Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از کاربران خبرگزاری پرسیدیم که «حضور بازیگران در تبلیغات تلویزیونی چقدر بر خرید مردم موثر است؟» و بخشی از آن‌ها آرایشان را با ما در میان گذاشتند. 

پاسخ شرکت‌کنندگان در این نظرخواهی را می‌توان در مجموع به زیان حضور بازیگران در این تبلیغات دانست. در مجموع اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نگاه مثبتی به پدیده حضور بازیگران در تبلیغات ندارند و باور دارند هزینه کردن برای حضور بازیگران مشهور در آگهی‌ها سودی در پی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب آن‌ها بر این باور هستند که حضور یک بازیگر سرشناس در آگهی بازرگانی باعث خرید کردنشان نخواهد شد.

کاربری به نام نیما در این راستا نوشته است: «اصولا کار حرفه‌ای باعث فروش کالا می‌شه. اینکه هنرمند بیاری با هزینه بالا صرفا برای پوشوندن ضعف در کار حرفه‌ای تبلیغاتیه. وگرنه در تمام جهان بهترین و تاثیرگذارترین تبلیغات آن‌هایی است که خلاقانه و بدون حضور چهره‌های سرشناس ساخته می‌شوند. در این صورت می‌توان پول زیادی که صرف حضور بیهوده آن‌ها می‌شود را صرف ساخت و پرداخت حرفه‌ای آگهی کرد.»

در همین رابطه کاربر دیگری نوشته است: «من اصلا به تبلیغات اهمیتی نمیدهم. بهترین تبلیغ برای هر محصولی کیفیت آنست. مشک آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید. اصلا به تبلیغات مخصوصا اگه هنرمندان باشند اهمیتی نمیدهم.»

وقتی تبلیغات منفی می‌شود

در این میان برخی از کاربران باور دارند که هزینه تبلیغات با حضور چهره‌های سرشناس سنگین می‌شود و در نتیجه آن‌ها باید پول بیشتری برای محصول نهایی بپردازند.

یکی از کاربران در این باره گفته است: «صاحبان این تبلیغات وقتی از یه آدم معروف استفاده میکنن یعنی کالاشون رو به چند برابر قیمت به مردم قالب میکنن. بالاخره دستمزد مدیری و انصاری و دهقان و.. رو باید از یه جایی تامین کنن دیگه.»

در نظری مشابه می‌خوانیم‌: «واسه من اثر عکس داره. سعی میکنم اون رو نخرم چون پول تبلیغ غیرمستقیم از جیب من پرداخت میشه.»

البته این تاثیر منفی انگار فقط به محصول تبلیغ شده محدود نمی‌شود و برخی کاربران بر این باور هستند که بازیگران با حضور در آگهی‌های بازرگانی چوب حراج به اعتبار و محبوبیتشان می‌زنند.

کاربری با عنوان اهری در این باره نوشته است: «من قطعا خرید نمی کنم جنس با کیفیت نیاز به طبل وهیاهو ندارد . سلبریتی بیکار را به تبلیغات اوردن هم توهین به بازیگریست.»

در  نظری مشابه در این باره می‌خوانیم: «تنها اثری که داره این است که آن بازیگر هم از چشم مردم می‌افتد.»

هدف چیز دیگری است

بی‌شک شرکت‌های بزرگ بیهوده پولشان را خرج حضور بازیگران سرشناس در آگهی محصولات خود نمی‌کنند و احتمالا سودی در این کار برایشان وجود دارد.

یکی از شرکت‌کنندگان در نظرخواهی در این باره نوشته است: «استفاده از افراد مشهور در تبلیغ یک کالا یا یک برند برای این نیست که مردم به خاطر آن فرد مشهور کالای تبلیغ شده را بخرند بلکه فقط به جهت جلب توجه مردم به اسم آن برند یا کالاست که از این افراد در این تبلیغ استفاده می شود به عنوان مثال عکس کریم باقری روی بیلبوردهای تبلیغ نوعی خمیردندان آن هم بدون اینکه دندان های وی معلوم باشد فقط به این خاطر بود که اسم آن برند را به خاطر بسپاریم در سایر موارد هم هدف همین است و بس.»

در همین رابطه می‌خوانیم: «شاید رو خرید ما تاثیر زیادی نذاره ولی رو دیده شدن آگهی موثره.»

کاربر دیگری گفته است: «موضوع حضور بازیگر نیست بلکه موضوع این است که بازیگر با بازی خود تا چه حد می تواند بر افکار عمومی تاثیر بگذارد.»

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1466333

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تبلیغات بازیگران سینما و تلویزیون ایران تلویزیون حضور بازیگران حضور بازیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم

وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم

دیگر خبرها

  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • ۳۹۵ میلیون بار جستجو برای کار در دیوار
  • دیوار و شیپور نباشند باید پشت شیشه آگهی زد
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • شایعه‌ای جذاب در مورد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ
  • وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم