Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی گفت: این کمیسیون با انتشار فراخوانی از پژوهشگران و علاقه‌مندان خواست تا طرح‌های پژوهشی خود را در سه محور ارائه کنند.

خبرگزاری میزان -طبق اعلام روابط عمومی معاونت قرآن و عترت، محمد مهدی عزیززاده مدیر کل کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی با اشاره به فراخوان طرح‌های پژوهشی کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی گفت: فراخوانی که منتشر شده است، برای درخواست مشارکت در جهت انجام مطالعات زیربنایی و تدوین شناسنامه‌های شاخص ترویجی تبلیغی قرآنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن افزود: در فاز اول اجرایی سازی این سند به مطالعات پایه‌ای نیاز داریم تا پشتیبان برنامه‌ریزی‌ها و هر نوع مدل سازی‌ها باشد.

وی ادامه داد: ۴ پروژه تحقیقاتی مربوط به دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی بود که در قالب فراخوانی منتشر کردیم.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه آخرین مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

عزیززاده خاطرنشان کرد: تدوین شناسنامه شاخص‌های توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی برای اجرایی سازی نگاشت نهادی سند شاخص‌ها، مطالعه بررسی اسناد بالادستی و شرح وظایف دستگاه‌ها و پیشنهاد راهکارهای رفع موازی کاری و تقویت هم افزایی، مطالعه شناسایی محتوای موجود تبلیغی ترویجی قرآنی در فضای مجازی و گردآوری محتوا در سامانه مناسب طرح های پژوهشی را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پژوهشگران و علاقه مندان به مطالعات کاربردی توسعه فرهنگ قرآنی تا ۲۰ دی ماه مهلت دارند تا سوابق اجرایی، پروپزال های پیشنهادی خود را به دبیرخانه ارسال کنند، خاطرنشان کرد: ترجیح می‌دهیم با مراکز پژوهشی دارای سوابق اجرایی و تخصصی در خصوص این طرح‌های پژوهشی مشارکت داشته باشیم.

عزیززاده یادآور شد: پژوهشگران و مراکز پژوهشی می توانند به سایت معاونت و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند و فرم های فراخوان طرح های پژوهشی کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی را دریافت کنند.

مدیرکل کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی تصریح کرد: اجرایی سازی نگاشت نهادی سند شاخص‌ها، پایش و ارزیابی فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی از اهداف طرح‌های پژوهشی است و از زمان عقد قرارداد بین ۴ تا ۶ ماه فرصت دارند تا طرح های پژوهشی را تکمیل و ارایه کنند.

عزیززاده ادامه داد: بخشی از پژوهش مربوط به اطلاعات پایه ای و آماری است که باید از فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در رسانه ها ثبت شود.

وی تصریح کرد: بودجه طرح‌های پژوهشی مشخص شده است و برای هر کدام بودجه ثابتی پیش بینی شده است. برای طرح پژوهشی «تدوین شناسنامه شاخصهای توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی جهت اجرایی سازی نگاشت نهادی سند شاخص‌ها» مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، طرح پژوهشی «مطالعه بررسی اسناد بالادستی و شرح وظایف دستگاهها و پیشنهاد راهکارهای رفع موازی کاری و تقویت هم افزایی» مبلغ ۴۰۰میلیون ریال و طرح پژوهشی «مطالعه شناسایی محتوای موجود تبلیغی ترویجی قرآنی در فضای مجازی و گردآوری محتوا در سامانه مناسب» مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

خاطر نشان می شود، علاقه مندان می توانند تا تاریخ ۲۰ دیماه فرم ارسال طرح  پژوهشی خود را به نشانی الکترونیکی qurancomission@farhangmail.ir ارسال نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی معاونت قرآن عترت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی معاونت قرآن عترت کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی طرح های پژوهشی اجرایی سازی شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام تقی زاده دبیر پویش طرح ملی زندگی با آیه ها و رییس سازمان دارالقرآن در نشستی که پیرامون بحث و بررسی طرح زندگی با آیه ها امروز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور جامعه قرآنی و تمامی دستگاه های مشارکت کننده در مجمتع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف فرهنگی بود. نظر سنجی قبل از ماه مبارک انجام شد و بعد از آن نیز مجدد آن را تکرار کردیم تا اثر بخشی فعالیتهای انجام شده را دریابیم. در این عملیات تولیدات مکتوب، تولیدات فضای مجازی و فعالیتهای که در صدا و سیما شکل گرفت و اتفاقاتی که در زیر ساخت ها اتفاق افتاد و تبلیغات محیطی یکی دیگر از ارکانی بود که سعی کردیم در تصویر کردن بهتر این طرح از آن کمک بگیریم.

وی ادامه داد: در نامه ای که حجت الاسلام قمی بهمن ماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال کردند نظر معظم له را برای اجرای چنین طرحی در ماه مبارک جویا شدند که پاسخ به این نامه رهبر انقلاب این چنین آمده است: «کار قرآنی در شمار مبارک ترین کارهای جهادی و اسلامی است مراقب باشید در نیمه راه رها نشود و پیگیری نکردن و برنامه ریزی نکردن آفت برنامه های شوق انگیز است.»همه فعالیتهای قرآنی را رهبری در راستای فهم و تدبر می بینند که در این زمینه حفظ قرآن تاثیرات خودش را دارد.

رییس سازمان دارالقرآن اظهار داشت: ما حفظ آیات موضوعی را به عنوان نقطه کلیدی مطرح کردیم که با نگاه کارشناسی به تمامی مراحل از تصحیح و جریان حفظ و عمل و قرآنی شدن را دنبال کرد. فلذا توجه ویژه ای به حفظ موضوعی داشتیم. ما با این نگاه هدف از طرح زندگی با آیه ها را گفتمان سازی و تببین معارف قرآنی نیاز جامعه در راستای فریضه جهاد تبیین با این طرح مورد توجه قرار دادیم.

تقی زاده ادامه داد: در ماه مبارک رمضان چهار سطح عملیاتی طراحی شد.گفتمان سازی زندگی با آیه ها از عنوان تا مفهوم اینکه قرآن به دنبال سامان بخشی زندگی است، به عنوان نخستین سطح برشمرده شد. همچنین شکل گیری هم افزایی بین جریان های مردمی و دستگاه ها با این تناسب که فعالیت خودمان تقویت میدان باشد. مخاطب محوری که معیار اصلی ما بوده در تفکیک مخاطبان با عنوان های مختلف بانوان و نوجوان در این طرح مورد توجه واقع شده است.

دبیر پویش طرح زندگی با آیه ها با اشاره به اینکه نظرسنجی قبل و بعداز فعالیتهای قرآنی ماه رمضان داده های خوبی میدهد، اظهار داشت: نظر سنجی با سنجش دو هزار نفر از استانها و تهران انجام شد در این نظر سنجی بالغ بر ۷۵ درصد حسرت حفظ نکردن قرآن را دارند. اکثر افراد در خانه از قرآن شخصی استفاده می کنند که با آمدن نظر سنجی دوم که روزهای آینده نتایجش مشخص می شود میتوان تحلیل های خوبی در این زمینه انجام داد.

کد خبر 6092100 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی