Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@07:08:56 GMT

نهادهای فرهنگی فارس در حوزه دفاع مقدس غیرفعالند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۸۳۲۱

نهادهای فرهنگی فارس در حوزه دفاع مقدس غیرفعالند

ایسنا/فارس مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی فارس بدون دلیلی مشخص در حوزه دفاع مقدس، پای کار و فعال نیستند.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی سه‌شنبه ۲۵ آذر در مراسم رونمایی از ۸۰ کتاب با موضوع تاریخ شفاهی دفاع مقدس در سطح کشور که به شکل مَجازی برگزار شد، تاکید کرد که نهادها و سازمان‌های فرهنگی در فارس امکان فعالیت بیشتر در حوزه دفاع مقدس را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوشکی خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در فارس می‌توانند در حوزه دفاع مقدس وارد میدان شده و کمک کنند تا دستاوردهای آن دوران طلایی به بهترین شکل ثبت و ضبط و برای نسل های آینده حفظ شود، اما نمی‌دانیم چه مشکلی وجود دارد که هیچ یک وارد این عرصه نمی‌شوند.

این مقام مسئول در فارس در عین حال گفت: اداره کل حفظ آثار فارس، مسیر خود را با توکل به خداوند و با سرعت و قوت ادامه می‌دهد و از آن خارج نمی‌شود زیرا توجه به حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تضمین کننده رشد و توسعه دیگر بخش‌ها و فعالیت‌ها در جامعه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس همچنین گفت: دانشنامه دفاع مقدس این استان در فصل‌ها و بخش‌های مختلف تدوین شده و هر بخش و فصل نیز به کارشناس خبره ارایه شده تا در اسرع وقت چاپ و منتشر شود.

کوشکی با بیان اینکه استان فارس امسال ۱۰ عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس آماده کرده است، گفت: ۷ عنوان از این آثار مکتوب چاپ و هدفگذاری برای تدوین کتاب‌های مرتبط با تاریخ شفاهی سال آینده نیز انجام شده است.

کسب مقام سوم استان فارس در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس

در این مراسم که با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، استان فارس به عنوان سومین استان برتر در حوزه تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس معرفی و مدیرکل بیناد فارس به عنوان مدیر برتر این حوزه انتخاب شد.

همچنین در این مراسم از «اصغر جهانی نیا» مدیر اسناد و تاریخ شفاهی این اداره کل و «فاطمه رعیت نژاد» کارشناس این حوزه تجلیل شد.

در ادامه این مراسم، از ۸۰ اثر مکتوب تاریخ شفاهی دفاع مقدس کشور، رونمایی شد که ۱۰ عنوان آن متعلق به استان فارس بود.

کتاب‌های رونمایی شده استان فارس در زمینه تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس، شامل کتاب «مرجع اسنادی» با عنوان گذری اسنادی بر لشکر ۳۳ المهدی (عج)، «هاتفان بی هیاهو» جلد ۱ و ۲ تاریخ شفاهی، «رخنه در تلواسه» تاریخ شفاهی جانباز ۷۰ درصد « محمود رجایی»، «منادی نور» تاریخ شفاهی حجت الاسلام و المسلمین «محمد حسن مرادی»، «نغمه خوانی خاکریزها» تاریخ شفاهی «حاج اصغر چالیک»، «به روی چشم» تاریخ شفاهی جانباز ۷۰ درصد «حاج اسماعیل جمالی»، «خشاب های اشک آلود» تاریخ شفاهی جانباز ۷۰ درصد «حاج مختار کلانتری» و «جوان انقلابی» تاریخ شفاهی سردار «محمد باقر رنجبر» بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس مرکز اسناد و کتابخانه ملی نشر ارزش های دفاع مقدس تاریخ شفاهی دفاع مقدس حوزه دفاع مقدس استان فارس حفظ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مرحوم حاج احمد راستگوی قلعه جوقی امروز در سن ۹۶ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سنی دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید کریم راستگوی قلعه جوقی در دهم فروردین ماه ۱۳۴۶ در شهر روستای قلعه جوق از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • اینفوگرافیک/ همه دستگاه‌هایی که درباره حجاب وظیفه دارند؟
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است