Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@23:09:43 GMT

نقش ورزش نامناسب در افزایش دردهای عضلانی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۶۸۸۵

نقش ورزش نامناسب در افزایش دردهای عضلانی

عارف سعیدی، متخصص آسیب‌های ورزشی و مدرس دانشگاه تهران، اظهار کرد:بد خوابیدن می‌تواند باعث ایجاد گرفتگی عضلات بدن شود، همچنین مواردی مانند نحوه مطالعه و استفاده از وسایل ارتباطی مثل گوشی موبایل، افراد را در معرض گرفتگی سریع عضلات قرار می‌دهد.

او افزود: این روزها با توجه به آموزش‌های مجازی و شیوه نادرست در زمان استفاده از گوشی موبایل توسط دانش آموزان و دانشجویان، میزان گرفتگی عضلات را در بین افراد افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی بیان کرد: در واقع نقش ورزش‌های نامناسب برای کاهش درد عضلات هم در افزایش گرفتگی آن‌ها کم نیست؛ بنابراین از هر ورزشی برای کاهش درد عضلات خود استفاده نکنید.

این متخصص آسیب‌های ورزشی بیان کرد: امروزه دانش آموزان و دانشجویان زیادی به دلیل نحوه استفاده نادرست از گوشی موبایل دچار درد پشت گردن و انگشتان دست شده اند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم به نحوه استفاده درست از وسایل ارتباطی حتما توجه کنید.

مدرس دانشگاه تهران گفت: سعی کنید هنگام مطالعه و نگاه کردن به گوشی موبایل از حالت خمیده، درازکش و پایین بودن سر استفاده نکنید. در صورتی که برای مطالعه، سر همیشه پایین باشد فشار زیادی به مهره‌های کمر و گردن وارد می‌شود که در آینده دچار اختلال‌های فراوانی مانند کشیدگی عضلات، درد گردن و آرتروز خواهند شد.

سعیدی مطرح کرد: اولین نکته برای روش صحیح مطالعه این است که به صورت کاملا صاف بنشینید و سر به صورت عمود بر مهره‌های کمر باشد. همچنین در صورت استفاده از میز و صندلی سعی کنید کمترین فاصله بین آن‌ها باشد. در واقع وقتی کمترین فاصله بین میز و صندلی باشد برای مطالعه، کمتر خمیده می‌شوید.

او افزود: گوشی موبایل حتما مقابل صورت و چشم هایتان قرار بگیرد تا گردن برای مطالعه با خمیدگی زیاد رو به رو نشود. توصیه جدی می‌شود تحت هیچ عنوان به حالت درازکش روی مبل یا زمین از گوشی موبایل استفاده نکنید. در واقع دانش آموزان و دانشجویان سعی کنند بین کلاس‌های خود استراحت کنند.

سعیدی تصریح کرد: افرادی که تمایل به حالت نشسته روی زمین برای مطالعه دارند، حتما برای پشت کمر خود تکیه گاهی قرار دهند تا گودی کمر و کمر درد را تجربه نکنند. همچنین افرادی که دچار گرفتگی عضلات انگشتان دست می‌شوند می‌توانند تمام ساعت آموزش، کتاب یا گوشی موبایل را در دست نگیرند و برای استراحت انگشتان دست؛ گوشی موبایل را با حفظ فاصله مناسب رو به روی صورت و چشم‌های خود قرار دهند به طوری که باز هم گردن خم نشود.

مدرس دانشگاه تهران گفت: افرادی که تا این زمان از روش‌های نامناسب استفاده کرده اند و به درد عضلانی مبتلا شده‌اند، می‌توانند برای تسکین درد خود از کیسه آب گرم، مسکن ساده و تمرینات ساده ورزشی استفاده و همیشه روش‌های صحیح مطالعه را در نظر بگیرند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گرفتگی عضلات گوشی موبایل گرفتگی عضلات گوشی موبایل پارسی خبر سبک زندگی برای مطالعه گوشی موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح راه‌های نامناسب و خطرناک ییلاق شهرستان اهر

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، متن پیام ارسالی شهروند خبرنگار ما در زیر آمده است:

 ما عشایر (کوچ نشین) هستیم و راه‌هایی که در آنها معمولا تردد می‌کنیم در مسیر ییلاق شهرستان اهر خیلی خطرناک و نامناسب است که باید گاردریل، میلگرد و بتن شوند.
از این ماه گم کم کوچ نشینی شروع می‌شود و تقاضای رسیدگی به این راه‌ها را داریم.
شهرستان اهر بالای روستای کقالق

دیگر خبرها

  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • اصلاح راه‌های نامناسب و خطرناک ییلاق شهرستان اهر
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید