Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون از محل تصویب‌نامه قبلی دولت مبلغ ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال امهال تسهیلات بانکی خسارت‌دیدگان از سیل اخیر تامین و جدول توزیع استانی آن به وزارت کشور ارائه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ، سید محمد موسوی روز سه‌شنبه بیست و پنجم آذرماه در سفر به استان فارس و در نشست بررسی وضعیت خسارت‌های وارده شده در سال جاری به ویژه در سیل اخیر به بخش کشاورزی این استان اظهار داشت: سیل اواخر هفته دوم آذرماه به بخش کشاورزی پنج استان کشور حدود 2000 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه 80 میلیارد به امهال تسهیلات بانکی خسارت‌دیدگان استان فارس از سیل اخیر تخصیص داده شده است افزود: سهم استان‌های خوزستان 70 میلیارد ریال و استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان هر کدام 30 میلیارد ریال است.

موسوی ابراز کرد: سیل اخیر60 درصد به زیربخش زراعت، 20 درصد به زیرساخت‌های بخش کشاورزی، 15 درصد به باغبانی و 5 درصد به دام و طیور و آبزیان خسارت وارد کرده است.

به گفته وی در مجموع 43 درصد خسارت به استان خوزستان، 26 درصد استان فارس، 26 درصد به استان بوشهر و مابقی به استان‌های چهارمحال و بختیاری و هرمزگان وارد آمده است.

مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: به منظور جبران خسارت‌ها، راهکارهای بازسازی زیرساخت‌های خسارت دیده؛ از سوی مقام عالی وزارت به وزیر کشور منعکس شده است.

سیلاب 38میلیارد تومان به محورهای مواصلاتی استان بوشهر خسارت زد کرونا 150 میلیارد تومان به بخش کشاورزی کردستان خسارت زده است محورهای مواصلاتی فنوج در جنوب سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیلاب مسدود شد

24  هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس وارد شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این نشست با در هشت ماهه گذشته حدود 24 هزار میلیارد ریال خسارت در عوامل خطر مختلف خشکسالی، سرمازدگی، یخبندان، سیل، طوفان، تگرگ و آتش سوزی بخش کشاورزی استان فارس وارد شد اظهار داشت: ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان فارس 480 هزار میلیارد ریال است و این میزان خسارت تاکنون 5درصد آن را شامل می‌شود و تا پایان سال قطعا افزایش می‌یابد.

جعفر صبوری‌پور با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های صورت گرفته سیل شانزدهم آذرماه 510 میلیارد ریال  به کشاورزی 6 شهرستان استان خسارت وارد کرد، افزود: این شهرستان‌ها شامل کازرون، کوه‌چنار، لامرد، مُهر، استهبان و فیروز آباد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با وجود شرایط پر خطر برای تولید محصولات کشاورزی موضوع بیمه باید توسعه یابد، اظهار کرد: با وجود مدت کمتر از سه ماه از سپری شدن سال زراعی جدید و رصد های انجام شده سطح بیمه محصولات زراعی راهبردی در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی در سال گذشته سطح بیمه شده ده هزار هکتار بوده است اما امسال در مقطع کنونی برای چهار محصول استراتژیک گندم، جو، کلزا و چغندر 12 هزار و 400 هکتار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حادثه سیل گسترده سال 1398 نیز دولت محترم نسبت به خسارت دیدگان مساعدت داشته است، تصریح کرد: امیدواریم هم اکنون نیز  با توجه به عمق خسارت ها بخشی از زیان های اتفاق افتاده از محل منابع مختلف مانند اعتبارات عمرانی، تسهیلات ارزان قیمت و یا کمک بلاعوض جبران شود.

فارس دارای اقلیم متنوع و با شرایط کشاورزی خاص است

حسین پژمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه مجموعه استانداری فارس همیشه به بخش کشاورزی توجه خاصی داشته‌اند ضمن تشکر از مدیریت بحران استانداری این استان، افزود: به نوعی می‌توان اذعان داشت در استان پهناور  فارس از  13 اقلیمی که در دنیا تعریف شده است؛ بیشتر اقلیم‌ها را هم زمان دارد یعنی در هر شهرستان منطقه سرد، گرم و معتدل وجود دارد و بنابراین دستورالعمل‌هایی که داریم در استان ما نمی‌تواند در همه جا قابلیت کاربرد داشته باشد و در هر منطقه‌ای باید شرایط خاص حاکم بر آن اعمال شود.

وی تصریح کرد: توسط دفتر فن‌آوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، تمام نقاط دارای ریسک پذیری بالا در هنگام مخاطرات شناسایی و جانمایی شده است و نیاز به اعتبارات لازم به منظور پیشگیری از وقوع حوادث غیر مترقبه هست.

پژمان در قسمت دیگری از سخنانش درخواست کرد: برای مواقع ضروری مانند حمله ملخ صحرایی در یک منطقه محل خاصی از اعتبارات در نظر گرفته شود که بدون فوت وقت بتوان از ان محل هزینه کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همچنین تقاضا کرد: در پرداخت خسارت، فقط تخریب عرصه‌ها و ابنیه در نظر گرفته نشود بلکه همه موارد مانند تلف شدن  دام‌ها نیز در نظر گرفته شود.

حوداث بخش کشاورزی به خوبی مدیریت می‌شود

در ادامه نشست رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: علی‌رغم این که در سال‌های اخیر حوادث غیرمترقبه زیادی اعم از سیل، زلزله، هجوم ملخ صحرایی، شیوع  کرونا را داشته‌ایم ولی توانسته‌ایم مدیریت خوبی را در مقابله با آنها داشته باشیم.

وی در ادامه به مبالغ بلاعوض داده شده، تسهیلات پرداخت شده و امهال تسهیلات اشاره و اظهار کرد: برای مقابله با بحران‌های طبیعی نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری به ویژه برای بخش کشاورزی هستیم و از مدیر کل بحران وزارت جهادکشاورزی خواست که با توجه به گستردگی استان فارس و شرایط اقلیمی خاص آن  سهم این استان را بیشتر از سال‌های گذشته در نظر بگیرند.

انتهای پیام/422/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بخش کشاورزی امهال تسهیلات مدیریت بحران میلیارد ریال استان ها سیل اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند