Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:52:12 GMT

یلدای مجازی در رؤیای اینترنت

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۶۳۹۸

یلدای مجازی در رؤیای اینترنت

ایسنا/همدان ضعف سرعت اینترنت در شهرستان کبودراهنگ تلاش دستگاه های اجرایی و مردم نهاد را برای برگزاری یلدای مجازی بی نتیجه گذاشته است.

با توجه به نزدیک شدن به طولانی ترین شب سال که هر سال با سنت زیبای دورهمی گرامی داشته می‌شد، امسال با شیوع و همه گیری کرونا همه توصیه ها، پندها، اندرزهای مدافعان سلامت و  مسئولان کشور به شهروندان برای پرهیز از حضور و یکجانشینی دوری از دورهمی از موضوعات اجتماعی روز است و گروه هایی هم که در طرح شهید سلیمانی مشغول  خدمت به بیماران کرونایی و اطلاع رسانی و فرهنگسازی درمان و پیشگیری از کرونا در روستاها هستند نیز اطلاع رسانی یلدای مجازی را در دستود کار خود قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیایید یلدای امسال را تنها برگزار کنیم و اجازه ندهیم یلدایمان خطرآفرین و مرگبار باشد چراکه رعایت نکردن توصیه های ممنوعیت دورهمی در شب یلدا می‌تواند همراه با طعم شیرین انار و هندوانه در یک دورهمی خانواده، شوکران مرگ را برای خانواده ها به همراه داشته باشد.

امسال می‌توان با قدری درایت و برنامه ریزی و پرهیز از دورهمی حضوری هم یلدا را گرامی داشت و هم برای شکست کرونا یک گام جدی و پسندیده برداشت، بیاییم امسال برای حفظ سلامتی خودمان و عزیزانمان یلدا را همانند دیگر مراسم به صورت مجازی برگزار کنیم.

بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است و با کمترین بی توجهی همه زحمات کارکنان بهداشت و درمان زیر سوال خواهد رفت.

مسئولان شهرستان کبودراهنگ نیز دغدغه و نگرانی هایی برای ایجاد دورهمی ها و افزایش شیوع ویروس کرونا در شب یلدا را دارند و برنامه هایی برای یلدای مجازی تدارک دیده اند.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان کبودراهنگ در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: برنامه های متنوعی برای برگزاری یلدای مجازی درنظر گرفته ایم که جوانان و نو جوانان شهرستان در اجرای آن به کمک اداره تبلیغات اسلامی آمده اند.

حجت الاسلام ابوالحسن کیهانی راه اندازی پویش های مختلف در فضای مجازی، برگزاری مسابقات مختلف و پخش زنده ادعیه در این فضا را از جمله برنامه های اداره تبلیعات اسلامی شهرستان برای برگزاری یلدای مجازی برشمرد.

وی تشکیل حلقه های معرفتی در بین دانش آموزان و بسیجیان، تبلیغ چهره به چهره و احوالپرسی تلفنی روحانیون با مردم محله ها و روستا برای دلجویی و مشاوره را از برنامه های فرهنگی برای برگزاری یلدای مجازی دانست و گفت: تیم های فعال طرح شهید سلیمانی در روستاهای شهرستان کبودراهنگ نیز برای فرهنگسازی و اطلاع رسانی برگزاری یلدای مجازی برای خانواده ها پای کار آمده اند.

در جلساتی که در پایگاه های مقاومت بسیج رو ستاهای خان آباد، قهورد، چورمق، چارلی، قباق تپه، قوره جینه و شهر شیرین سو برگزار شد، نیروهای داوطلب بسیجی ملزم به آموزش خانواده ها شدند و در این جلسات تأکید شد نهایت اطلاع رسانی و فرهنگسازی را برای برگزاری یلدای مجازی در خانواده ها به عمل آورند.

جلسه توجیهی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی(مدیریت و کنترل کرونا) در پایگاه مقاومت شهید چمران روستای خان آباد با حضور تیم های نظارتی، مراقبتی و حمایتی، تیم شبکه بهداشت، مسئول بهداشت محیط خانه بهداشت، فرمانده پایگاه مقاومت، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا برگزار شد.

اما اجرای همه این موارد مستلزم وجود اینترنت است که اکثر مردم روستاهای شهرستان کبودراهنگ از داشتن اینترنت محروم هستند، چند درصدی  هم که اینترنت دارند به قدری سرعت ضعیف است که به گفته اهالی روستاهای چارلی، آق بلاق مرشد، محمودآباد، کیتو، قباق تپه، ناصرآباد و علیصدر در بخش های گل تپه و شیرین سو هر بار که سروکاری با اینترنت داشته باشند، ۵۰۰۰ تومان از بسته خریداری شده تمام می شود تا به اینترنت وصل شوند.

مشکل اینترنت موضوعی است که خبرنگاران شهرستان از سال ۹۴  پیگیر حل این معضل در روستاهای شهرستان کبودراهنگ هستند اما به علت تعلل مدیران مربوطه تاکنون هیچ مشکلی از اینترنت حل نشده و طبق پیگیری هایی که انجام دادم ریشه مشکلات نبود نظارت و رابطه کاری بین مدیران شهرستان و استان است. دست اندرکاران مخابرات شهرستان نیز در جواب انتقادها موضوع نبود بودجه را پیش می کشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها یلدای مجازی اينترنت کروناویروس همه باهم علیه کرونا طرح شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان

سرپرست فرمانداری کاشان از برگزاری رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حمیدرضا محمدی فشارکی ظهر امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی، اظهار داشت: رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی با هدف توسعه اقتصادی دانش‌بنیان و همچنین پاسداشت آیین‌ها و سنت‌های فرهنگی است.

وی در بیان جزئیات رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در شهرستان کاشان، تصریح کرد: این محصول اصیل ایرانی همزمان با نخستین سال ثبت روز گل محمدی و گلاب در تقویم رسمی کشور در شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان تاکید کرد: این رویداد ملی در روز 20 اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی و با رونمایی از نخستین عطر تولید داخل بر پایه گل‌محمدی و همچنین رونمایی از کتاب جامع گل محمدی ایران همراه خواهد بود.

محمدی فشارکی افزود: در کنار تولید گل و گلاب می توان از اسانس آن به عنوان پایه تولید عطر استفاده کرد و با شناخت درست و تحقیقات، شاخه‌های جدیدی از ظرفیت‌های این صنعت در بحث اشتغال زایی را ایجاد کرد.

سرپرست فرمانداری کاشان افزود: در شرایط کنونی بیشتر به تولید گلاب به عنوان یک محصول و سوغات پرتقاضای کاشان در سطح کشور توجه می‌شود در صورتی که بسیاری از ظرفیت‌های آن ناشناخته باقی مانده است.

وی سطح زیرکشت گل محمدی در سطح شهرستان کاشان را دو هزار و 600 هکتار عنوان کرد و ابراز داشت: تعداد واحدهای سنتی یک هزار و 700 و واحدهای صنعتی نیز 48 واحد است که در حدود 20 هزار نفر به طور مستقیم در بخش گل و گلاب مشغول به‌کار هستند.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزشی سامانه نانینو ویژه نانوایان شهرستان خواف
  • برگزاری رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کوار
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است