Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نوع و مبلغ وام‌های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399 را اعلام کرد.
همچنین صندوق رفاه دانشجویان با در نظر گرفتن وضعیت حضور حداقلی کارکنان دانشگاه‌ها در شرایط ناشی از تشدید شیوع بیماری کرونا و تعطیلی آموزش حضوری بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و در راستای حمایت بیشتر از دانشجویان و رفع مشکلات دانشجویان به دلیل عدم حضور در دانشگاه‌ها، مهلت ثبت وام‌های دانشجویی را به مدت یک ماه و تا تاریخ 15 دی 99 تمدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین این صندوق اعلام کرد برای حمایت بیشتر از دانشجویان مشمول دریافت وام ودیعه مسکن و بهره‌مندی حداکثری آنان از این وام و کاهش مشکلات ناشی از مراجعه به بانک و معرفی ضامن، در نیمسال جاری وام ودیعه مسکن متاهلی از طریق صندوق رفاه پرداخت خواهد شد.
جدول نوع و مبلغ وام‌های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399ردیفعنوان واممقاطع تحصیلیمبلغ وام (به ریال)ملاحظات1تحصیلیبرای همه مقاطع تحصیلی15000000 تا 20000000در هر نیمسال2ضروری مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر 2 رویداد در هر مقطع تحصیلی
مقاطع کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه 4 حداکثر رویداد در هر مقطع تحصیلی.
مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکترای حرفه‌ای حداکثر 5 رویداد در هر مقطع تحصیلی.
رویدادهای موارد خاص: تولد فرزند دانشجوی متأهل 30000000 فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو 30000000 دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات تا 50000000 دانشجویان مبتلا به بیماری‌های خاص و پرهزینه تا 50000000 بیماری خاص و پر هزینه یکی از اعضاء تحت تکفل دانشجو تا 40000000 سایر موارد مشابه به تشخیص رئیس صندوق تا 50000000
حداکثر سقف رویداد تعیین شده در
مقطع تحصیلی: مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و
کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا
سقف 60000000 ریال.
مقاطع کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر تا سقف 80000000 ریال.
مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکترای حرفه‌ای حداکثر تا سقف 100,000,000 ریال
دانشجویان برتر، نمونه کشوری و مبتکر 30000000رویداد حوادث و بلایای طبیعی 30000000دانشجویان قهرمان ورزشی 20000000دانشجویان توان خواه 50000000رویداد ازدواج 300000003ویژه دکتری از منابع صندوقدکتری تخصصی ناپیوسته7000000 به صورت ماهیانههر سه ماه یک بار پرداخت می‌شود.ویژه دکتری از منابع بانکیدکتری تخصصی ناپیوسته7000000 به صورت ماهیانههر سه ماه یک بار پرداخت می‌شود.4مسکن از منابع بانکیبرای همه مقاطع تحصیلی (یک بار پرداخت در طول هر مقطع)250000000شهر تهران200000000کلان شهرها150000000
سایر شهرها پرداخت در هر نیمسال
مدارک مورد نیاز:
سند تعهد دانشجویی
سایر شرایط در آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌ها در سایت صندوق
5شهریهکاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته10000000کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفه‌ای20000000دکتری پیوسته20000000دکتری تخصصی ناپیوسته50000000
کلانشهرها عبارتند از: اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، مشهد، کرج، قم، کرمانشاه
وام (ودیعه) مسکن به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جدید فقط از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌شود.
دانشجویان شاغل به تحصیل بهره‌مند از ودیعه مسکن منابع صندوق در مقطع تحصیلی نمی‌توانند از وام مسکن منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده کنند.
وام شهریه به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جدید، فقط از طریق صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود.
همچنین دانشجویانی که قبلاً از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده نموده‌اند و درخواست مجدد جهت بهره‌مندی از خدمات آن بانک را دارند، دانشگاه‌ها می‌بایست درخواست این قبیل دانشجویان را طی لیستی جداگانه به صندوق ارسال نمایند.
دانشجویان ورودی سال‌های تحصیلی گذشته دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علمی و کاربردی و موسسات غیردولتی –غیرانتفاعی بهره‌مند از وام شهریه یک بانک قرض‌الحسنه، در صورت تمایل از سال تحصیلی جدید پس از ارائه سند تعهد جدید و مدارک و مستندات به اداره رفاه دانشگاه می‌توانند از وام شهریه صندوق رفاه استفاده کنند.
منبع: مهر

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وام های دانشجویی بانک قرض الحسنه پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد پرداخت می شود مقطع تحصیلی دانشگاه ها سال تحصیلی صندوق رفاه وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد

حجت الاسلام سید ابوالفضل امام رییس اداره اجرایی زکات یزد گفت: به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.

وی افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.

رییس اداره اجرایی زکات یزد از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد