Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:10:28 GMT

فرماندار: کشتارگاه سنتی دزفول، صنعتی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۶۳۱۶

فرماندار: کشتارگاه سنتی دزفول، صنعتی می‌شود

به گزارش ایرنا، علی فرهمندپور روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: برای رفع مشکلات بهداشتی کشتارگاه دزفول باید تفاهم نامه‌ای بین شهرداری، دامپزشکی، بهداشت و محیط زیست امضا و کشتارگاه سنتی به صنعتی تبدیل شود و پس از آن نیز مجوز ساخت کشتارگاه صنعتی جدید داده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور شهری شهرداری دزفول نیز گفت: در نشست بازنگری ظرفیت کشتارگاه دزفول در استانداری مقرر شد اگر کشتارگاه قابلیت تبدیل شدن به صنعتی را  داشته باشد نسبت به تبدیل آن اقدام شود که محیط زیست مخالف بود.
محمد ابوالحلاج با بیان اینکه شهرستان دزفول نتوانست زمین احداث کشتارگاه صنعتی را تامین کند، افزود: پس از پیگیری‌های صورت گرفته با موافقت محیط زیست، مجوز تبدیل کشتارگاه سنتی به صنعتی صادر شد ولی دامپزشکی اعلام کرد به دلیل نزدیکی کشتارگاه به روستای جاته امکان تبدیل این کشتارگاه به صنعتی وجود ندارد.
وی افزود: اگر اداره دامپزشکی پیگیری کند و مشکل از استان حل شود، شهرداری دزفول آمادگی تبدیل کشتارگاه سنتی به صنعتی را دارد. 
رییس اداره دامپزشکی دزفول نیز اظهارداشت: یازدهم آذرماه بازدید مشترکی از کشتارگاه سنتی دزفول انجام شد ولی نواقص به قوت خود باقی بوده و کمبود خودروی سردخانه‌دار نیز به مشکلات اضافه شده است. 
به گزارش ایرنا، پس از بحث و تبادل نظر درخصوص کشتارگاه سنتی مقرر شد طی تفاهم نامه‌ای کشتارگاه سنتی به صنعتی تبدیل و موارد در کارگاه ویژه‌ای بررسی شوند. همچنین مقرر شد اتحادیه قصابان، هزینه انتقال لاشه‌های کشتارگاه را پرداخت کند. 
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در ادامه نشست گفت: همه جا کشتار براساس وزن است ولی در دزفول اینگونه نیست، اتحادیه باید مبلغی برای انتقال لاشه‌ها پرداخت کند.
وی افزود: اتحادیه خود را کنار کشیده و با وجود افزایش نرخ گوشت، هزینه انتقال لاشه را  پرداخت نمی‌کند.
معاون امور شهری شهرداری دزفول نیز گفت: برخی نواقص جزئی کشتارگاه حل شده ولی نواقص کلی حل نشده است چرا که انتظار از این کشتارگاه باید در حد یک  کشتارگاه سنتی باشد.
محمد ابوالحلاج افزود: حل مشکل تصفیه خانه فاضلاب، سقف و سردخانه کشتارگاه سه مورد مطرح شده در بازدیدها بودند که پیمانکار سردخانه در مرحله عقد قرارداد است.
وی افزود: حمل گوشت وظیفه کشتارگاه سنتی نیست، وظیفه اتحادیه است با این وجود پس از تمام شدن قرارداد پیمانکار از دامپزشکی خواستیم خودروهای سردخانه‌دار را به کشتارگاه سنتی معرفی کند ولی همکاری نشد.
معاون شهردار دزفول افزود: سه خودروی سردخانه دار از شهر همجوار برای انتقال لاشه دام‌های سبک گرفتیم و مشکل برطرف شد ولی هنوز مشکل انتقال دام سنگین حل نشده است. 
وی با اشاره به مشکلات کشتارگاه سنتی گفت: شهرداری دزفول ماهانه یک میلیارد ریال برای هزینه‌های کشتارگاه پرداخت می‌کند.
رئیس اداره دامپزشکی دزفول نیز گفت:  هزینه پایین حمل گوشت و پرداخت نکردن به موقع مطالبات باعث شده کسی رغبتی برای  انتقال دام‌ها نداشته باشد.

در این نشست درخصوص انتقال ماهی فروشان به بازارچه ماهی فروشان و تغییر کاربری فروشگاه‌های عرضه مرغ زنده بحث و تبادل نظر شد.

برچسب‌ها امنیت غذایی دزفول خوزستان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امنیت غذایی دزفول خوزستان بهداشت و سلامت امنیت غذایی دزفول خوزستان بهداشت و سلامت اخبار کنکور کشتارگاه سنتی به صنعتی شهرداری دزفول انتقال لاشه دزفول نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش تهیه ترشی سیر به روش سنتی آذربایجانی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 6 ترشی سیر محلی یکی از ترشی‌های خوش طعم است که در آذربایجان به شیوه خاصی تهیه می‌شود. روش تهیه این ترشی توسط مردم محلی آذربایجان و فرآیند جذابی که طی می‌شود را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • روش تهیه ترشی سیر به روش سنتی آذربایجانی
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت