Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- روستاهای میاندوآب با وجود قرار گرفتن در کنار زرینه‌رود و سیمینه رود و به عنوان تامین کننده آب چندین شهرستان دیگر از مشکل کم‌آبی رنج می‌برند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه ، استان آذربایجان‌ غربی به سبب قرار گرفتن دریاچه ارومیه به عنوان نگین آبی غرب کشور در دهه اخیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده و این استان با داشتن 16 سد در حال بهره‌برداری و چند رودخانه پرآب ارس، زرینه و سیمینه‌رود به سرزمین سدها و رودخانه‌های پرآب شهرت یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما متاسفانه برخی روستاهای استان از مشکل کم آبی رنج برده و این مشکل هر سال در فصل گرما به اوج می‌رسد که در این میان میاندوآب با وجود قرار گرفتن در کنار زرینه‌رود و سیمینه رود و به عنوان تامین کننده آب چندین شهرستان دیگر  از مشکل کم‌آبی رنج می‌برد.

علاوه بر آب شرب مشکل تامین آب کشاورزی نیز وجود دارد

محمدعلی خدابنده یکی از اهالی روستایی در میاندوآب که کشاورزی را شغل اصلی خود دانسته در مورد کم‌آبی در روستای خود می‌گوید: دامداری و کشاورزی شغل مردم این روستا است اما شکل کم‌آبی باعث شده تا بیشتر جوانان به شهرهای اطراف مهاجرت کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم روستا علاوه بر مشکل شرب، در تامین آب کشاورزی نیز دچار مشکل شده‌اند، افزود: برخی جوانان روستا با آموزش‌های لازم به سمت کشت محصولات جایگزین مورد توصیه مسئولان جهاد کشاورزی و یا کم آب‌بر رفته‌اند تا با مشکل کم آبی مواجه نشوند اما این دردی از ما دوا نمی‌کند.

خدابنده بیان کرد: با وجود اینکه شهر میاندوآب در میان دو آب قرار گرفته است اما آب این شهر مشکل دیگر شهرستان‌ها را حل کرده است اما خودمان از مشکل کم‌آبی رنج می‌بریم.

نورالدین صمدی جوان 28 ساله هم که از اهالی یکی از روستاها در کنار زرینه‌رود است، در خصوص مشکل بی‌آبی گفت: چندین بار مسئولان استانی از روستاهای اطراف رودهای سیمینه رود و زرینه‌رود بازدید و تا حدودی نیز مشکلات این روستاها حل شده اما مشکل این روستاها اساسی است، چراکه اگر حل نشود با وضعیت بی‌آبی در روستا، توسعه کشاورزی بسیار دشوار شده و امکان سرمایه‌گذاری برای کاشت وجود ندارد.

وی بیان کرد: پس از ازدواج تصمیم گرفتم برای کار به مرکز استان مهاجرت کنم به همین دلیل چندین هفته در ارومیه به دنبال کار بودم اما فعالیت در شهر با مهارت و تجربیات من سازگاری نداشت و به همین علت پس از یک سال به روستای خود برگشته تا شغل اصلی‌ام را در صورت حل مشکل بی‌آبی ادامه دهم.

صمدی گفت: همه ساله کشاورزان و باغداران چند برابر برداشت محصول باید آب خریداری کنند و در نهایت سودی هم از زحماتی که کشیده‌اند حاصل نمی‌شود بنابراین مسئولان باید چاره اندیشی کنند تا با پدیده مهاجرت از روستاها مواجه نشوند.

مشکل کم‌آبی روستاهای اطراف زرینه‌رود و سیمینه‌رود حل خواهد شد

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: هر سال با آغاز فصل تابستان و گرم شدن هوا، میزان مصرف آب در سطح شهرها و روستاهای استان افزایش پیدا می‌کند که امسال نیز شیوع ویروس کرونا بر این مشکل افزوده است.

علیرضا رضوی گفت: برای رفع این مشکل و تامین آب شرب روستاهای ساحل چپ رودخانه زرینه‌رود در میاندوآب، پروژه آبرسانی 81 روستایی محرم تعریف شده که با اعتبار 720 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، در دست اجرا است.

بحران کم آبی یا مدیریت ناکارامد منابع آبی استاندار کرمان: فرمانداران برش شهرستانی سند سازگاری با کم آبی را اجرایی کنند کهگیلویه و بویراحمد| کم آبی در شهرک «ولایت و الغدیر» یاسوج بیداد می‌کند

وی با بیان اینکه پروژه در حال حاضر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، افزود: تا پایان سال گذشته 20 میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده و با پایان آبرسانی به 33 روستا، 6 هزار و 600 خانوار از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند.

رضوی با بیان اینکه با اتمام کامل این پروژه آب شرب 16 هزار خانوار ساکن در این روستاها تامین خواهد شد، اظهار داشت: برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه، در سال جاری 81 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.  

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در خصوص روستاهای واقع در ساحل راست رودخانه زرینه‌رود نیز اظهار داشت: آب شرب مورد نیاز 45 روستای این منطقه با 16 هزار خانوار از تصفیه خانه آب تبریز تامین می‌شود و 12 روستا نیز از محل پروژه 81 روستایی و خط انتقال در دست اجرا تامین خواهد شد.

عمده مشکل روستاهای ساحل راست کمبود سرانه مخزن ذخیره آب است

وی عمده مشکل روستاهای ساحل راست را کمبود سرانه مخزن ذخیره آب، فرسودگی شبکه توزیع و خطوط انتقال عنوان و اظهار کرد: برای رفع این مشکل، 800 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که به علت تعدد پروژه های نیمه تمام، اقدامی در این خصوص انجام نشده که امید می‌رود با اتمام این پروژه‌ها، در این خصوص نیز اقدامات لازم آغاز شود.

رضوی در خصوص تاسیسات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در میاندوآب نیز عنوان: ایجاد تاسیسات فاضلاب در میاندوآب جزو پروژه‌های اولویت‌دار بوده و هم اکنون از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت 21 هزار متر مکعب در شبانه روز، هم اکنون در مدار بهره‌برداری قرار داشته و لوله‌گذاری طرح نیز از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

وی تنها مشکل موجود در این رابطه را شرایط توپوگرافی منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: این امر باعث شده تا احداث 14 باب ایستگاه پمپاژ در دستور کار قرار گیرد که تاکنون عملیات اجرایی 11 ایستگاه آن به پایان رسیده است.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشکل کم آبی رنج میلیارد ریال سیمینه رود زرینه رود آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند

مایکروسافت اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های امنیتی آوریل احتمالا VPN شما را از کار می‌اندازد؛ به نظر می‌رسد اکنون بهترین کاری که می‌توان انجام داد آن است که تا اطلاع ثانوی، این به‌روزرسانی را نادیده بگیرید!

به گزارش خبرآنلاین، در ابتدا Bleeping Computer گزارش داده بود که این به‌روزرسانی ویندوز‌های ۱۰ و ۱۱ و همچنین ویندوز سرور ۲۰۰۸ به بعد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اما گزارش‌های کاربران در Reddit متفاوت است، برخی از کاربران می‌گویند که VPN‌های آن‌ها پس از به‌روزرسانی همچنان کار می‌کند و برخی دیگر ادعا می‌کنند که اتصال آن‌ها قطع شده است. به گفته مایکروسافت، این شرکت در حال حل کردن این مشکل است و به زودی به روزرسانی جدیدی را ارائه خواهد کرد.

تا زمانی که مایکروسافت به‌روزرسانی جدید را ارائه نکند، همچنان راه‌حل مناسبی وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با لغو نصب همه به‌روزرسانی‌های امنیتی، مشکل را حل کنید. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز در واکنش به این مشکل گفت که از مایکروسافت می‌خواهد، امنیت کاربران را اولویت اول خود قرار دهد.

حداقل یکی از کاربران در Reddit ادعا کرده است که حذف نصب و نصب مجدد برنامه VPN این مشکل را برایش حل کرده است، بنابراین ممکن است شما هم بتوانید قبل از انجام هرکار دیگری این راه را نیز امتحان کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به‌روزرسانی خود را حذف کنید، مایکروسافت به شما کمک می‌کند. این شرکت در یادداشت‌های خود نوشت: «برای حذف LCU پس از نصب بسته SSU و LCU، از طریق DISM/Remove-Package با نام بسته LCU اقدام کنید.» لازم به ذکر است که می‌توانید نام بسته را با استفاده از این دستور پیدا کنید: DISM /online /get-packages.

دیگر خبرها

  • قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم
  • مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • بیماری مرموز؛ بلای جان نظامیان اسرائیلی