Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک تفاهم نامه همکاری میان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی منعقد شد که براساس آن صندوق رفاه دانشجویان متعهد به پرداخت بخشی از هزینه های خرید خوابگاه جدید دانشجویی و تجهیز فضاهای رفاهی، فرهنگی و ورزشی آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با همراهی حمید رئیسی مدیر بودجه، بهزاد تدین معاون تسهیلات و محمود صمدپور مشاور رئیس صندوق رفاه دانشجویان با دعوت مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی، در این دانشگاه حضور یافته و با رئیس، معاونان و مدیران امور دانشجویی و امورمالی دانشگاه، درباره چگونگی اجرای این تفاهم نامه به گفت‌وگو نشستند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت طی سخنان کوتاهی در این نشست، رویکرد حمایت صندوق رفاه دانشجویان از اداره خوابگاه‌ها در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت را برای اولین بار در تاریخ فعالیت این صندوق ذکر کرد و افزود: امسال بیش از یک صد میلیارد تومان برای بهبود وضعیت و به روزرسانی خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هزینه شد و سقف وام‌های دانشجویی نیز افزایش چشمگیری یافت.

او با تاکید بر اینکه ما امانت دار موقت هستیم، اظهار کرد: امسال رشد خوبی در منابع عمومی و اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت داشتیم و منابع مربوط به حمایت از بخش خوابگاه‌های دانشجویی و مسائل رفاهی دانشجویان، برای سال ۱۴۰۰ نیز بهتر خواهد شد.

پس از سخنان رئیس صندوق رفاه دانشجویان، حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، از تجربه و حمایت قوی معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت و مدیران این مجموعه گفت و از حضور وی برای افتتاح خوابگاه جدید دانشجویان پسر دانشگاه که در هفته گذشته انجام شد، تشکر کرد.

او با معرفی کوتاهی از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و اینکه حدود نیمی از دانشجویان این دانشگاه، از اقصی نقاط کشور و بعضا از مناطق محروم، به این دانشگاه آمده و مشغول به تحصیل هستند، گفت: خدمات توانبخشی، سطح سوم خدمات نظام سلامت محسوب می‌شود که با سطوح اول و دوم خدمات (بهداشت یا پیشگیری و درمان) در ارتباط است.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: متاسفانه برغم جایگاه این خدمات در سلامت جامعه، فقط تعدادی از انواع خدمات علوم توانبخشی در کتاب ارزش نسبی ثبت شده و بیمه‌ها نسبت به پوشش آن‌ها اقدام می‌کنند، و به دلیل عدم پوشش اکثر این خدمات، درآمدی از بابت ارائه این خدمات عاید مراکز تابعه دانشگاه نمی‌شود. حتی در مواردی مانند بیمارستان روانپزشکی رازی، وجود نزدیک به ۶۰۰ بیمار روانی آسایشگاهی و اقامت دائم، درآمد این مرکز کفاف هزینه‌های آن را هم نمی‌دهد و دانشگاه باید سوبسید بدهد تا بتواند خدمات مناسب به مظلوم‌ترین قشر بیماران ارائه دهد.

 خانکه درباره پتانسیل و ظرفیت‌های علمی این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در برخی از رشته‌ها مانند ژنتیک، سرآمد کشور‌های منطقه محسوب می‌شود و در بسیاری از پروژه‌های ملی در حوزه‌های " توانبخشی، رفاه و سلامت اجتماعی و سلامت روانی " مشارکت دارد.

او با اشاره به تاثیرات آغاز فعالیت و بهره برداری از خوابگاه جدید دانشگاه که با حمایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت محقق خواهد شد، افزود: خرید، آماده سازی و اسکان ۱۲۰ دانشجوی شهرستانی در خوابگاه جدید دانشگاه، ضمن آنکه در پرورش آینده سازان این کشور در محیطی مناسب موثر است، به خانواده آنان آرامش خاطر می‌دهد.

حسن شاکری، معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز در سخنان کوتاهی، از نگرش حمایت گر و همراهی ارزشمند معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، مسئولان محترم صندوق رفاه دانشجویان این وزارت تشکر کرد و این همراهی را سبب دلگرمی هرچه بیشتر مسئولان دانشگاه‌ها در پیش‌برد اهداف فرهنگی و دانشجویی دانست.

مهرداد فرخی، معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز به بیان بخشی از برنامه‌های دانشگاه در ارتباط با مسایل رفاهی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان پرداخت و خواستار حمایت و مشارکت صندوق رفاه دانشجویان در اجرای این برنامه‌ها شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت تفاهم نامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی رئیس صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه جدید خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر معاونت دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی، جشنواره تعیین اتاق نمونه سراهای دانشجویی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی همزمان با هفته خوابگاه‌ها دهم تا هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با شعار «حفظ و ارتقای بهداشت فردی، بهداشت محیط و سلامت روان در سراهای دانشجویی و توجه ویژه به اهمیت بهداشت و سبک زندگی» برگزار می کند.

کد خبر 6094867

دیگر خبرها

  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت