Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: حداکثر تا هفته اول دی‌ماه امسال مزایده عمومی معاون متروکه و راکد استان برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

فرهاد دلق‌پوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: استان گیلان در اوایل سال 1398 تعداد 106 پروانه بهره‌برداری معتبر معدنی داشته که از این تعداد 61 فقره معدن در استان گیلان غیرفعال و 45 فقره از آن ها فعال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدت و تجارت گیلان افزود: در یک سال اخیر(از شهریورماه 1398 تاکنون) با پیگیری‌های به‌عمل آمده از سوی این سازمان جهت برگزاری جلسات شورای معادن استان، معادن غیرفعال گیلان شناسایی و پس از طرح موضوع در شورا در مرحله سلب صلاحیت از بهره‌بردار قرار گرفتند.

وی گفت: در مدت مذکور تعداد 15 معدن سلب صلاحیت قطعی شدند و از این تعداد 8 فقره در مرحله ابلاغ رای سلب صلاحیت قرار گرفته و لذا هم اکنون 38 معدن غیرفعال در استان وجود دارد که حدود نیمی از آن‌ها شرایط خارج از حوزه بهر‌ه‌بردار نظیر مخالفت برخی دستگاه‌ها و معارضین محلی را داشته و مابقی معادن غیرفعال در جلسه آتی شورای معادن استان و حداکثر تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شوند.

استاندار گیلان: اجازه گران‌فروشی کالاهای اساسی را به احدی نمی‌دهیمتهیه گوشی هوشمند برای تحصیل فرزندان مددجویان گیلانی نیازمند همراهی خیرین استسفیر ایران در نروژ: دسترسی به بازار اوراسیا «گیلان» را در موقعیت ویژه‌ای قرار داده است

دلق‌پوش افزود: برنامه این سازمان در ارتباط با تعیین تکلیف معادن غیر فعال، واگذاری این‌گونه معادن از طریق مزایده عمومی به افراد دارای صلاحیت فنی و مالی می باشد تا از این طریق تعداد معادن فعال افزایش یافته و به تبع آن تولید مواد معدنی و اشتغال متناسب با آن افزایش یابد؛ نظیر برگزاری مزایده معدن زغال‌ سنگ سنگرود رودبار که اطلاعیه آن اعلام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: در همین راستا حداکثر تا هفته اول دی‌ماه مزایده عمومی معادن راکد و متروکه استان برگزار می‌شود همچنین هم اکنون با توجه به فعالسازی 5 معدن از ابتدای امسال تاکنون تعداد معادن فعال به 50 فقره رسیده است.

وی تصریح کرد: از مهر سال گذشته تاکنون 6 جلسه شورای معادن استان برگزار شده و حدود 30 معدن غیرفعال تعیین تکلیف شد لذا تعدادی از معدن‌داران قبلی مراجعه و تعهدات خود را انجام داده و تعدادی نیز این کار را نکردند که در حال سلب صلاحیت از آن‌ها و برگزاری مزایده برای فعال کردن توسط برندگان مزایده هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان عنوان داشت: برنامه‌ما برای برگزاری مزایده حداکثر تا هفته اول دی‌ماه است همچنین برخی از معادن که امکان راه‌اندازی مجدد ان‌ها وجود نداشته باشد تحویل منابع طبیعی شده و آمار دقیق موارد فوق تا پایان امسال جمع بندی می‌شود.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان صنعت مزایده عمومی استان گیلان سلب صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس

فرشید فتوت در مراسم اختتامیه مرحله سوم رویداد ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای پیمانکاران شهرستان‌های غرب استان فارس به میزبانی شهرستان کازرون گفت: طی رویداد ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای نیرو‌های پیمانکاری در مرحله نخست در منطقه جنوب استان به میزبانی شهرستان لار تعداد ۲۰۳ نفر، در مرحله دوم در منطقه شرق استان به میزبانی شهرستان فسا تعداد ۳۴۴ نفر و در مرحله سوم در منطقه غرب استان تعداد ۲۷۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری در حوزه‌های دانشی، ایمنی، تخصصی، مهارتی، روان شناختی و طب کار مورد ارزیابی و پایش قرار گرفتند.

او با اشاره به اهمیت بسیار زیاد منابع انسانی در افزایش بهره‌وری و کیفیت خدمات قابل ارائه به مشترکین و سایر ذینفعان گفت: در جهت حفظ سرمایه انسانی و به تبع آن دستیابی به اهداف و فعالیت‌های شرکت، ارتقای مهارت‌های فنی و شغلی و توانمندسازی نیروی انسانی ضرورت دارد.

فتوت بیان کرد: از آنجا که سیمبانان و کارگران صنعت برق مسئولیت خطیری در صنعت برق و تامین برق مطمئن و پایدار دارند، برگزاری چنین رویداد‌هایی می‌تواند در افزایش آگاهی و مهارت آنان و کاهش حوادث حین کار تاثیر بسزایی داشته باشد.

او یادآور شد: این رویداد‌ها با همکاری شرکت توانیر، انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور