌ای/ آیا تعیین "مهریه" برای ازدواج الزامی است؟3 استفتاء جدید از رهبر انقلاب/ آیا می‌توان از اینترنت بی‌سیم دیگران استفاده کرد؟3 استفتاء جدید از رهبر انقلاب درباره "خمس سهام عدالت"جدیدترین استفتاء رهبر انقلاب دربارۀ کسب درآمد در "بورس"جدیدترین استفتاء رهبر انقلاب دربارۀ استخاره برای ازدواجشرح حدیث اخلاقی پیامبر(ص) توسط رهبر انقلاب: 4 حقی که باید رعایت شودفرزندانی که مانع عذاب جهنم می‌شوند/ شرح حدیث از رهبر انقلابشرح حدیث اخلاقی توسط رهبر انقلاب| پیامبر(ص) از 6 خصلت به خدا پناه می‌برداهمیت "فرزندآوری" در کلام رهبر معظّم انقلاب/ فرزند نیکو از سعادت انسان استمهم‌ترین دلایل عدم تمایل به فرزندآوری در خانواده‌ها9 دلیل عمده‌ای که ایرانی‌ها را از "فرزندآوری" منصرف کرده است!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احکام دینی رهبر آیت الله خامنه ای احکام دینی رهبر آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب خواندن نماز نماز آیات نماز مغرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان دیدار معلمان با رهبر انقلاب مشخص شد

به گزارش «تابناک»، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • زمان دیدار معلمان با رهبر انقلاب مشخص شد
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • ببینید | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای