Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری مجازی سمپوزیوم بین المللی مخابرات ٢۶ آذرماه و با سخنرانی وزیر ارتباطات خبر داد.

«وحید یزدانیان»، با اشاره به برگزاری دهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات (IST۲۰۲۰ )، گفت: این سمپوزیوم ٢۶ آذرماه سال جاری به صورت کاملا مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این سمپوزیوم همیشه یک قدم از رویدادهای کشور جلوتر حرکت می کند، افزود: در این سمپوزیوم که از سال ۲۰۰۱ به صورت دوسالانه برگزار می شود رویدادهای روز جهان و آخرین دستاوردهای فناورانه دنیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانیان با اشاره به اینکه آخرین تحقیقات و دستاوردهای محققان ایرانی در این کنفرانس ارائه می شود، گفت:  ۱۰۷ مقاله به این سمپوزیوم ارسال شد که ۵۳ عنوان از این مقالات مورد قبول کمیته علمی واقع شده و به دلیل شرایط برگزاری سمپوزیوم به صورت مجازی، مقالات در قالب مجموعه ای از نشست ها ارائه می شود.

وی سمپوزیوم بین المللی مخابرات را دارای ۳ محور اصلی در حوزه نسل های آتی اعلام کرد و افزود: شبکه ها، سامانه ها و فناوری های نسل آتی، خدمات و سرویس‌های نسل آتی  و تنظیم مقررات در نسل های آتی محورهای اصلی این کنفرانس را تشکیل می‌دهد.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به پیشنهاد برگزاری ۳۵ کارگاه اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ۵ پیشنهاد برگزاری کارگاه با عنوان های نسل ۶G،  CDN، بهداشت بر بستر شبکه های مجازی، تحلیل شبکه های اجتماعی با تمرکز بر استخراج فیک نیوزها و موضوع کارگاه پنجم نیز بلاکچین است که یک روز قبل از شروع رسمی این کنفرانس کارگاه های آن آغاز می شود.

وی از حضور۳ سخنران بین المللی در این سمپوزیوم خبر داد و افزود: مدیرگروه مطالعاتی استاندارد ITU، نماینده انجمن بین المللی مهندسین برق و الکترونیک IEEE و مدیر گروه مطالعاتی گروه ۱۷ ITU با تخصص امنیت از سخنرانان بین المللی این سمپوزیوم هستند.

یزدانیان از حضور بیش از ۳۰۰ نفر از محققان، پژوهشگران، دانشجویان و اساتید دانشگاه در ایران و خارج از کشور در این سمپوزیوم خبر داد و تصریح کرد: افتتاح این سمپوزیوم با سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سمپوزیوم بین المللی مخابرات ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای بن بید و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: بن بید، روستایی از توابع شهرستان دشتی با ۵۱ خانوار و جمعیت ۱۷۰ نفر می‌باشد.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای بن بید، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.

وی افزود: ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

کد خبر 6090302

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات