Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به آغاز مرحله نخست کارآزمایی انسانی واکسن کرونای ایرانی از ابتدای دی گفت: امیدواریم تا پیش از سال جدید این واکسن آماده شود.

مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با اشاره به آغاز مرحله تست انسانی واکسن کرونای انسانی از ابتدای دیماه گفت: بر اساس اظهارات مسئولان ساخت این واکسن، مرحله تست انسانی از اول دی ماه بر روی ۵۶ تا ۶۰ نفر انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد در محدوده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال بوده و پس از تزریق در قرنطینه می مانند تا مواجهه با ویروس نداشته باشند. به  افراد داوطلب پاداش مختصری داده می شود.این واکسن عوارضی ندارد چون از واکسن ضعیف شده تهیه می شود.

وی افزود: این واکسن در سازمان غذا و دارو سازمان بهداشت جهانی ثبت شده و مراحل آزمایشی آن هم به صورت مکرر ثبت می شود. پس از موفقیت آمیزبودن مرحله اول تست انسانی، تعداد بیشتری از این واکسن در مرحله دوم استفاده خواهند کرد. اگر پس از تزریق مرحله دوم حدود ۲ تا ۳ هفته نتایج خوبی به دست بیاید بلافاصله تزریق برای عموم مردم قابل انجام خواهد بود. در تولید انبوه واکسن مشکلی نداریم.

محرز در ادامه با اشاره به شرایط داوطلبان گفت: افراد داوطلب که در محدوده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال قراردارند فراخوان شده اند و پس از انجام آزمایشات متعدد و اینکه این افراد قبلا به این بیماری مبتلا نشده باشند پس از طی کردن مرحله اول به سرعت به مرحله دوم تست این واکسن می رویم و سپس واکسیناسیون انبوه انجام می شود. نتایج این واکسن در مرحله فاز حیوانی بسیار خوب بوده است.

وی افزود: من اطلاع ندارم گروه هدف مشخص شده یا نه. انتخاب توسط شرکت انجام می شود.این افراد در وهله اول آزمایش و معاینه شده و به صورت روزانه باید چک شوند. پس از مرحله اول و دوم، واکسیناسیون تعداد بیشتری از مردم انجام می شود و ان شاء الله در سال جدید باید انتظار داشته باشیم تا واکسن در دسترس عموم قرار بگیرد. تکنولوژی واکسن کرونای ایرانی ویروس ضعیف شده است. این روش معمولا مشکل خاصی ندارد و از بقیه روش ها کم خطرتر است فقط باید از مصون بودن آن در انسان مطمئن شویم. من به اتفاق دکتر صالحی و دکتر طبرسی مسؤولیت این کار را پذیرفته ایم تا با خیال راحت از مردم بخواهیم از آن استفاده کنند.

محرز با تاکید بر اینکه کودکان و زنان باردار هنوز نمی توانند از این واکسن استفاده کنند گفت: اکثر بیماران بدحال ما کسانی هستند که بیماری ریوی، قلبی و دیابت دارند. افراد بالای ۷۰ سال، بیماران با ریسک بالا، افراد چاق و کادر درمان در اولویت اول تزریق این واکسن هستند.

وی در واکنش به اظهارات دکتر قانعی رئیس کمیته علمی ستاد کرونا مبنی بر انصراف از پذیرش واکسن به دلیل عدم نگهداری واکسن گفت: واکسن های کرونای فایزر و مدرنا به دمای ۷۰ و ۲۰ درجه زیر صفر نیازدارند و ما امکانات نگهداری آن را نداریم. فقط کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و فرانسه وآلمان می توانند از این واکسن ها استفاده کنند.

دبیر انجمن متخصصان بیماری های عفونی با اشاره به عوارض واکسن فایزر گفت: این واکسن ها جدید است و عوارض آن در درازمدت نمایان می شود. دو نفر به دلیل داشتن زمینه حساسیتی واکنش شدید آلرژی نشان داده اند ولی گزارشی مبنی بر فلج صورت ندیده ام. بسیاری از این واکسن ها به صورت اضطراری تایید شده‌اند. 

همشهری‌آنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: استفاده کنند انجام می شود واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

سید صاحب حسینی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتورهای خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کارهای زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود.

دیگر خبرها

  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!