Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نیشابور دسترسی به محتواهای با کیفیت را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست همچنین کارشناس مسئول فرهنگی و هنری آموزش و پرورش نیشابور نیز گفت: «استودیو رهفا» با ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری‌ای که دارد می‌تواند با بهره‌گیری از توانایی فکرآوری فرهنگیان، اندیشمندان، هنرمندان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در راستای تولید محتواهای با کیفیتِ آموزشی گام بردارد.

آیین گشایشِ استودیو «رهفا» روز چهارشنبه، ۲۶ آذر ماه، برگزار می‌شود. این استودیو بناست در راستای تولید محتوا گام بردارد. معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نیشابور در این زمینه به ایسنا گفت: نیاز و دسترسی به محتواهای معتبر و با کیفیت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. آن هم به ویژه در روزگار کنونی که ارتباطات مجازی گسترش بیشتری یافته است.

مجید شورورزی ادامه داد: حوزه پرورشی در آموزش و پرورش هم نه تنها از این مسئله مستثنی نیست که نیازمندتر است. معاونت پرورشی و تربیت بدنی با فعالیت داشتن در عرصه‌هایی چون؛ قرآن و نماز، بهداشت و سلامت،  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تربیت بدنی، مشاوره، فرهنگی و هنری، سازمان دانش‌آموزی و کانون‌های فرهنگی تربیتی  گستردگی عملکرد و تأثیرگذاری زیاد و قابل تأملی دارد و باید برای دستیابی به اهداف انسانی خود که همان پرورش انسان شایسته و کمال یافته است، گام بردارد.

وی بیان کرد: با این وصف در این حوزه نیاز به تولید محتوای مناسب و با کیفیت در شاخه‌های گوناگون پرورشی احساس می‌شد. این گونه بود که «استودیو رهفا» با هدف تولید محتوای با کیفیت ایجاد شد تا علاوه بر معاونت پرورشی و تربیت بدنی، دیگر معاونت‌های اداره آموزش و پرورش نیشابور بتوانند با بهره‌گیری از توانمندی‌های نیروهای انسانی خود از ظرفیت این استودیو بهره‌برداری کنند.

شورورزی افزود: این استودیو به گونه‌ای ساماندهی شده که هم نیروهای درون سازمانی و هم برون سازمانی بتوانند در برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برخط (آنلاین) در بسترهای گوناگون مجازی، تولید محتواهای با کیفیت، نشست‌های تخصصی و... از آن استفاده کنند.

وی مطرح کرد: معاونت پرورشی و تربیت بدنی با نیروهای انسانی توانمندی که در عرصه‌های ذکرشده دارد آماده است تا بتواند در راستای توسعه انسانی در آموزش و پرورش شهرستان، باکیفیت‌ترین محتواها را تولید و در اختیار مخاطبان مربوطه قرار دهد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نیشابور گفت: به عنوان مثال تنها در عرصه کارشناسی فرهنگی و هنری، هم زمان با پی‌ریزیِ سنگ بنای این استودیو، در راستای شناساییِ فرهنگیان هنرمند و توانمند و دانش‌آموزان برگزیده کشوری «گنجینه رهفا» هم فراهم شده است که به زودی رونمایی خواهد شد.

شورورزی اظهار کرد: تا کنون در این گنجینه، نزدیک به ۱۲۰ تَن فرهنگی هنرمند (شاغل و پیشکسوت) و بیش از ۳۰ دانش‌آموز شناسایی و رزومه‌هایشان دریافت شده است. از برخی از ایشان هم محتواهای آموزشی ضبط شده است که در روز گشایش استودیو، رونمایی خواهدشد.

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری آموزش و پرورش نیشابور و مدیر «استودیو رهفا»(رهفا: روشنگرانِ هنر، فرهنگ، اندیشه) نیز در ادمه مطرح کرد: وقتی که از سوی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره، این پست به من پیشنهاد شد، شروع به پژوهش و سنجش کردم. وقتی از لحاظ ضبط و ثبت، کیفیت پایین آثار دانش‌آموزان نیشابوری را در سی و هشتمین جشنواره «فردا» (سال گذشته) دیدم، و با باور به این اندیشه «محمدرضا شعبانعلی» که امروزه را «عصر محتوا» می‌داند، یکی از برنامه‌های شاخص و عملکردیِ خود را ساخت یک استودیوی حرفه‌ای گذاشتم.

عبدالجواد صادقی اول ادامه داد: به گفته شیخ عطار: «پای به راه...» نهادیم و با کمک و همراهی ابوالفضل شکیبا (مدیر فنی استودیو رهفا)؛ از فرهنگیان فیلمساز و آشنا به زبان تصویر و سینما که خود پیگیر راه‌اندازی استودیو در بخش‌های دیگر درون سازمانی و برون سازمانی بود و پاسخی نگرفته بود! و نیز حمایت‌های معنوی شخص معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور و همچنین شخصِ معاون پرورشی و تربیت بدنی، توانستیم از نیمه دوم شهریور ۱۳۹۹ نخستین سنگ بنای «استودیو رهفا» را بگذاریم. اکنون در بازه زمانی دو ماهه این استودیو آماده بهره‌برداری است.

وی گفت: همان گونه که گفته شد؛ امروزه، «عصر محتوا» ست. از یک سو، ما که از قطار «فناوری» جا مانده‌ایم و دیگر توان فن‌آوری را نداریم باید در اندیشه «فکرآوری» باشیم. از سویی دیگر، سازمان آموزش و پرورش گنجینه‌ای ارزشمند دارد به نام «سرمایه‌های انسانی» که هر کدام به نوبه و در جایگاه خود دارای اندیشه‌اند.

صادقی اول عنوان کرد: اندیشه‌های این سرمایه‌های انسانی باید در ظرف و پیمانه‌ای شایسته و با بهترین کیفیت، ارائه شوند. بناست در این استودیو محتواهای آموزشی، پرورشی، هنری و... ضبط و تولید شود.

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری آموزش و پرورش نیشابور توضیح داد: این استودیو با سه دوربین، نورپردازی و صدابرداری حرفه‌ای، فضایی کاملا اکوستیک، پخش هر نوع مدیا، درج آرم، لوگو یا زیرنویس و با سویچ و ضبط هم زمانِ هر برنامه، پذیرای فرهنگیان و دانش‌آموزان، همه سازمان‌ها، اداره‌ها، آموزشگاه ها، دانشگاه‌ها و ... (دولتی و غیر دولتی) است تا از ظرفیت «استودیو رهفا» بهره‌مند شوند.

مدیر این استودیو در ادامه اظهار کرد: این استودیو با ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری‌ای که دارد می‌تواند با بهره‌گیری از توانایی فکرآوری فرهنگیان، اندیشمندان، هنرمندان و... در راستای تولید محتواهای باکیفیتِ آموزشی گام بردارد و در آینده‌ای نزدیک به گنجینه‌ای ارزشمند دست یابد و این گنجینه را به مخاطب آن برساند.

همچنین کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش نیشابور خبر داد؛ آیین گشایشِ استودیو «رهفا» روز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و پخش آنلاین خواهد شد. در این آیین از ۹ نفر از دانش‌آموزان برگزیده سی و هشتمین جشنواره فرهنگی و هنریِ «فردا» نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها تولید محتوا نيشابور معاون پرورشی و تربیت بدنی دانش آموزان گام بردارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، از امروز ۸ اردیبهشت سیروس همتی که معلم ریاضی دبیرستان است اجرای برنامه عصرگاهی «مثبت آموزش» را که به «استودیو معلم» تغییر نام داده، به عهده گرفته است. در این برنامه که به صورت ام سی از صبح تا عصر هر ساعت یک ربع روی آنتن می رود از معلمان حوزه های مختلف دعوت شده و دغدغه های آنها مطرح می شود.

همچنین در بخش هایی از این برنامه نیز فیلم های سینمایی ایران و جهان که مرتبط با شخصیت های ماندگار معلم در سینما بوده اند، پخش می شود.

توجه ویژه به نوجوانان و جوانان با معرفی استعدادها، بررسی روند مطالبات معلمان و مسایل مرتبط با آموزش و پرورش، آموزش های مرتبط با تغذیه دانش آموزان، مرور اتفاقات و رویدادهای مرتبط با نوجوانان و تلاش برای پرورش قوه خلاقه آنها از جمله رویکردهای برنامه است.

برنامه «مثبت آموزش» هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در ۱۵ دقیقه پایانی هر ساعت پخش می شود.

کد خبر 6089934 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست