Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در نشست تخصصی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای ارائه دستاورد‌های علمی و اجرایی مبارزه با مواد مخدر به مناسبت روز پژوهش که امروز (سه‌شنبه بیست و پنجم آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های ستاد بر اساس پژوهش‌هاست، وقتی صورت مسئله شناخته شود، مشکل قابل حل شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی با اساتید و نخبگان کاهش آسیب داشتیم، افزود: پژوهش‌های مختلفی صورت گرفت، مسیر خود را بر اساس آن‌ها انتخاب کردیم و مطمئن هستیم که مسیری که پیش می‌رویم علمی و قابل وصول است. علی‌رغم شرایط موجود در کشور زیرساخت‌های لازم برای مبارزه با مواد مخدر فراهم شده است و هیج گاه مبارزه را متوقف نکردیم.

مومنی با بیان اینکه تمام شاخص‌های کمی و کیفی بر اساس راهبرد‌های علمی پیشرفت خوبی داشته است، ادامه داد: در حوزه مقابله با مواد مخدر، در تاریخ ایران میزان کشفیات رکورد زد، با هزینه‌ها و تلفات کمتر و ضربه بیشتر به قاچاقچیان، کشفیات موادمخدر نیمه اول امسال از کل سال ۹۲ و ۹۳ بیشتر است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: در سال‌های گذشته در این حوزه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده نمی‌شد و غفلت‌هایی در این حوزه وجود داشت، اما با اجرای طرح یاریگران زندگی قرار شد ۲۰ هزار مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گیرند و با شیوع کرونا فقط توانستیم در ۱۲ هزار مدرسه این طرح را اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید

ابتلای حتی یک دانش‌آموز به اعتیاد هم زیاد است

وی گفت: با مجازی شدن مدارس تعداد مدارس به ۴۰ هزار مدرسه رسید و با استفاده از ظرفیت نرم افزار شاد این طرح را اجرا خواهیم کرد، چراکه با اجرای طرح یاریگران زندگی، آهنگ رشد اعتیاد میان دانش آموزان متوقف شد.

مومنی با اشاره به اینکه مانایی درمان اعتیاد بسیار حائز اهمیت است، گفت: بیش از ۸۰ درصد معتادان بعد از درمان مجدد به مصرف مواد مخدر باز می‌گردند و باید تجدید نظری در حوزه درمان اعتیاد داشته باشیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در کشور‌های دیگر بیش از ۸۰ درصد معتادان بعد از درمان به اعتیاد بازنمی‌گردند، اما در کشور ما برعکس است.

مومنی خاطرنشان کرد: استفاده از شرکت‌های دانش بنیان منجر به افزایش سرعت، پوشش بیشتر، تأثیر بالاتر و کاهش هزینه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر می‌شود، دارو‌های گیاهی که در حوزه درمان و ترک مواد مخدر تأثیرگذار است و امیدواریم هرچه زودتر تأیید شود تا بتوانیم برای درمان از این دارو‌ها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید

شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان دبیرستانی متوقف شده است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موادمخدر اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر هزار مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

سردار احمد نگهبان افزود:در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری‌های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه