Web Analytics Made Easy - Statcounter

"قانونگذار استرالیایی به دنبال عفو و بخشش برای جولیان آسانژ است که به انتشار اسناد محرمانه متهم شده و در صورت اثبات گناهکاریش به ۱۷۵ سال حبس محکوم می‌شود. آسانژ در حال حاضر، در زندان بلمارش انگلیس به سر می‌برد و در انتظار تصمیم نهایی درباره استردادش به آمریکاست."

به گزارش ایسنا، روزنامه اینترنشنال بیزینس در مقاله‌ای می‌آورد: شایعاتی به صورت آنلاین منتشر شد که جولیان آسانژ، موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس احتمالا مورد عفو رئیس جمهوری آمریکا قرار می‌گیرد؛ پس از آنکه کشیش مارک برنز، مبلغ تلویزیونی کلیسای انجیلی و یکی از حامیان اولیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه بعدازظهر در توئیتی نوشت: این اقدام، تقریبا یک حرکت تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشیش بعدا از ادعایش دست کشید و علت آن نقل قول را منبعی خطاکار و اشتباه اعلام کرد اما هنوز مشخص نیست که آیا آسانژ در نهایت می‌تواند در فهرست نهایی عفو از سوی ترامپ قرا گیرد یا خیر با این حال، درخواست‌ها برای عفو این شهروند استرالیایی شدت گرفته است.

اگر موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس مورد عفو ترامپ قرار گیرد، این یک امر مهم تلقی می‌شود چون یکی از معدود خارجی‌هایی خواهد بود که چنین افتخاری نصیبش می‌شود.

در اینجا به برخی از خارجی‌هایی اشاره می‌کنیم که مورد عفو روسای جمهوری آمریکا قرار گرفتند:

-ژان لافیت، دزد دریایی فرانسوی که همراه چند دیگر از دزدان دریایی به دزدی دریایی متهم و محکوم شد اما به دلیل خدماتی که در جریان جنگ ۱۸۱۲ در ایالات متحده انجام داد، از سوی جیمز مدیسون، رئیس جمهوری وقت این کشور عفو شد. این دزدان دریایی به ژنرال اندرو جکسون کمک کردند تا از نیواورلئان در مقابل نیروهای بریتانیایی که می‌خواستند به رودخانه می‌سی‌سی‌پی دسترسی پیدا کنند، دفاع کند. لافیت در آن زمان شهروند فرانسه بود.

-ویلیام لیون مکنزی، شورشی بریتانیایی و خبرنگار متولد اسکاتلند و شهروند بریتانیا در ۱۸۳۷ علیه کانادای علیا رهبری یک شورش را برعهده داشت و قوانین بی طرفی آمریکا را نقض کرد اما از سوی مارتین ون بورن در ۱۸۴۰ بخشوده شد.

-لوتر ویتزکه، جاسوس آلمانی و افسر نیروی دریایی در خلال جنگ جهانی اول به مرگ محکوم شد اما از سوی وودرو ویلسون پس از جنگ بخشیده شد و یکی از دلایل این عفو، شجاعتش در نجات جان زندانی‌ها در نتیجه انفجار دیگ بخار بود. وی را بعدا در ۱۹۲۳ به آلمان فرستادند و او در آنجا جایزه صلیب آهنین را دریافت کرد.

-دانکن رنالدو، هنرپیشه رومانیایی که بابت ادعای نادرست شهروندی آمریکا و پاسپورت جعلی به زندان افتاد و ۲۰۰۰ دلار جریمه داد. او بعدا از سوی فرانکلین روزولت، رئیس جمهوری وقت آمریکا بخشیده شد و به صحنه نمایش و بازیگری برگشت.

-سرویلانو آکوئینو، ژنرال فیلیپینی که علیه آمریکا در خلال جنگ فیلیپین-آمریکا از ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۲ نیروهای انقلابی را بسیج کرد و به مرگ محکوم شد اما از سوی تدی روزولت، رئیس جمهوری وقت ایالات متحده و پس از گذران دو سال در زندان، عفو شد این ژنرال فیلیپینی، جد بنینو آکوئینوی سوم، رئیس جمهوری سابق فیلیپین از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ بود.

تا چند هفته دیگر می‌فهمیم که آیا نام جولیان آسانژ می‌تواند پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ به این فهرست افزوده شود یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جولیان آسانژ افشاگر ویکی لیکس جولیان آسانژ رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی

مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت دیدنی کلاه سبز‌های دریادل ارتش جمهوری اسلامی را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به تصویر می‌کشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت کلاه سبز‌های ارتش جمهوری اسلامی را به تصویر می‌کشد.


در قسمت اول «اس بی اس»، ۱۵۰ تکاور نیروی دریایی با هم رقابت می‌کنند که پس از گذراندن مراحل مختلف، ۹ نفر به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد. از بین این ۹ نفر، ۶ نفر منتخب نهایی خواهند بود که در سه تیم ۲ نفره رقابت را تا روز پایانی در آیتم‌های رئال و برگرفته از عملیات‌های واقعی نیروی دریایی ارتش ادامه می‌دهند.


تصویربرداری این مسابقه در زمستان سال ۹۶ در جزیره هرمز و بندرعباس انجام شده است. مجید بهرامی با کمک کماندو‌های نیروی دریایی طراحی آیتم‌های اس بی اس را برعهده داشتند. تمامی تیراندازی ها، انفجار‌ها و فشنگ‌ها واقعی هستند و شرکت کنندگان در مسابقه هم همگی از نیرو‌های ویژه و آموزش دیده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستند.

مسابقه «اس بی اس» در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای، از امشب شنبه ۸ اردیبهشت روی آنتن افق سیما می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این مجموعه مسابقه را روز بعد ساعت ۱۲ بامداد، ۷ صبح و ۱۳:۳۰ از قاب افق به تماشا بنشینند.

دیگر خبرها

  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند