Web Analytics Made Easy - Statcounter

شنوندگان رادیو نمایش روز جمعه 28 آذر در برنامه«هزارتوی داستان»، با آثار پدر داستان کوتاه ژاپن، ریونسوکه آکوتاگاوا آشنا می شوند.

به گزارش برنا، برنامه«هزارتوی داستان» 28 آذر به ریونُسوکه آکوتاگاوا می‌ پردازد که با بیش از ۱۵۰ داستان کوتاه باارزش، از وی به عنوان پدر داستان کوتاه ژاپن یاد می‌ کنند.

ریونُسوکه آکوتاگاوا، مردی با چشمان بزرگ سیاه نافذ و شخصیتی بسیار پیچیده است که به سبب ویژگی منحصر به فردی که در استفاده از زبان ژاپنی داشته، آثار پرطرفداری از او به جا مانده  است و هنوز بعد از گذشت حدود یک قرن از مرگش، آثار وی به محصلان ژاپنی و ژاپنی‌ آموزان سایر کشورها تدریس می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باور او این بود که ادبیات باید جهانی باشد و بتواند فرهنگ ژاپن و غرب را به هم نزدیک کند، براین اساس رویدادهای تاریخی، اسطوره ای و ادبیات داستانی کلاسیک ژاپن را، دستمایه ای برای نوشتن داستان‌های مدرن خویش قرار داده است.

در برنامه«هزارتوی داستان» بهناز بستاندوست، داستان«عروسکها» ریونُسوکه آکوتاگاوا را روایت و در بخش کارشناسی با کیهان بهمنی در این زمینه گفت و گو می‌ کند. رضا عمرانی راوی زندگینامه این نویسنده و ژاله محمدعلی نیز تهیه کننده برنامه است.

برنامه«هزار توی داستان» را می توانید جمعه‌ها ساعت 21 از رادیو نمایش دنبال کنید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رادیو نمایش هزارتوی داستان هزارتوی داستان داستان کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن چگونه سیل را مدیریت می‌کند؟ + فیلم

در کشور ژاپن فضاهای عمیقی در زیر سطح زمین برای کنترل حجم آب بالایی که در هنگام سیلاب یا سونامی وارد شهر می شود، ایجاد شده است. این ابتکار به آنها این امکان را می دهد در صورت وقوع سیل  چند برابر شدیدتر از سیل اخیر در دبی، آن را در مدت کوتاهی مدیریت کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • داستان خواننده عاشقی که سال ها صدایش به اسم فریدون فروغی پخش می شد (فیلم)
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • ژاپن چگونه سیل را مدیریت می‌کند؟ + فیلم
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم؛ از The Last Ronin تا ۱۳ Assassins (+عکس)
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم