Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:00:20 GMT

دلایل محدودیتهای پژوهش در حوزه جوانان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۵۵۱۳

دلایل محدودیتهای پژوهش در حوزه جوانان

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان درباره دلایل محدودیت مطالعات و پژوهش‌ها در زمینه ورزش و جوانان گفت: از جمله محدودیت‌های ما در این زمینه دولتی بودن بودجه فعالیت‌های پژوهشی و سهم اندک سرمایه گذاری پژوهشی در حوزه ورزش و مطالعات جوانان است، از سوی دیگر گاها مدیران به دلیل ارتقای سطح تحصیلات خود احساس نیازی در انجام مطالعات و پژوهش برای اجرای برنامه‌های عملیاتی خود ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمد رضا فضلی در هشتمین هم اندیشی سالانه شورای پژوهش و مطالعات راهبردی  که به صورت وبینار  با مدیران و دبیران شورای پژوهش ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: درسال‌های گذشته علیرغم وجود ساختار اداری، طی ابلاغیه‌ای شورای پژوهش و مطالعات راهبردی استان ها را فعال کردیم و از این طریق توانستیم ۲۰۶ طرح در سامانه سمات وزارت علوم به ثبت برسانیم و جزو نخستین رتبه‌ها در حوزه پژوهش باشیم.


وی ادامه داد: از جمله محدودیت‌ها در زمینه اجرای مطالعات و پژهش‌ها در حوزه جوانان و ورزش می‌توان به تعدد فرآیندها در مسیر اجرای طرح پژوهشی اشاره کرد. در حال حاضر حدود ۲۰ فرآیند پژوهشی در مسیر اجرای یک پژوهش وجود دارد که مسیر را برای اجرای آن دشوار می‌کند. همچنین عدم تخصیص بودجه به دلیل وجود اولویت های موجود دیگر و سالانه بودن بودجه با توجه به بلند مدت بودن زمان اجرای طرح پژوهشی از جمله محدودیت‌های موجود در این راه است.


فضلی به بیان ارزیابی فعالیت‌های شورای پژهش ادارات کل ورزش و جوانان در سال ۹۸ پرداخت و افزود: طی سال ۹۸ توانستیم، شش جلسه شورای پژوهش و فناوری برگزار کنیم و رویکردها و سیاست‌هایمان را با شورای کل در میان بگذاریم. همچنین از جمله مهم ترین فعالیت‌ها حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های مقطع دکترا و پسا دکترا بود که البته به دلیل تغییر گرایش از فوق و کارشناسی ارشد به دکترا این حمایت‌ها به لحاظ کمی کاهش داشته‌اند.


فضلی ادامه داد: از جمله سایر فعالیت‌هایمان عقد ۱۴ قرارداد در سطح ملی، تشکیل پنج جلسه شورا با توجه به محدودیت‌های پاندمی کووید ۱۹، تدوین ۹ گزارش راهبرد در موضوعات مختلف از جمله خشونت و پرخاشگری در حوزه ورزش، استعداد یابی ورزش و جوانان، ازدواج و خانواده، کرونا ابعاد و تاثیرات آن در خانواه و... است.


به گفته وی، تدوین فصلنامه با مشارکت دانشجویان و اساتید در دو حوزه ورزش و جوانان، برگزاری ۳ نشست استانی در گیلان، مازندران، کردستان و حمایت از همایش ملی حکمرانی به میزبانی دانشگاه دفاع ملی و سومین کنگره دست آوردهای ورزشی با مشارکت بیش از ۱۳۰ عضو هیئت علمی از جمله اقدامات این شورا بوده است.


رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان به ارائه طرح های تفکیکی پرداخت و ادامه داد: مطابق با بررسی‌های انجام شده ۱۶ استان  از بودجه پژوهشی استانی برخوردار نبودند و هشت استان از محل یک درصد اعتبارات پژوهشی جذبی نداشته‌اند که علت آن قابل بررسی است.


فضلی ادامه داد: از سال گذشته پس از نشست وزارت ورزش و جوانان با نمایندگان پژوهشی، آیین نامه پژوهش و مطالعات راهبردی فدراسیون تدوین شد که این آیین نامه زمینه ساز توسعه فعالیت پژوهشی در ورزش خواهد بود.


فضلی با اشاره به دریافت بیش از ۳۵ طرح ملی، افزود:  رویکرد دیگر ما برگزاری رویدادها و فعالیت‌های مروج ترویج علم و پژوهش با ابزارهای رسانه‌ای خواهد بود. پاندمی کووید ۱۹ رویدادها و نشست‌های مرتبط با فعالیت پژوهشی را کاهش داد و روش جمع‌آوری و اجرای طرح پژوهشی را متاثر کرد از این رو استفاده از ابزارهای مجازی جهت جمع آوری اطلاعات و طرح های پژهشی به صورت آنلاین نیز از جمله رویکردهای در دست کار این شورا و ادارات کل ورزش و جوانان است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جوانان هفته پژوهش 99 مطالعات راهبردی ورزش و جوانان شورای پژوهش محدودیت ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضایی در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا با رئیس و معاونان دانشگاه آزاد همدان، اظهار کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌ها از دوره چهارم شورا پایه‌گذاری شد.

وی به نقش مهم دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه آزاد در روند پژوهشی و مطالعاتی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد همدان نقش مؤثری در شکل‌گیری و تداوم مرکز پژوهش‌ها ایفا کرده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: اساتید دانشگاه آزاد همدان همواره در کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه مرکز پژوهش‌ها نقش برجسته و اثرگذاری داشته و دارند.

رضایی خواستار تعامل و همکاری بیشتر دانشگاه آزاد همدان با شهرداری و مدیریت شهری شد و افزود: امید است به واسطه افزایش همکاری در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی، شاهد نقش برجسته‌تر و مؤثرتر این دانشگاه در طرح‌های توسعه شهری و مطالعات و پژوهش‌های مربوط به این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری شهرداری حدود ۵۰ میلیارد تومان در حوزه مطالعات و پژوهش، پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: امید است دانشگاه آزاد نیز با ارائه مطالعات و طرح‌های اثرگذار در این بخش ورود کند.

شهابی‌نیا: انتظار داریم دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش‌های شهری، نقش فعال‌تری ایفا کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با بیان حرکت دانشگاه‌ها به سمت نسل چهارم که منجر به ایفای نقش فعالانه دانشگاه‌ها در ارائه خدمات اجتماعی، توسعه منطقه‌ای، مشارکت منطقه‌ای، نوآوری منطقه‌ای و کارآفرینی دانشگاهی و مشارکت اجتماعی است، اظهار کرد: دانشگاه نسل چهارم به دنبال تحقق اهداف آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی در سایه عمل به مسئولیت اجتماعی است.

سعید شهابی‌نیا با تأکید بر اینکه در حوزه آموزش در کشور مشکل داریم، ادامه داد: آموزش‌های لازم به دانشجویان و اساتید در خصوص نحوه و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه نمی‌شود، در مقابل انتظار قدم نهادن استاد و دانشجو در حوزه دانش‌بنیانی را داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: شهرداری‌ها گستره مأموریتی و خدماتی بالایی دارند، به تناسب نیز نیازهای بیشتری به پژوهش در حوزه‌های مختلف دارند، که این امر سبب شده است شهرداری همدان نسبت به سایر دستگاه‌ها بودجه بیشتری را به امر پژوهش اختصاص دهد.

رویکرد دانشگاه ارتباط اجتماعی با جامعه و شهر است

غلامرضا خاکساری نیز با بیان اینکه رویکرد دانشگاه ارتباط اجتماعی با جامعه، سایر دانشگاه‌ها و شهر است، اظهار کرد: برگزاری این جلسه به منظور ارتباط بیشتر با مجموعه شهری است.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال، گفت: با توجه به شعار سال و تأکید بر مشارکت مردم، دانشگاه آزاد اسلامی نیز یکی از نمادهای مشارکت مردمی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد: در همه زمینه‌ها در بسیاری از نقاط دنیا تمام امورات شهری به دست شهرداری‌ها بوده و امید است برگزاری اینگونه جلسات آغازی بر ارتباط و تعامل بیشتر دانشگاه با مدیریت شهری باشد.

خاکساری با بیان اینکه با توجه به ظرفیت دانشگاه و طبق سند تحول به دنبال مسئله محوری و حل مسئله هستیم، افزود: مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان نیز این مهم را به خوبی درک کرده و با انجام کارهای پژوهشی اقدام به شناسایی ضعف‌ها کرده است.

وی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌هی شورای شهر با استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی و بهره‌گیری از پژوهش‌های انجام شده، امکان کمک به مدیریت شهری و حل ضعف‌های شناسایی شده را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد اجتماعی تأثیرگذار در شهر بوده و نگاه ویژه به این دانشگاه لازم است.

کد خبر 6089861

دیگر خبرها

  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد