Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:22:47 GMT

آلودگی نفتی در آب شرب سرخون اردل گزارش نشده است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۳۲۲۸

آلودگی نفتی در آب شرب سرخون اردل گزارش نشده است

فرشاد متقی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وقوع حادثه برای لوله انتقال نفت مارون به اصفهان و جاری شدن نفت در اراضی اطراف این لوله، چشمه‌های نزدیک به محل حادثه را خاموش کردیم.

وی ادامه داد: چشمه سرخون منبع اصلی تامین آب شرب شهر سرخون و بخش میانکوه به شمار می‌رود که سالهاست با نشت نفت و بروز آلودگی نفتی خاموش شده و چشمه‌ها و منابع آب دیگر جایگزین این چشمه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقی تصریح کرد: در حال حاضر چشمه‌های عزیزی، دره‌دون، پشت‌دشت و رفن و یک حلقه چاه تامین‌کننده آب شرب مردم شهر سرخون و روستاهای اطراف آن است که طی آزمایش‌های انجام شده تاکنون آلودگی نفتی در این منابع آبی گزارش نشده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از نمونه‌برداری از آب چشمه سرخون نیز خبر داد و گفت: نمونه برای انجام آزمایش‌های پیشرفته به تهران ارسال شده است تا وجود و میزان آلودگی نفتی در این چشمه نیز مشخص شود.

متقی خاطرنشان کرد: در مواقع بروز بحران، آب شرب روزانه رصد و پایش می‌شود و تست کلرسنجی روزی سه نوبت از سوی این شرکت انجام می‌گیرد تا سلامتی مردم با تهدیدی در این خصوص مواجه نشود.

وی افزود: در صورتی که در پایش‌های انجام شده وجود آلودگی در آب منطقه مشخص شود آمادگی برای آبرسانی سیار وجود دارد.

به گزارش ایرنا، شهر خون مرکز بخش میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

پیش از ظهر روز یکشنبه (۲۳ آذر) خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار از روستاهای اطراف شهر سرخون شهرستان اردل دچار شکستگی می‌شود.

این حادثه منجر به ورود حجم قابل توجهی از نفت به چشمه و رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده دچار آتش‌سوزی شد.

برچسب‌ها آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری اردل سرخون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری اردل سرخون آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری اردل سرخون اخبار کنکور آلودگی نفتی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بهاری و طراوت طبیعت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش های رگباری بهاری از دیروز به طبیعت چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف طراوتی تازه داده است.

قطره افزود: بیشترین میزان بارش‌ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر و کمترین میزان با ۷ دهم میلیمتر در مالخلیه گزارش شد.

دیگر خبرها

  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت