Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:40:33 GMT

کاشت درخت در ۸۰ هکتار از گردنه اسدآباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۶۱۳۶

کاشت درخت در ۸۰ هکتار از گردنه اسدآباد آغاز شد

‍‍‍‍‍‍

بهزاد شاهمردی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: گونه‌هایی نظیر داغ داغان، راناس، انار وحشی، زالزالک، سنجد و سماق در حال کاشت است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این، واکاری و کاشت نهال در بخش آجین در حال اجرا است یادآوری کرد: سال گذشته طرح ۵۰ هکتاری توسعه جنگل با کاشت نهال در شهر آجین از توابع اسدآباد پایان یافت اما به واسطه شرایط جوی و نامناسب بودن زمین بخشی از این نهال ها از بین رفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی اسدآباد خاطرنشان کرد: امسال با همکاری شهرداری آجین واکاری در این مناطق از سر گرفته شد و اداره منابع طبیعی اقدام به تهیه نهال بلوط، زالزالک و انار وحشی و شهرداری نسبت به کاشت بذر و نهال در چاله درختان خشک شده اقدام کرد.

شاهمردی ادامه داد: انتقال نهال از کرج به اسدآباد و متفاوت بودن خاک این محل با اقلیم منطقه، نوع کار، نحوه حمل نهال، میزان آبیاری، نوع خاک و محل کاشت در خشک شدن بسیار موثر بوده بنابراین طرح واکاری برای احیای دوباره صورت می گیرد.

وی گفت: وسعت اراضی منابع طبیعی اسدآباد ۵۹ هزار هکتار بوده و تاکنون در ۲۶۰ هکتار از این اراضی نسبت به کاشت نهال اقدام شده است و این شهرستان دارای جنگل طبیعی نبوده بلکه جنگل های موجود دست کاشت هستند.

رییس اداره منابع طبیعی اسدآباد اضافه کرد: در عرصه های خارج از منابع طبیعی درختکاری نیز در اراضی کشاورزی در حال انجام است و سال گذشته در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی کشت صنوبر صورت گرفت و سهمیه امسال ۸۳ هکتار است.

شاهمردی ادامه داد: کشاورزان اقدام به کشت صنوبر به فاصله دو متری از یکدیگر در حاشیه اراضی کشاورزی با عنوان «بادشکن» کرده تا وزش باد باعث شکستگی محصول جو و گندم و زنگ زدگی و بروز خسارت به آنها نشود.

هر ساله در یک‌هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی این استان عملیات احیا، اصلاحی و بذرکاری و در یک‌هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی نیز عملیات احیا و بازسازی اجرا می‌شود.

نزدیک به ۶۴ هزار هکتار جنگل، اراضی جنگلی و ذخیره گاه جنگلی در استان همدان وجود دارد.

برچسب‌ها کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اسدآباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اسدآباد کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اسدآباد اخبار کنکور منابع طبیعی هزار هکتار کاشت نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ یک هکتار از اراضی ملی را از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق کردند   بر اساس این گزارش این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.   اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی، تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل