Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس فراخوان جذب و حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم توسط کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.

دریافت مشارکت پژوهشگران برای مطالعات زیربنایی

محمدمهدی عزیززاده مدیرکل کمیسون توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: این فراخوان به منظور دریافت مشارکت پژوهشگران برای مطالعات زیربنایی و تدوین شناسنامه‌های شاخص در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن اعلام شده است و در فاز اول قصد داریم به مطالعات پایه‌ای بپردازیم زیرا نیاز داریم تا این مطالعات پایه‌ای پشتیبان برنامه‌ریزی‌ها و مدل‌سازی در زمینه تبلیغ و ترویج قرآن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محور‌های پژوهش‌های درخواستی

وی ادامه داد: ۴ پروژه تحقیقاتی مربوط به دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی بود که در قالب فراخوانی منتشر شد، همچنین تدوین شناسنامه شاخص‌های توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی قرآن کریم، مطالعه بررسی اسناد بالادستی و شرح وظایف دستگاه‌ها و پیشنهاد راهکارهای رفع موازی‌کاری و تقویت هم‌افزایی، مطالعه شناسایی محتوای موجود تبلیغی، ترویجی قرآنی در فضای مجازی و گردآوری محتوا در سامانه مناسب، طرح‌های پژوهشی را تشکیل می‌دهند.

مهلت ارسال طرح‌های پیشنهادی تا ۲۰ دی‌ماه

مدیرکل کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن کریم وزارت ارشاد با بیان اینکه پژوهشگران و علاقه‌مندان به مطالعات کاربردی توسعه فرهنگ قرآنی تا ۲۰ دی‌ماه مهلت دارند تا سوابق اجرایی و پروپزال‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه ارسال کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه آماده همکاری با مراکز پژوهشی دارای سوابق اجرایی و تخصصی در خصوص این طرح‌های پژوهشی هستیم.

عزیززاده ادامه داد: پژوهشگران و مراکز پژوهشی می‌توانند به سایت معاونت و قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند و فرم‌های فراخوان طرح‌های پژوهشی کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی را دریافت کنند. همچنین پژوهش‌گران از زمان عقد قرارداد بین ۴ تا ۶ ماه فرصت دارند تا طرح‌های پژوهشی را تکمیل و ارایه کنند.

بودجه‌های حمایتی از پژوهش‌ها

عزیززاده ادامه داد: بخشی از پژوهش مربوط به اطلاعات پایه‌ای و آماری است که باید از فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در رسانه‌ها ثبت شود، همچنین بودجه طرح‌های پژوهشی مشخص شده است و برای هر کدام بودجه ثابتی پیش‌بینی شده است. برای طرح پژوهشی «تدوین شناسنامه شاخص‌های توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی قرآنی جهت اجرایی‌سازی نگاشت نهادی سند شاخص‌ها» مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، طرح پژوهشی «مطالعه بررسی اسناد بالادستی و شرح وظایف دستگاه‌ها و پیشنهاد راهکارهای رفع موازی‌کاری و تقویت هم‌افزایی» مبلغ ۴۰۰میلیون ریال و طرح پژوهشی «مطالعه شناسایی محتوای موجود تبلیغی ترویجی قرآنی در فضای مجازی و گردآوری محتوا در سامانه مناسب» مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۲۰ دی‌ماه فرم ارسال طرح  پژوهشی خود را به نشانی الکترونیکی  qurancomission@farhangmail.ir  ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد مراجعه کنند.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن وزارت ارشاد فرهنگ فضای مجازی کمیسیون تبلیغ و ترویج توسعه فعالیت های تبلیغی تبلیغ و ترویج قرآن طرح های پژوهشی ترویجی قرآنی ترویجی قرآن وزارت ارشاد طرح پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اولین نخبه قرآنی که کتابت قرآن به شیوه ای خلاقانه بر روی شمشیری به طول  سه متری را انجام داده است.
این اثرهنری از جنس چوب است و  آیات قرآن کریم با سوزن فولادی  روی آن حک شده است .
خط استفاده شده در این اثر خط نسخ است و طراحی این طرح هنری و کتابت قرآن یکسال به طول انجامید.
دومین نخبه قرآنی که در زمینه تفسیر المیزان و نوشتن آن به زبان لاتین است تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی