Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عاطفه رشنویی با اشاره به دستور انتقال محل کارخانه قند به خارج از حریم چغازنبیل از سوی استاندار خوزستان در تیرماه امسال گفت: قرارداد واگذاری زمین برای احداث این کارخانه در حریم چغازنبیل فسخ شد. طبق قانون برای مکان‌یابی و امکان‌سنجی دوباره باید از میراث فرهنگی استعلام شود و وزارت میراث فرهنگی آماده است برای تولیدکنندگان یا واگذارکنندگان استعلام کند تا مشخص شود نقطه جدید برای احداث کارخانه مجاز است یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار یونسکو نسبت به احداث کارخانه قند در حریم چغازنبیل

رشنویی با بیان اینکه خط ضوابط حریم و حریم حفاظتی چغازنبیل روشن و مشخص است، اظهار کرد: احداث کارخانه صنایع سنگین یا شهرک‌های صنعتی در حریم درجه یک و ۲ ممنوع و واگذار کردن هر قطعه زمین برای هر کاری قبل از اینکه از میراث فرهنگی مجوز گرفته شود محکوم به شکست است. سرمایه‌گذاران استان خوزستان باید قبل از اینکه به فکر واگذاری زمین باشند برای جلوگیری از هدررفت زمان و اینکه ضرری متوجه کسی نشود قبل از هرگونه مکان‌یابی استعلام‌های مورد نظر را انجام دهند.

 چندی پیش عملیات ساخت یک کارخانه قند در حریم چغازنبیل خبرساز شد؛ میراث فرهنگی به استعلام این کارخانه جواب منفی داد و مجوز جهاد کشاورزی برای احداث باطل شد. معبد زیگورات چغازنبیل نخستین اثر باستانی ثبت جهانی ایران در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شوش و ۲۰ کیلومتری هفت‌تپه در شمال خوزستان واقع است.

این سازه سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت. محوطه باستانی هفت‌تپه در بخش جنوب شرقی شهرستان شوش در فاصله ۱۵ کیلومتری آن واقع شده است.

کد خبر 572876 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تاریخ - آثار باستانی استان خوزستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تاریخ آثار باستانی استان خوزستان حریم چغازنبیل میراث فرهنگی کارخانه قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است.

حسن محمدی ادیب ۱۱ اردیبهشت در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ضمن پیگیری اعتبارات آموزشی، رویدادها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است که در همین راستا انتظار تأمین اعتبارات و تسهیل شرایط را از سوی معاونت گردشگری داریم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر رویدادهای مهمی که در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است، اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.  

وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است و در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود. 

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین امور مربوط به زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از جمله مواردی است که نیاز داریم با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم اقدامات مهمی را در این راستا انجام دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج