Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل جعفری جانشین فرمانده سپاه ناحیه سید الشهدا(ع) اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا بیش از ۳۲ هزار خانوار تا روز گذشته مورد غربالگری و پایش قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به روند اجرای عملیات پایش کرونا در اسلامشهر، گفت: در این طرح که با همکاری مجموعه شبکه بهداشت و درمان و بسیج و سپاه اسلامشهر و در قالب قرارگاه شهید سلیمانی حافظان سلامت به مرحله اجرا در آمده، نیروهای خواهر و برادر حاضر در طرح پس از گذراندن آموزش‌های لازم با لباس‌های متحدالشکل و به همراه داشتن کارت شناسایی مشترک و معتبر در مناطق تعیین شده در تیم‌های ۳ تا ۵ نفره به درب منازل مراجعه، نسبت به شناسایی، غربالگری و آموزش خانواده برای مقابله و درمان با ویروس کرونا اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده سپاه ناحیه سید الشهدا(ع) اسلامشهر با تأکید بر بکارگیری روزانه ۳۹۶ نفر بسیجی آموزش دیده در این طرح، بیان کرد: تیم‌های عملیاتی قرارگاه شهید سلیمانی بر اساس تقسیم‌بندی انجام شده و در قالب بلوک‌های تعیین شده با تشکیل قرارگاه فرعی در ۱۵۰ محدوده محله محور خانواده‌های ساکن در مرحله را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

جعفری با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح شهید سلیمانی، تأکید کرد: در اجرای این طرح علاوه بر شناسایی افراد مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا و انجام هماهنگی‌های لازم برای مداوا و درمان مبتلایان، خدمات مورد نیاز خانواده‌ها در زمینه‌های تأمین دارو و مواد غذایی در دوران نقاهت و قرنطینه در منزل به اعضای خانواده از سوی نیروهای بسیج ارائه می‌شود.

وی با اشاره به توزیع ۷۱۱ بسته معیشتی بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در این طرح، ابراز کرد: تاکنون تعداد ۸۰ نفر از افرادی که علائمی از ابتلا به کووید ۱۹ در آن‌ها مشاهده شده است برای درمان و ارائه خدمات به شبکه بهداشت معرفی شدند و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه سید الشهدا(ع) اسلامشهر تصریح کرد: اجرای این طرح باعث کاهش تردد شهروندان و مراجعه کمتر به مراکز درمانی و بهداشتی شده است همچنین با توزیع بروشورها و اطلاعیه‌های آموزشی به خانوارها، شماره تلفن نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی در اختیار خانواده‌ها قرار داده می‌شود تا با مشاهده هرگونه علائمی از این بیماری با کارشناسان بهداشت تماس گرفته و با راهنمایی آن‌ها در شرایط لزوم افراد مبتلا توسط نیروهای عملیاتی بسیج با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مراکز درمانی منتقل شوند.

جعفری با اشاره به اولویت‌های اجرای طرح حافظان سلامت، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی استفاده و مشارکت عمومی مردم با رویکرد مسجد و محله محوری است که این می‌تواند در ریشه‌کن کردن بیماری بسیار اثرگذار باشد، چرا که خدمات بهداشتی و حمایتی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به محلات و خانه‌ها انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه برخی کاستی‌ها و نواقص در اجرای طرح وجود دارد، خاطرنشان کرد: با رفع کاستی‌ها و موانع با همکاری همه‌جانبه خانواده‌ها و ارگان‌های همراه کننده در طرح و انجام پشتیبانی‌های لازم، علاوه بر اجرای صحیح طرح شهید سلیمانی، به زودی شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس و کاهش آسیب‌های مادی و معنوی وارد شده به خانواده‌ها در سطح منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا شهید غربالگری خانواده قاسم سلیمانی اسماعیل جعفری اسلامشهر شهید سلیمانی خانواده ها اجرای طرح طرح شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم

کارشناس شبکه اقق درباره اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: خانواده تان تخلف کنند از تخفیفات مجازات نمی توانید استفاده کنید!/چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • روز صعود از لیگ یک به لیگ برتر: 16 خرداد
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم