Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: طی تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد، بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای کمک به تحصیلات عالیه افراد دارای معلولیت هزینه شده است.

به گزارش برنا؛ مجیدرضازاده روز سه شنبه در نشست با دانشجویان نخبه دارای معلولیت تحت که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: سازمان بهزیستی یکی از فعالیت های خود را بر روی حمایت از دانشجویان گذاشته، دانشجویی یکی از ابزار توانمندسازی افراد در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع به ایجاد فرصت های برابر برای همه افراد کمک و به ارتقا مادی و معنوی آنها کمک می کند. سازمان بهزیستی این مهم را در سال های اخیر انجام داده و آن را تعمیم بخشیده است.

او ادامه داد: در دو سال اخیر برای نظم دهی بهتر برای این امور مرکز فناوری اطلاعات، کمیته تخصصی را برای حمایت از دانشجویان تشکیل داده است. بعد از شکل گیری شیوه نامه جدید، سازمان بهزیستی حالا علاوه بر دانشجویان دانشگاه های غیردولتی، حالا دانشجویان دولتی را تحت پوشش قرار می دهد.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: کمک های دیگری از جمله تفاهم نامه ها با دانشگاه های مختلف از  جمله دانشگاه آزاد انجام شده و بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای کمک به تحصیلات عالیه افراد دارای معلولیت هزینه کرده است. سعی کردیم تلفیق اجتماعی و توانمندسازی اتفاق بیفتند.

رضازاده ادامه داد: با الکترونیکی کردن امور مالی حدود ۳۰ درصد در منابع مالی صرفه جویی شده تا به افراد مستحق این خدمات کامل تر و سریع تری ارائه بدهیم.

او تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه ۲۲ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش خود در دو حوزه اجتماعی و توانبخشی به عنوان دانشجو داریم و اکثریت این افراد در دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستند و 2700 نفر هم در دانشگاه های دولتی و روزانه تحصیل می کنند.

رضازاده گفت: حدود ۱۰۹ نفر این افراد در رشته های پزشکی، ۶۲۵ نفر در رشته های دکترا، سه هزار نفر در رشته های کارشناسی و کاردانی و ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته های کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند.

او اظهار کرد: از این جمعیت تقریبا حدود ۴۵ درصد دارای معلولیت هستند و سازمان بهزیستی برای توانمندسازی این افراد کمک هایی را انجام می دهند و در فهرست ما حضور دارند. این افراد ۱۰ هزار و ۱۰۴ نفر هستند که ۴۵ درصد از آنها معلولیت شدید دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی دارای معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

به گزارش خبرآنلاین مدتی است دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند و اعتراضات گسترده شان به گوش جهانیان رسیده است.

به گزارش فارس، در این رابطه عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رخ می دهد استفاده کنیم.

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره های معینی به آنها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902273

دیگر خبرها

  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • بیرون کردن دانشجویان فرانسوی توسط پلیس پاریس
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا