Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدارسی که نه باز هستند و نه بسته و معلمانی که لایه چرخ دنده های سیستم معیوب آموزش و پرورش گرفتار شده اند و سرگردان ترین کارمندان دولت در ایام کرونایی به شمار می روند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، در این روزهای کرونایی اتفاق های عجیبی در سطح جهان در حال وقوع است، و اتفاق‌های عجیب تری نیز در ایران به وقوع می پیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و پرورش تکلیفش با خودش مشخص نیست، مدارس را برپا می کنند و بعد به علت شیوع دوباره ویروس کرونا حضور دانش آموزان در مدارس به صفر می‌رسند، اما معلمان موظف هستند هر روز به مدرسه بروند آیا حضور معلمان در مدارس بدون دانش آموز ارزشی دارد؟!

 این معلمان که باید تدریس خود را در فضای مجازی دنبال کنند در مدرسه تنهایی در کلاس درس نشسته و اینترنتی و مجازی به دانش آموزان درس میدهند اما مشکل به اینجا ختم نمی شود اینترنت مدرسه ضعیف است و این معلم باید از اینترنت گوشی خودش استفاده کند.

سوالی از مسئولان محترم آموزش و پرورش دارم و آن اینکه اگر قرار است معلم از اینترنت خود برای آموزش استفاده کند، از گوشی شخصی خودش استفاده کند آیا لزومی به حضور در مدرسه وجود دارد؟؟

باز هم مشکل تمامی ندارد، چرا که این معلم باید با سرعت نور به خانه برگردد تا کلاس بعدی را در خانه برگزار کند! چرا که موظف است فقط چند ساعت در مدرسه حضور داشته باشد اما شبانه روز در حال تعلیم مجازی است.

 مشکل اینجا تمام نمی شود، مشکلات دیگری نیز وجود دارد و آن اینکه معلم هایی که شاگردانشان در مناطق کوهستانی و یا در مناطق روستایی بدون پوشش شبکه اینترنت هستند چه باید بکنند؟!

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس باید تحت هر شرایطی فعال باشند، گفت: وقتی اساس کاربر آموزش حضوری قرار می‌دهیم باید معلمان در مدارس حضور پیدا کنند و ضمن تدریس به صورت مجازی به دانش آموزان حاضر در مدرسه نیز آموزش دهند.

 «محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پرورش ادامه می دهد: هیچ دانش آموزی نباید از آموزش دور بماند و برای دانش آموزان دور بودن از تحصیل ممکن است باعث گریز از تحصیل یا در بهترین حالت افت تحصیلی شود چرا که اولویت آموزش در مدارس کشور آموزش حضوری است.

 

سوال دیگری مطرح می‌شود که وقتی آموزش حضوری ممکن نیست چه باید بکنیم؟

معلمان در خانه با تهیه فیلم های کوتاه، تا جایی که لازم است دانش آموزان را وادار به درس خواندن می کنند اما دیگر انصاف نیست این معلم که در خانه نیز در حال فعالیت است صبح برای چند ساعت هم که شده بی هدف در مدرسه حاضر شود.

بعد از اعتراضات مکرر معلمان نحوه حضور معلمان در مدارس آذربایجان غربی در زمان محدودیت های کرونایی اعلام شد و بر این اساس حضور معلمان بر مبنای تصمیم شورای مدرسه خواهد بود.

با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص تمدید محدودیت های کرونایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانش آموزان در سطح استان از روز شنبه ۱۹ مهر به مدت یک هفته به صورت غیر حضوری خواهد بود نحوه حضور معلمان در مدارس نیز با تصمیم شورای مدرسه خواهد بود.

 به طوری که تدریس برای دانش آموزان تعطیل نشود. بر این اساس به جهت رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی محدودیت حداکثر ۵۰ درصد پرستاران در مدارس رعایت می‌شود.

تمامی خانواده ها نگران هستند و متاسفانه آمار مبتلایان دانش آموز نیز نشان می‌دهد که این که نگرانی خانواده ها بی دلیل نبوده است و بعد در اطلاعیه دیگر حضور دانش آموزان در مدارس را الزامی ندانستند.

 

 هم معلم ناراضی است و هم دانش آموزان! اگر قرار است معلمی هم برای دانش آموزان حاضر در مدرسه تدریس کند و بعد همان درس را به صورت مجازی به دانش آموزانی که در مدرسه حاضر نبودند آموزش دهد، آیا این ظلم و بی انصافی در حق معلمان نیست.

«ابراهیم محمدی» در این باره می‌گوید: با توجه به شرایط شروع شیوع کرونا حضور دانش آموزان در مدارس استان الزامی نیست، اما معلم ها باید در مدرسه حاضر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به تمام تلاش‌های صورت گرفته در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در مدارس، افزود: پیش بینی های لازم برای جلوگیری از ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کرونا انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای سیستم آموزشی غیر قابل قبول است که بدون فراهم کردن شرایط بهداشتی امکان حضور دانش آموزان برای فراگیری دانش ایجاد شود.

 نکته قابل تامل دیگر در این جاست که منظور از تمامی پروتکل های بهداشتی، قرار دادن تشت های پر از وایتکس در جلوی درب مدارس است و به غیر از این هیچ اتفاقی در مدارس نیفتاده است.

«ر – ح» دبیری که در یکی از مدارس تدریس می کند می گوید: از بین معلم ها و کادر مدرسه که در آن مشغول به تدریس است ۸ نفر به کرونا مبتلا شدندولی با این همه مدرسه دایر است در حالیکه دانش آموزی وجود ندارد ولی معلم ها به دستور مدیر مدرسه هر روز در مدرسه حاضر می‌شوند و سه ساعت بعد سراسیمه به خانه بر می گردند تا دوباره تدریس مجازی را شروع کنند.

 

کاش در کارهایمان کمی عاقلانه عمل می‌کردیم امروز آذربایجان غربی به موقعیت فوق قرمز خود رسیده است و محدودیت‌های جدید کرونایی و همچنین منع رفت و آمد بین شهری نیز اعلام شده است.

 به فکر معلم هایمان باشیم که اینها سرمایه‌های این جامعه هستند.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: وضعیت مدارس ایام کرونایی آموزش مجازی حضور دانش آموزان معلمان در مدارس دانش آموزان مدرسه حاضر آموزش و پرورش حضور معلمان معلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش در آیین سپاس معلم اظهار کرد: آیین سپاس معلم به نام و یاد معلمان شهید ارزشمند کشورمان در دبیرستان دختران شهید چمران برگزار شد.

وی با بیان اینکه خدا را شاکرم در این روز با برکت در کنار شما دانش‌آموزان گران‌قدر هستیم، تصریح کرد: این گردهمایی به مناسبت تجلیل از معلمان برای کاری که کرده است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند، ابراز کرد: مدرسه جایی است که آینده کشور در آن ساخته می‌شود و خدا و ملائکه برای معلمی که خیر و نیکی آموزش می‌دهد، صلوات می‌فرستد؛ این امر نشان‌دهنده جایگاه والا و گران‌قدر معلم است.

قد هیچ جامعه‌ای بلندتر از قد معلم نیست

صحرایی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، ادامه داد: جامعه خوب و بالنده جامعه‌ایی است که برای معلمان جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته است.
به گفته وی، معلم کسی است که نورافشانی می‌کند. در دیدگاه دینی درد بی‌درمان انسان نادانی و جهل است. جهل در هر جایی معنای خودش را پیدا می‌کند و کسی که جهل را از بین می‌برد، معلم است؛ لذا حرمت معلم بسیار بالاست. قد هیچ جامعه‌ای بالاتر از قد معلمش نیست و این پیام سپاس معلم است.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: مدرسه‌ها جایی هستند که آینده کشور در آن ساخته می‌شود و معلم عنصر اصلی آن به‌شمار می‌آید. هر کسی که دل در شکوه و سرفرازی کشور دارد، باید به معلم و مدرسه توجه کند.

صحرایی اضافه کرد: معلم کسی است که زیرساخت سربلندی کشور را می‌سازد؛ و مقام معظم رهبری هیچ سالی نبوده که لااقل یک بار با معلمان دیدار نکنند و این موضوع اهمیت و جایگاه والای معلم را نسان می‌دهد.

وی ابراز کرد: امروزه همه از پیشرفت کشور نمی‌باند و کسی جرئت ندارد به کشور ما چپ نگاه کند. ما در دل مناطق جنگی و مدرسه‌هایی شبیه پناهگاه زندگی می‌کردیم و موشک‌های رژیم صدام به پایتخت ما می‌رسیدند؛ اما امروز کسی چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود و ریشه همه اینها در معلمان است.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه به هیچ جایی بدون وجود معلمان و مدرسه‌ها نخواهیم رسید، تشریح کرد: معلمان و مدارس تضمین‌کننده پیروزی کشورمان هستند. پیشرفت پزشکی ما به جایی رسید که هزاران نفر برای درمان به ایران می‌آیند و این افتخار را معلمان خلق کردند.

به گفته صحرایی، اگر می‌خواهیم جامعه سربلند و سرافزار داشته باشیم همه برای حرمت معلم باید بکوشیم. اگر حرمت معلمان حفظ شود، جامعه پرشکوه می‌شود. دانش‌آموزانی که افتخار می‌آفرینند، آن را از معلمان خود یاد می‌گیرند. تیم‌های دانش‌آموزی والیبال پس از ۷ برد پی‌درپی به ایران بازگشتند. برد آنها با بودجه و تجهیزات پیشرفته اتفاق نیفتاد، بلکه با همت و استقامت ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ۲۸ مدال در المپیاد جهانی آوردیم، افزود: کسانی که از آموزش‌وپرورش به نیکی یاد نمی‌کنند، بگویند این دانش‌آموزان حاصل چه کسی هستند. دانش‌آموزان سمپاد برای ساختن آینده در حال تلاش هستند. آموزش‌وپرورش آیینه‌ای است که هر لحظه در آن می‌نگریم، تصویر شوق‌انگیز و شکوهمند را می‌بینیم. خیلی خرسندم که در یک روز همه مدرسه‌ها زنگ سپاس معلم را انجام می‌دهند و از این بابت خشنود و خرسندم.

زنگ سپاس معلم را برای تجلیل از شکوه معلمان کشورمان به دست همسر شهید فرامرزی، وزیر آموزش‌وپرورش و مدیرکل آموزضش و پرورش شهر تهران به صدا درآمد.

کریمیان: قدردان و قدرشناس زحمات معلمان سرزمینم هستم

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در ادامه اظهار کرد: شهید فرامرزی افتخار و مسرت همه ما بود و در پیشگاه رئیس‌جمهور بسیار زیبا وزیر آموزش‌وپرورش موضوعات آموزش‌وپرورش را مطرح کردند.

وی ضمن عرض تبریک به تیم والیبال دانش‌آموزی، ادامه داد: پرواز تیم‌های دانش‌آموزی امروز به زمین نشست و به فرودگاه رفتیم و از جانب وزیر به آنها تبریک گفتیم. اتفاقات خوبی که هم‌زمان با یکدیگر اتفاق می‌افتد، نشان‌دهنده این است که مغز متفکری این مسیر را راهبری می‌کند.

کریمیان در پایان خاطرنشان کرد: قدردان و قدرشناس زحمات معلمان سرزمینم هستم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت