Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@23:09:38 GMT

مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۱۸۵ هکتار

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۳۶۵۷

مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۱۸۵ هکتار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۱۸۵ هکتار از مراتع شهرستان‌های گناوه، دیلم و دشتستان انجام شد.

محمد تقی منوچهری افزود: ۵۰ تا ۶۰ نفر در قالب ۱۵ گروه در حال ردیابی و ۶ گروه هم در حال مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان فعال هستند.

وی بیان کرد: هرچند به دلیل بارندگی امکان ورود به عرصه‌ها وجود نداشت، اما در زمان حاضر با توجه به متحرک بودن آفت عملیات ردیابی و مبارزه با قوت و شدت بیشتری در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهری اضافه کرد: احتمال می‌رود پس از باران ریزش جدیدی از آفات ملخ صحرایی در سطح سایر شهرستان‌های استان بوشهر رخ دهد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی، خاک و جریان باد پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵۰ هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سه مرحله در این استان انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر از نظر تامین سم در استان بوشهر مشکلی وجود ندارد و سم به میزان کافی خریداری و تامین شده‌است همچنین بیش از ۳۱۰ نفر در قالب ۳۰ گروه مبارزه با آفت در این استان سازماندهی شده‌اند.

منوچهری یادآور شد: تاکنون از محل اعتبارات ملی ۶۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان حفظ نباتات و با دستور استاندار بوشهر قرار است ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات استانی برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی تخصیص داده شود.

نخستین توده آفت ملخ صحرایی در این استان بوشهر از هفتم و ۱۰ آذرماه جاری درشهرستان‌های گناوه، دیلم و دشتستان دیده شده‌است و برآورد می‌شود سطح آلودگی در استان بوشهر در این مرحله حدود ۱۰ هزار هکتار باشد.

امسال سومین سالی است که استان بوشهر با آفت ملخ صحرایی روبرو است، در سال ۹۷ عملیات مبارزه در سطح ۱۰۴هزار هکتار و در سال ۹۸ در سطح ۴۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و عرصه‌های طبیعی این استان انجام گرفت./ صداو سیما

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مبارزه با آفت ملخ صحرایی آفت ملخ صحرایی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکستن شاخ گوزن شمالی در هنگام مبارزه + فیلم

گوزن‌های شمالی نر با رقبای خود بر سر تصاحب گوزن‌های ماده می‌جنگند. گاهی این جنگ موجب شکسته شدن شاخ آنها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
  • آغاز «مرگ با طعم نسکافه» در عمارت نوفل‌شاتو
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • شکستن شاخ گوزن شمالی در هنگام مبارزه + فیلم