Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@23:22:08 GMT

موتور جست و جوی چینی خودروی خودران می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۷۰۲۳

موتور جست و جوی چینی خودروی خودران می‌سازد

شرکت اینترنتی بایدوی چین سرگرم مذاکره با خودروسازان برای تولید خودروهای خودران است.

این موتور جست و جوی چینی پیشرو که پیش از این فناوری رانندگی اتوماتیک و زیرساخت اتصال اینترنت را طراحی می کرد، اکنون در حال بررسی تولید قراردادی یا ایجاد یک جوینت ونچر با خودروسازان برای تولید خودروهای خودران است.

این ابتکار بایدو را از همتایان اینترنتی نظیر تنسنت هولدینگز، آمازون و آلفابت که فناوریهای مربوط به خودروهای خودران را طراحی کرده یا در استارتاپهای خودروی هوشمند سرمایه گذاری کرده اند، یک گام جلوتر می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع آگاه، بایدو با خودروسازانی نظیر ژیجیانگ جیلی هولدینگ گروپ، گوانگژو اتوموبیل و هونگکی گروه FAW درباره سرمایه گذاری مشترک برای تولید خودروهای خودران مذاکرات مقدماتی داشته اما به تصمیمی نرسیده است.

بایدو واحد رانندگی اتوماتیک آپولو را در سال ۲۰۱۷ تاسیس کرد و این واحد، فناوری که از هوش مصنوعی بهره می گیرد را عرضه کرده و با خودروسازانی نظیر جیلی، فولکس واگن، تویوتا موتور و فورد موتور همکاری کرده است.

این شرکت سرویس تاکسی خودران "گو روبوتاکسی" که داخل آن راننده برای ایمنی حضور دارد را در پکن، چانگشا و کانگژو اداره می کند و قصد دارد این سرویس را تا سه سال آینده به ۳۰ شهر توسعه دهد. بایدو هفته گذشته برای تست پنج خودروی بدون راننده در پکن مجوز گرفت.

ساخت خودروهای خودران به منزله تحول دراماتیکی در تلاش بایدو برای متنوع کردن منابع درآمدش همزمان با ضعیف شدن رشد کسب و کار جست و جوی این شرکت است که درآمدش سال گذشته تنها دو درصد رشد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، مذاکرات بایدو برای تولید خودروی خودران در حالی صورت می گیرد که شرکت "دیدی چوشینگ" ماه گذشته به همراه شرکت خودروسازی BYD ون هدفمندی را برای سرویسهای تاکسی راه اندازی کرد. غول فناوری سونی هم در ژانویه یک خودروی مفهومی برقی با قابلیتهای خودران رونمایی کرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خودروهای خودران برای تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج الماس از گل صدتومانی

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، بنابه گفته وانگ جینگ، مدیر عامل شرکت تایم پرامیس لوئویانگ، الماس مصنوعی ساخت شرکت‌شان با استفاده از فناوری استخراج کربن ماده زیست‌زا (گل صدتومانی)، تحت دما و فشار بالا کشت می‌شود.

اگرچه تولید الماس مصنوعی با استفاده از فناوری استخراج عنصر کربن خالص از گل صدتومانی نسبتا پیچیده است، شرکت تایم پرامیس چینی قصد دارد از منابع دیگر مانند مو، استخوان و حتی گل‌های دیگر، کربن استخراج کند. آن‌ها این کار را با استفاده از ابزار‌هایی که برای شکستن پیوند‌های شیمیایی بین اتم‌های کربن استخراج‌شده طراحی کرده‌اند انجام دهند. درواقع این دانشمندان اتم‌های کربن حاصل را مانند ساختار الماس کنار هم قرار داده و ترکیب می‌کنند تا به الماس واقعی دست بیابند.

دیگر خبرها

  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • ظهور خودروهای پرنده در آسمان چین/ ثبت سفارش در سال جاری!
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد