Web Analytics Made Easy - Statcounter

یك نویسنده کتاب گفت: برگزاری جایزه هایی همچون جایزه جلال آل احمد و یا جشنواره های ادبی مشابه برای نویسندگان ارزشمند و مهم قلمداد می شوند اما این تشویق ها به شرطی اثرگذار خواهد شد که رسانه ها نیز همکاری موثری با جشنواره داشته باشند.

گلعلی بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون جایگاه برگزاری جشنواره های ادبی و جایزه جلال گفت: امسال سیزدهمین دوره از جایزه جلال در حال برگزاری است این جشنواره توانسته مخاطبان زیادی به خود جلب کند و از جمله جشنواره های مطرح در سطح کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: جشنواره جلال آل احمد یکی از متنوع ترین جشنواره های ادبی است که در حوزه های مختلف فعالیت کرده و برای مخاطبان از جذابیت خاصی برخوردار است.

بابایی اهمیت برگزاری جایزه جلال را مورد بررسی قرار داد و افزود: برگزاری جایزه هایی همچون جایزه جلال آل احمد و یا جشنواره های ادبی مشابه برای نویسندگان ارزشمند و مهم قلمداد می شوند اما این تشویق ها به شرطی اثرگذار خواهد شد که رسانه ها نیز همکاری موثری با جشنواره داشته باشند و آثار ادبی برجسته و مطرح در جشنواره ها و جوایز جلال آل احمد را به خوبی به مخاطب معرفی کنند.

یکی از چهره‌های برتر بخش ویژه جایزه جلال آل احمد نقش تبلیغات در جذب مخاطب را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد:  تبلیغات در عرصه ادبیات می تواند کتاب های ارزنده و تاثیر گذار برای جامعه مخاطبان و خوانندگان در معرض دید قرار داده و آن را به خوبی معرفی کند و زمینه را برای توزیع کتاب و کتابخوانی همچنین افزایش سرانه مطالعه فراهم کند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

وی گلایه ای به رسانه ها داشت و افزود: متاسفانه رسانه‌ها آنگونه که باید و شاید پیرامون گسترش سرانه مطالعه و از همه مهمتر معرفی کتاب های ارزنده که درجشنواره ها و یا جوایز معرفی و شناخته می‌شوند تلاش نداشته و اقدامی موثر در معرفی آنان به جامعه نکرده است.

بابایی جایگاه ادبیات دفاع مقدس را در جشنواره های متعدد مورد بررسی قرار داد و افزود: ادبیات دفاع مقدس به عنوان یکی از شاخه های ادبیات کشور شناخته می شود آثار تولید شده در این عرصه مورد توجه مخاطبان است زیرا هشت سال دفاع مقدس تنها متعلق به بخش یا گروه خاصی نیست بلکه همه مردمی که خود با رویدادهای جنگ تا حدودی آشنا هستند جذاب است   البته کتاب‌هایی زیادی که عموماً به بیان رخدادها و وقایع نبرد و رویدادهای ناشی از جنگ در شهرها و روستاهای متعدد خصوصاً در شهرهای مرزی رخ داده ٱشنا هستند اما بیان جزئيات جذابیت های فراوانی را دارد این کتاب ها چون عموما عنصر روایت مستند را به همراه دارند بسیار مورد توجه هستند.

وی نویسنده کتاب «پیغام ماهی ها» پیرامون هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس و رخدادهای مختلفی که در کشور رویداد سبب شد سوژه های مختلفی برای نویسندگان و هنرمندان و فیلمسازان و سینما گران تولید شود هشت سال دفاع مقدس تنها بر حوزه هنر تاثیر نگذاشت بلکه در تمام ابعاد فرهنگی جامعه ایران اثرگذار بود لذا قلم فرسایی پیرامون هشت سال دفاع مقدس و ادبیات آن همواره مخاطب فراوانی دارد.

بابایی وظیفه نویسندگان و هنرمندان را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: کسانی که دست به قلم دارند و یا در حوزه هنر می توانند فعالیت کنند میتوانند به نگارش، تدوین و تولید آثار ارزنده پیرامون دفاع مقدس بپردازند این همان حوزه و ژانری است که مورد توجه جامعه قرار دارد بازهم تاکید دارم اتفاقات بسیار خوبی در عرصه  تولید ادبیات دفاع مقدس رخ داده و توانستیم در عرصه ادبیات بسیار خوب حضور پیدا کنیم اما معرفی این کتاب ها نیز باید مورد توجه و تامل قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات بازار نشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر مورد بررسی قرار هشت سال دفاع مقدس جشنواره های ادبی جلال آل احمد جشنواره ها جایزه جلال مورد توجه رسانه ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

سرهنگ ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در محور‌های پایگاه اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ، موش گرافیک و پویا نمایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

وی افزود: علاقمندان فرصت دارند آثار خود را در دو بخش دانش آموزی و عمومی تا ۳۱ اردیبهشت به پیام رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۹۳۳۸۸۲۰۷۵ ارسال کنند.

ذوالفقاری اضافه کرد: اختتامیه جشنواره خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان