Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد صدای اعتراض حق‌التدریسی‌ها این بار از گلوی اساتید دانشکده علمی کاربردی میراث فرهنگی در یزد بلند شده، معلمانی که خسته از وعده‌های متعدد مسئولان طی یک سال گذشته شده‌اند.

یک سالی از تعطیلی دانشکده علمی کاربردی میراث فرهنگی یزد می‌گذرد ولی اساتید حق التدریسی آن همچنان در انتظار تسویه حق و حقوق خود هستند و بارها نیز وعده رفع مشکل‌شان را از مسئولان و نمایندگان مجلس شنیده‌اند ولی گرهی از مشکلشان باز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال شدت گرفتن انتقاد و اعتراض این اساتید و نظر به عنوان دانشکده و انگشت‌ اتهام این اساتید به اداره کل میراث فرهنگی استان یزد به دللی پاسخگو نبودن به خواسته‌های آنان، به سراغ مدیر کل میراث فرهنگی استان رفتیم ولی این مسئول از ارتباط کم رنگ این مجموعه با دانشکده علمی کاربردی میراث فرهنگی در عین تشابه اسمی می‌گوید.

این مرکز هیچ ارتباطی با میراث یزد ندارد

«سید مصطفی فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا راجع به مطالبات اساتید حق التدریسی دانشکده میراث عنوان می‌کند: دانشکده علمی کاربردی میراث یزد یکی از زیرمجموعه‌های یم کرگز آموزشی متمرکز در تهران با عنوان مرکز آموزش علمی کاربردی میراث فرهنگی است که هیچ ارتباطی با وزارت میراث‌فرهنگی ندارد.

وی اضافه می‌کند: با این وجود به علت مطالبات و پیگیری‌هایی که از سوی این اساتید و فعالان میراث فرهنگی انجام شد، موضوع را در مکاتبه با وزارتخانه مطرح کردیم که اعلام شد در همین رابطه مسئول تسویه‌ای منصوب شده تا جمع‌آوری مطالبات و پرداخت بدهی‌ها را پیگیری کند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان در پایان تاکید کرد: به رغم پیگیری‌های صورت گرفته بازهم تکرار می‌کنم که این واحد آموزشی هیچ ارتباطی با اداره کل میراث فرهنگی استان ندارد.

معوقات ۶ ماهه تا دو ساله‌ی حقوق اساتید

البته مشکل مطالبات تنها محدود به اساتید این دانشکده نمی‌شود بلکه حتر رئیس این مرکز آموزشی نیز حقوق معوق چندین ماهه‌ی فعالیت خود را هنوز دریافت نکرده است. «محبوبه اشرف‌زاده» سرپرست دانشکده علمی کاربردی میراث فرهنگی در این باره به خبرنگار ایسنا از شرایط قراردادی فعالیتش در این مرکز می‌گوید و با اشاره به پوشش بیمه بیکاری در شرایط کنونی، تصریح می‌کند: هر دو مجموعه‌ی میراث فرهنگی و دانشگاه علمی و کابردی از این مرکز شهریه دریافت می‌کرده‌اند و تمام این موارد نیز برطبق اساسنامه و ضوابط بوده است.

وی با بیان این که یک سال و نیم از پرداخت نشدن معوقه حقوق شش ماهه‌اش گذشته است، بیان می‌کند: تعداد قابل توجهی از اساتید حقوق تدریس سه یا چهار ترم اواخر فعالیت خود در این دانشکده را دریافت نکرده‌اند.

وعده پرداخت تمام معوقات تا چند روز آینده

مشکل مطالبات پرداخت نشده اساتید حق التدریسی دانشکده علمی کاربردی میراث یزد را با مسئولان دانشگاه علمی و کاربردی در استان یزد مطرح کردیم که در پاسخ به پیگیری ایسنا از سوی روابط عمومی این دانشگاه توضیحاتی بدین شرح ارائه شد؛ 

«یکی از وظایف ذاتی واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی نظارت بر مباحث آموزشی و حسن اجرای آموزش در مراکز علمی کاربردی است و تمامی موارد مالی مربوط به پرداخت حق‌التدریس مدرسان طبق قراردادی که مدرس با مرکز دارد، بر عهده مرکز و سازمان متقاضی تاسیس مرکز علمی کاربردی یعنی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد است.

علی‌ایحال با توجه به حساس بودن موضوع و احقاق حق مدرسین محترم آن مرکز، این واحد استانی مکاتبات مکرری را با سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام داده و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از طرف مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه با سازمان میراث فرهنگی کشور، تا حد زیادی مشکل پرداخت مطالبات معوق مدرسین مرکز میراث فرهنگی یزد حل شده که انشالله طی چند روز آینده به طور کامل این معوقات پرداخت خواهد شد.»

حال باید اساتید خسته از وعده و وعیدهای گذشته بازهم در انتظار این وعده اخیر مسئولان بمانند تا شاید مشکلشان تعیین تکلیف شود ولی آنچه بیش از این اهمیت دارد دور از شان بودن کوتاهی یک جامعه اسلامی به حق و حقوق معلمانی است که در دین مبین در اهمیت آن به شغل انبیاء تشبیه شده و البته نبود شفافیت مالی لازم در چنین مراکزی که حتماً باید از سوی نهادهای نظارتی با جدیت پیگیری و برطرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی يزد اساتید حق التدریس استانی علمی و آموزشی کل میراث فرهنگی استان ی میراث فرهنگی حق التدریسی میراث یزد اساتید حق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: از آغاز فصل خرید گندم در استان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۴۵۰ هزار تن در مراکز روباز خریداری شده است که ۲۰۰ هزار تن آن به سیلو‌های استاندارد منتقل شده است. 

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد گندم‌های خریداری شده در سامانه سیفا ثبت شده است و مابقی توسط کاربران مراکز در حال ثبت می‌باشند. 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده مطالبات گندمکاران استان این هفته ابتدای هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان از کشاورزان درخواست می‌شود در طول هفته جاری از ارسال محصول گندم خود در مراکز خرید روباز خودداری گ به سیلو‌های استاندارد مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد