Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تاثیر تعویق همایش بزرگ اقتصادی اروپا و ایران را بر نشست کمیسیون مشترک برجام رد و تصریح کرد که برنامه زمانی برگزاری این نشست تغییری نخواهد داشت.

جوسپ بورل روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در برلین عنوان کرد که برخی دولت‌های اروپایی تصمیم گرفتند تا در همایش اقتصادی اروپا و ایران شرکت نکنند و به همین دلیل اجلاس به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اجلاس در شرایط کنونی برگزار نخواهد شد افزود: اما گمان نمی‌کنم که باید برنامه زمانی نشست کمیسیون مشترک برجام و تلاش‌هایمان را برای زنده نگه داشتن آن تغییر دهیم. در این رابطه به تلاش‌ها ادامه خواهیم داد.

اجلاس سه روزه تجاری اروپا و ایران در پی واکنش مداخله جویانه سفرای کشورهای غربی به اعدام «روح‌الله زم» مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز، به تعویق افتاد.

این اجلاس قرار بود از امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ به مدت سه روز با حضور وزیر امور خارجه کشورمان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سفرا و دیپلمات‌های ارشد کشورهای غربی، سازمان‌ها، نهادهای تجاری، فعالان اقتصادی، اندیشمندان و اصحاب رسانه بصورت برخط (آنلاین) برگزار شود.

با این حال کمیته اجرایی این اجلاس دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ناگزیر به اتخاذ تصمیم «استثنایی» شده تا کنفرانس را به تعویق بیندازد.

در این بیانیه اشاره‌ای به علت این تغییر نشده است؛ اما "اسفندیار باتمانقلیچ" بنیانگذار رسانه بورس و بازار و از برگزارکنندگان اصلی این اجلاس در گفت و گو با ایرنا، علت لغو مراسم را به بیانیه سفارت فرانسه در ایران نسبت داد.

سفارت فرانسه در ایران دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر این کشور مانند دیگر همتایان آلمانی، اتریشی و ایتالیایی در اجلاس تجاری اروپا و ایران شرکت نخواهد کرد.

در همین راستا سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفرای آلمان و فرانسه خبر داد و عنوان کرد: جای بسی تاسف است که ارزش‌های والای انسانی و بشری اینچنین بازیچه دست دولت‌هایی شده است که همه چیز از جمله حقوق بشر و آزادی بیان را تبدیل به یک ابزار برای اهداف سیاسی کوته‌بینانه خود کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، نشست کمیسیون مشترک برجام، چهارشنبه در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ به صورت برخط برگزار خواهد شد. رایزنی درباره اقدامات جاری برای حفظ برجام و نحوه تضمین اجرای کامل و موثر این توافق توسط همه طرف‌ها از جمله محورهای این نشست عنوان شده است.

همزمان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز قصد دارد تا نشستی را بین وزرای امور خارجه کشورهای عضو برجام برگزار کند. تاریخ این نشست اعلام نشده اما بورل در تلاش است که این جلسه را پیش از پایان سال میلادی برگزار کند.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اروپا و ایران امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی چگنی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا، ضمن خوش‌آمد گویی به نمایندگان عضو ACD، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران در نظر داریم با همکاری همه جانبه بتوانیم اهداف خود را پیش ببریم و به نتیجه برسیم، اکنون در زمانی هستیم که پیش‌بردن اهداف اقتصادی به تنهایی نتیجه ندارد، همکاری همه جهان را نیاز داریم، همچنین برای رشد اقتصادی، برقراری رفاه و صلح نیاز است تا همکاری‌های همه جانبه شامل همکاری‌های بین‌المللی از طریق افراد ذی‌صلاح انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در چنین مجامعی که اغلب اعضای ACD حضور دارند، پتانسیل های بسیار زیادی وجود دارد، افزود: در این مجمع می‌توان همه جانبه کار کنیم، هرکشوری توانایی‌های خاص خودش را دارد، امیدوارم این اجلاس به الگوهای ممکن ببین بخش‌های خصوص و دولتی تبدیل شود.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: وزارت امور خارجه آماده است تا از طریق پشتیبانی‌های دولتی و کشورهای عضو، خودش را به اهداف اقتصاد جهانی نزدیک کند، البته این رشد و پیشرفت سریع نیست و از طریق همکاری به وجود می‌آید، باید بدانیم کشورهای دیگر چه کمک‌هایی می‌توانند انجام دهند.

وی اضافه کرد: جلسات اجلاس بسیار مهم هستند و می‌توانند نقش مهمی در ارتقای ارتباطات ایفا کنند. کشورهای عضوACD را به نهایت همکاری دعوت می‌کنیم، حضور آنها در این مجمع نشان داد که می‌توانیم همکاری‌های فعالانه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر،مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6092258

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!