Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@22:03:16 GMT

شناسنامه‌دار کردن معتادان در فارس

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۴۹۵۱

شناسنامه‌دار کردن معتادان در فارس

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در نشست هم اندیشی با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند بروز رسانی و انجام طرح‌های جدید است، گفت: شناسنامه دارکردن معتادان همچون بازویی مضاعف می‌تواند موجب اقدامات گسترده تری در پیشگیری و کنترل اعتیاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسمعیل اکبری ضمن قدردانی از تلاش‌های این شورا، بیان کرد: شاید اگر این تلاش‌ها نبود وضعیت ما چندین برابر بدتر از حال بود، اما باز هم هرچه در زمینه مبارزه با مواد مخدر تلاش کنیم کم است و هنوز درصد زیادی از مواد مخدر کشف نمی‌شود.

او افزود: اگر در خانواده‌ای فردی درگیر اعتیاد شود، آن خانواده به سختی می‌توانند مسئله اعتیاد و مشکلات پس از آن را حل کنند، پس تا جایی که امکان دارد باید از این مسئله پیشگیری کرد.

معاون قضایی دادگستری کل استان فارس با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته اگر طرحی با شکست مواجه شود در آن تجدید نظر می‌کنند، بیان کرد: پس از سال‌ها تلاش بعضی از طرح‌های ما در این مسیر واقعا موفق نبوده و برای کسب موفیقت بیشتر، نیاز به بازبینی و اجرای طرح‌های بروزتری است.

اکبری تعامل بیشتری بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دادگستری فارس را خواستار شد و افزود: دستگاه قضایی استان در زمینه مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد از تمام توان خود در زمینه‌های قضائی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و ... استفاده می‌کند.

او اضافه کرد: اخیرا پس از اجرای دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه، تعامل بسیار مطلوبی بین این نهاد‌ها و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس در زمینه ایجاد اشتغال برای خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد، حمایت از بهبود یافتگان مواد مخدر و ... ایجاد شده که می‌تواند سهم موثری در کاهش اعتیاد در جامعه داشته باشد.

سلیمان کرمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با اشاره به تلاش‌های ستودنی قوه قضاییه، از اثربخشی این نشست و فرصت افزایش تعاملات گفت و بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر کار سنگینی است و همراهی همه دستگاه‌ها در این مسیر نیاز می‌باشد، اما متاسفانه بعضی از دستگاه‌ها هنوز به وظایف خود در این زمینه آشنا نیستند و حتی بعضی از مصوبات جلسات را انجام نمی‌دهند.

او افزود: در حوزه اعتیاد و آمار آن نباید تعارف داشته باشیم، این یک مسئله امنیتی نیست و در این زمینه نیاز به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آماری است.

کرمی گفت: تلاش نهاد‌های امنیتی و انتظامی زیاد است، اما متاسفانه آمار رو به افزایش است و می‌بایست در این زمینه تجهیزات نوسازی و نیرو‌ها و گشت‌ها حتی در راه‌های فرعی گلوگاه‌ها افزایش یابد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه اعتیاد شکل دهنده بسیاری از آسیب هاست، اضافه کرد: حضور و مشارکت خیران خصوصا در بحث اشتغال زایی بهبودیافتگان، در کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد نقش موثری دارد و در این زمینه باید حمایت و تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری فارس مبارزه با مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه

سرهنگ " حسین خواجه " روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اقدامات پلیسی و اطلاعاتی مبنی بر فعالیت سوداگران مرگ در انتقال مواد مخدر از شهرستان عسلویه به استان‌های مرکزی این مهم به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی با اشاره به شناسایی خودرو حامل مواد مخدر در ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی عسلویه افزود: ماموران پس از مشکوک شدن به محموله کامیون باری حامل بار هندوانه آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی عسلویه تصریح کرد: در بازرسی دقیق از کامیون و محموله مقدار ۱۰۶ کیلوگرم موادمخدر تریاک که به‌صورت ماهرانه در ۱۳ عدد هندوانه جاسازی شده و در قسمت‌های مختلف بار پخش شده بود کشف شد.

خواجه، با بیان اینکه در این عملیات ۲ متهم دستگیر شد، یادآور شد: مبارزه با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر به‌صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی ادامه داد: وضعیت امنیت عسلویه پایدار و مطلوب است و در راستای آرامش مردم با هرگونه ناهنجاری برخورد قاطع می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه