Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:11:31 GMT

فریز پروژه بی‌همتای ایران از بدو تولد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۲۴۸۲

فریز پروژه بی‌همتای ایران از بدو تولد

ایسنا/همدان ‎با آغار دولت تدبیر و امید با نگاه دوباره به پتانسیل‌های استان، جاذبه‌ها و فعالیت‌های گردشگری از گزینه‌های طلایی برای توسعه شمرده شد و با برگزاری رویدادهای بین‌المللی گردشگری مانند همدان ۲۰۱۸ و اجلاس جهانی UNWTO در پایتخت تاریخ و تمدن ایران، همدان گام‌های خوبی را برای ایجاد زیرساخت های جذب گردشگر برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎در این دوران بود که همدان کم ‌و بیش به قطب گردشگری غرب کشور تبدیل شد و آمارها حاکی از افزایش چشمگیر مسافر نسبت به سال های گذشته بود.

‎در آن زمان پروژه‌های گردشگری یکی پس از دیگری آغاز می‌شد به‌طوریکه هتل سازی در همدان در این دوران به اوج رسید و همدانی‌ها شاهد احداث هتل‌های لوکس در شهرشان بودند.

‎اعطای امتیازات و تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران سیاستی بود که مسئولان استان برای ترغیب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در پایتخت تاریخ و تمدن ایران به‌کار گرفتند که البته تاحدود زیادی موفق بود و سرمایه‌گذاران زیادی وارد استان شدند.

‎«عصر طلایی هگمتانه» نیز یکی از پروژه‌های گردشگری بود که در سال ۹۳ با حضور معاون رئیس‌جمهور در حوزه گردشگری در همدان متولد شد تا مجموعه تفریحی، اقامتی، توریستی عصر طلایی هگمتانه که به گفته استاندار وقت در ایران بی همتا بود، در همدان احداث شود.

به گزارش ایسنا، ‎محل احداث این پروژه در ورودی شهر همدان از سمت جاده تهران(جنب فرودگاه) واقع شده است که شاهراه غرب کشور نیز محسوب می‌شود.

‎این پروژه در دو فاز ۲.۵ هکتاری و شش هکتاری طراحی شده که در بخش ۲.۵ هکتاری ۸۳ سوئیت اقامتی طراحی و احداث شده و بخش شش هکتاری نیز به علت عدم صدور پروانه در فاز گودبرداری راکد مانده و بعد از گذشت هفت سال گره از مشکل این بخش باز نشده است.

‎بنا به گفته مسئولان و سرمایه‌گذار مجتمع گردشگری عصر طلایی هگمتانه در ورودی شهر همدان یکی از طرح‌های بزرگ گردشگری غرب کشور خواهد بود که شامل هتل پنج ستاره، سالن‌های سینمایی، سالن همایش و شهربازی و مجموعه فروشگاهی و پارکینگ سرپوشیده بوده و از لحاظ فناوری و مدرن بودن در غرب کشور بی‌نظیر است.

‎در سال گذشته زمزمه‌هایی از وجود دست های پشت پرده در این پروژه به میان آمد که با پیگیری‌های انجام شده همه موارد منجر به برائت مجموعه عصر طلایی شد.

‎به هر حال چند صباحی موضوع عصر طلایی هگمتانه نقل محافل و رسانه‌ها بود تا اینکه مدتی بعد دوباره در یک سکوت خبری فرو رفت تا سرمایه‌گذار این پروژه در سکوت و به دور از هیاهوی رسانه‌ای به کار خود ادامه دهد.

‎قرار بود فاز نخست این پروژه که همان سوئیت‌های اقامتی و آماده بهره برداری است، در بهار ۹۹ افتتاح شود اما به علت درست نشدن راه ورودی و مسئله پارک هنوز افتتاح نشده است.

برخی مسئولان و نماینده مردم همدان در زمان های مختلفی از این پروژه بازدیدهایی داشتند و اتمام این پروژه و رفع موانع پیش روی سرمایه گذار را یکی از مطالبات خود دانستند.

‎مرداد امسال حسن خانجانی، دادستان همدان نیز از این پروژه بازدید کرد و بر حمایت از سرمایه‌گذاران تأکید داشت و گفت: این مجموعه با ایجاد شهر سفال، مبل، چرم و فرش می‌تواند منجر به اشتغال بسیاری از جوانان استان شود.

‎وی تصریح کرد: عصر طلایی هگمتانه توانسته با مطالعات و نیازسنجی‌های دقیق خود که قبل از آغاز پروژه انجام داده، به جانمایی مناسبی در شهر دست یابد که این امر سبب توازن فرهنگی و اقتصادی بیشتری در سطح شهر خواهد بود.

‎همچنین حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز اخیراً به عصر طلایی هگمتانه رفته و با تأکید بر رفع موانع این پروژه اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی پیگیر مطالبات خود باشند اما مانع ایجاد نکنند.

‎مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان نیز در تیرماه امسال از مراحل پایانی و آماده‌سازی این پروژه بازدید داشت و از افتتاح مجموعه ۲.۵ هکتاری عصرطلایی هگمتانه خبر داد و گفت: به زودی شاهد افتتاح سوئیت‌های اقامتی عصرطلایی هگمتانه خواهیم بود.

‎علی مالمیر در جریان این بازدید درباره مجموعه شش هکتاری عصرطلایی هگمتانه نیز یادآور شد: این پروژه کاربری‌هایی از جمله سالن‌های چندمنظوره، شهربازی، پردیس سینمایی، سالن‌های ورزشی، هتل پنج ستاره، باشگاه، سالن تئاتر و فست‌فود را دارد و پروژه ۲.۵ هکتاری در زیربنای ۵۹۰۰ مترمربع ساخته شده که ۱۰۰ نفر را مشغول به کار خواهد کرد.

‎خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) بنا بر رسالت خود به سراغ مجموعه عصر طلایی هگمتانه رفت تا از آخرین وضعیت این پروژه در همدان جویا شود و علت عدم اجرایی شدن این پروژه را به مخاطبان خود اعلام کند.

‎عصر طلایی هگمتانه زمین رایگان نگرفته است

‎مدیر روابط عمومی شرکت عصر طلایی هگمتانه در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه زمین مجموعه گردشگری عصر طلایی هگمتانه به صورت رایگان داده شده است؟ توضیح داد: قیمت زمین مجموعه عصر طلایی پس از قیمت گذاری توسط کارشناسان ذی صلاح پرداخته شد.

محمود ‎شرفخانی با تأکید بر اینکه پول زمین به اداره کل راه‌و شهرسازی استان پرداخت شده است، گفت: همچنین با ارزیابی، وثایق مناسبی در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گذاشته شد و تا زمانی که پروژه شش هکتاری عصر طلایی هگمتانه احداث نشود و پایان‌کار نگیرد، این وثایق در اختیار راه و شهرسازی خواهد بود.

‎وی در پاسخ به اینکه چرا پروژه متوقف شده است؟ خاطرنشان کرد: تا ۷ بهمن ماه ۹۸ عملاً پروژه نمی‌توانست کار کند چراکه به مدت حدود سه سال روند اخذ پروانه به علت مشکلات اداری و عدم صدور مجوز به طور کامل متوقف شد.

‎مدیر روابط عمومی شرکت عصر طلایی هگمتانه با بیان اینکه به‌طور قطع با راکد ماندن کار و سرمایه سرمایه گذار بیشتر از همه آسیب می‌بیند آن هم در پروژه‌ای با این مقیاس، افزود: باید اذعان کرد که مشکلات پیش‌ رو و درگیری‌هایی که بین سایر ادارات اتفاق می‌افتد، خود مانع پیشبرد کار خواهد شد که خوشبختانه با پیگیری‌های شرکت، اختلاف بین دستگاه‌ها نیز ختم به خیر شد.

‎شرفخانی با بیان اینکه شهرداری اعلام می‌کرد که تا زمانی که مشکل شرکت حل نشود نمی‌تواند پروانه صادر کند، ادامه داد: در زمان اوج مشکلات اداری با مراجعه به استاندار خواستار حل مشکلات پیش رو شدیم و با ورود استاندار همدان، گروهی به نام اقدام تشکیل شد.

راه دسترسی این مجتمع گردشگری هنوز مشکل دارد

‎وی بیان کرد: با تدابیر استاندار همچنین در جلسه شورای هماهنگی تصویب شد شهرداری همدان تا تاریخ ۱۵ بهمن ۹۸ نسبت به محاسبه و صدور پروانه ساختمانی براساس تعرفه طرح گردشگری برای اراضی شش هکتاری شرکت اقدام کند و عصر طلایی هگمتانه با مراجعه به شهرداری در اسفند ۹۸ بعد از محاسبه به روز و تصویب شورای شهر نسبت به تعیین تکلیف و تسویه بدهی خود به شهرداری بابت پروانه ساختمانی ۲.۵ هکتاری اقدام عاجل به عمل آورد.

‎مدیر روابط عمومی شرکت عصر طلایی هگمتانه تصریح کرد: عصر طلایی هگمتانه پیشنویس پروانه را گرفته و برای ساخت پارک اعلام آمادگی کرده و منتظر مساعدت شهرداری و شورای شهر در زمینه راه ورودی و پارک است.

وی با اشاره به اینکه راه دسترسی مجتمع گردشگری عصر طلایی هگمتانه هنوز مشکل دارد و با وضعیت فعلی پروژه قابل استفاده نیست، گفت: این مجتمع چطور با هتل‌های درون شهر همدان رقابت کند؟ آیا گردشگر با دیدن وضعیت ورودی وارد این مجتمع می‌شود؟ در حالیکه پروفیل تأیید شده شهرداری طراحی شده اما هنوز اجرایی نشده است، حتی طراحی تیرهای برق را هم انجام داده‌ایم.

‎شرفخانی با تأکید بر اینکه تمامی مستندات درخواست صدور پروانه موجود است، خاطرنشان کرد: شرکت عصر طلایی هگمتانه بارها به شهرداری همدان برای صدور پروانه و آمادگی اجرای پارک با همکاری شهردای نامه‌نگاری کرده است.

‎وی همچنین با تشکر از همکاری شهرداری همدان، بیان کرد: با توجه به اینکه پروژه سه سال متوقف شده بود و حادثه پلاسکو نیز رخ داده بود، نقشه‌های معماری ما طبق بخشنامه‌های جدید مرتبط با آتش نشانی دستخوش تغییراتی شد و شرکت مجبور به باز طراحی مجدد شد که این خود عاملی برای عقب افتادن از بازه زمانی مدنظر شد.

بهار ۱۴۰۰؛ آغاز پروژه شش هکتاری عصر طلایی هگمتانه

شرفخانی با تأکید بر اینکه نقشه‌های جدید در نظام مهندسی همدان در حال بررسی است، اظهار کرد: شرکت عصر طلایی هگمتانه تا پایان سال ۹۹ پروانه دریافت خواهد و بهار۱۴۰۰ آغاز پروژه شش هکتاری عصر طلایی هگمتانه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پروژه ۲.۵ هکتاری آماده بهره‌برداری است اما تا پایان یافتن وضعیت کرونایی افتتاح نخواهیم کرد و پروژه شش هکتاری گودبرداری شده اما هنوز منتظر دریافت پروانه هستیم که پیش‌بینی می‌شود از اردیبهشت سال آینده شروع به ساخت خواهیم کرد.

‎شرفخانی با اشاره به اینکه به مدت سه سال پروژه به علت نداشتن پروانه به‌طور کامل فریز شده بود، خاطرنشان کرد: چشم انداز پروژه‌ای با این حجم عظیم چهار ساله بوده و اگر اردیبهشت ۱۴۰۰ شروع به کار کنیم حتماً هر سال بخشی از پروژه را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

‎وی با بیان اینکه اشتغالزایی پروژه عصر طلایی هگمتانه نزدیک به ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش‌های مختلف خواهد بود، یادآور شد: پیمانکار برای پروژه درنظر گرفته شده و تعهد اخلاقی داریم که نیروهای بومی همدان را در پروژه به‌کار ببریم که در پروژه اقامتی ۲.۵ هکتاری این اتفاق افتاده است.

صدور پروانه بعداز تسویه عوارض

‎مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت عدم صدور پروانه برای پروژه عصر طلایی هگمتانه، اظهار کرد: این پروژه عوارضی دارد که باید تسویه شود و بعد از مفاصاحساب پروانه جدید صادر می‌شود.

‎فیضی‌منش درباره راه دسترسی به مجتمع گردشگری عصر طلایی هگمتانه، گفت: درباره راه دسترسی این مجتمع هرچه در طرح تفصیلی شهر همدان باشد و معاونت شهرسازی به ما اعلام کند، همان دسترسی انجام خواهد شد.

‎وی در پاسخ به این سوال مبنی بر عدم تمایل شهرداری برای احداث پارک با همکاری مجموعه گردشگری عصر طلایی هگمتانه، تصریح کرد: شهرداری با انجام این پارک در مجموعه گردشگری موافق است و فضای سبز برای این مجموعه باید انجام شود و انجام می‌شود.

ایسنا توانست تنها گوشه‌ای از مشکلات این پروژه را برای مخاطبان و مسئولان شرح دهد، حال باید دید مسئولان همدان در اجرای این پروژه گردشگری که قرار است در غرب کشور میزبان گردشگران و مسافران باشد و این شهر را با گردشگری توسعه دهد، چقدر پای کار خواهند بود؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري مجتمع گردشگری استانی اقتصادی شهرداري شرکت عصر طلایی هگمتانه سرمایه گذاران شهرداری همدان مجتمع گردشگری سرمایه گذار صدور پروانه راه دسترسی ۲ ۵ هکتاری شهر همدان غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم صبحگاه بسیج پایگاه شهید رسول عسکری دیوان محاسبات کشور با حضور سردار رضا طلایی نیک، سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جمعی از مقامات و کارکنان این نهاد نظارتی برگزار شد.

سردار طلایی نیک در این جلسه با گرامی‎داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای ایران اسلامی، اظهار داشت: «احیای اسلام ناب»، «مردمی بودن انقلاب اسلامی» و «رهبری ولایی»، سه رکنی هستند که طی ۴۵ سال گذشته، مقوم و پیش‎ برنده این نهضت الهی بوده اند.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به معنای حقیقی کلمه، احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بود که پس از تلاش‌های ناکام رژیم شاهنشاهی در گسترش اسلام ستیزی و زدودن مذهب و معنویت از سطوح گوناگون جامعه، توانست سبکی بی بدیل از الگوی جامعه اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.

وی همچنین در تشریح ماهیت مردمی نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: اتکای به مردم، از اساسی‌ترین اصول مکتب امامین انقلاب محسوب می‌شود چراکه هر زمان مشارکت مردم در امور کشور بیشتر بوده، به همان نسبت توفیقات نیز افزایش پیدا کرده است.

سردار طلایی نیک با با بیان اینکه مهمترین شاخصه شعار سال ۱۴۰۳، مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است، افزود: تاریخ گواه است که فتوحات در هشت سال دفاع مقدس، درست از زمانی به وجود آمد که موانع حضور مستقیم مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برداشته شد. بر این اساس، تا زمانی که اقتصاد کشور مردمی نبوده و مردم در عرصه تولید کشور دخیل نباشند، هیچ قدم مؤثری در بهبود اوضاع معیشتی را شاهد نخواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع در ادامه گفت: شاهکار انقلاب اسلامی در تحقق «رهبری ولایی» بود که با ممزوج نمودن ظرفیت‌های اسلامی و مردمی، افتخارات بزرگی را نصیب ملت کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، پیوند دادن حوزه دفاعی و مردم، از طریق ظرفیتی به نام «بسیج مستضعفین» بود، تصریح کرد: اگرچه بهره مندی از ادوات جنگی پیشرفته نظیر پهپاد و موشک مطلوب بوده و بازدارنده است اما این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد.

سردار رضا طلایی نیک گفت: امروزه بازدارندگی کارآمد، نیازمند قدرت ترکیبی است؛ چون دشمن در دو عرصه جنگ نرم و سخت علیه کشورمان در حال برنامه ریزی است و ما نیز نیازمندیم تا هم‎سطح با این تهدیدات، توانایی‌های خود را ارتقا دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات، موجبات همراهی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها با این نهاد نظارتی را فراهم نموده است، بیان کرد: مواردی همچون «دیدبانی از بیت المال»، «تحقق انضباط مالی»، «اثربخشی در کاهش فاصله فقر و غنا» و همچنین «مبارزه با فساد و ویژه خواری»، از جمله مواردی است که به حمدالله دیوان محاسبات توانسته نقشی ویژه در تحقق آنها ایفا نماید.

کد خبر 6090016 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • تبریک تولد نوید محمدزاده به همسرش | عکس
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • (ویدئو) تست فریز گلکسی S۲۴ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس