Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@23:51:31 GMT

انجام پاپ اسمیر در بارداری

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۸۸۰۵

انجام پاپ اسمیر در بارداری

پاپ اسمیر آزمایشی است که تغییرات سلول های دهانه رحم را بررسی کرده و در صورت وجود سرطان دهانه رحم و شرایطی که منجر به سرطان می شود، آنرا به خوبی نشان می دهد. ولی آیا پاپ اسمیر در دوران بارداری بی خطر است؟ آیا امکان دارد پاپ اسمیر منجر به سقط جنین در زمان بارداری شود؟ درصورتی که لازم باشد در بارداری پاپ اسمیر انجام دهید، چه کاری باید انجام دهید؟ ناطقان: پاپ اسمیر آزمایشی است که تغییرات سلول های دهانه رحم را بررسی کرده و در صورت وجود سرطان دهانه رحم و شرایطی که منجر به سرطان می شود، آنرا به خوبی نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی آیا پاپ اسمیر در دوران بارداری بی خطر است؟ آیا امکان دارد پاپ اسمیر منجر به سقط جنین در زمان بارداری شود؟ درصورتی که لازم باشد در بارداری پاپ اسمیر انجام دهید، چه کاری باید انجام دهید؟




علت انجام پاپ اسمیر

ازمایش پاپ اسمیر، گاهی میتواند با تشخیص بموقع علامت های سرطان دهانه رحم ، جان یک بیمار را نجات دهد. در صورتی که سرطان زود تشخیص داده شود، شانس درمان بسیار بالاتر خواهد بود. این ازمایش، همینطور میتواند سلول های غیرطبیعی سرویکس را پیش از تبدیل شدن به سلول های سرطانی تشخیص بدهد. درمان این سلول های غیر طبیعی، میتواند از تشدید سرطان رحم جلوگیری کند. ازمایش پاپ اسمیر، یکی از بهترین شیوه های جلوگیری از سرطان رحم است.

 


 
به چه دلیل ممکن است در بارداری احتیاج به تست پاپ اسمیر باشد؟

به همان دلایلی که احتمالا پیش از بارداری تست پاپ اسمیر انجام می دادید، مهم است که پس از بارداری هم این کار را انجام دهید. پاپ اسمیر یک بخش معمول از معاینات است و احتمالا در نخستین ملاقات پس از بارداری این تست را انجام خواهید داد. در عین حال پزشک احتمالا بیماریهای مقاربتی مثل کلامیدیا یا سوزاک را هم ازمایش می‎ کند که در صورت عدم درمان امکان دارد به جنین اسیب وارد کند.

 

پاپ اسمیر انجام شده در دوران بارداری مثل سایر موارد مشابه خواهد بود و برای این کار پزشک با یک سواب سلولهای دهانه رحم را جمع آوری و به ازمایشگاه می فرستد. بسته به ازمایشگاه نتایج تست پاپ اسمیر طی یک یا دو هفته دردسترس خواهد بود. در صورت پیدا کردن سلول ‎های غیرطبیعی پزشک معاینه کامل از دهانه رحم شما انجام خواهد داد و امکان دارد تست را در چند هفته تکرار کند.

 

برای بیشتر خانم‌ها سلول های غیرطبیعی هیچ علتی برای هشدار ایجاد نمی کند. این احتمال وجود دارد که نتایج تست شما به علت عفونت مخمر مبهم باشد. ولی درصورتی که پس از ازمایش بیشتر مشخص شود که سلول های سرطانی وجود دارد پزشک احتمالا تا تولد نوزاد صبر می کند ولی درصورتی که تشخیص بیماری مقاربتی داده شود برای محافظت از شما و جنین درمان با آنتی بیوتیک شروع می شود.

 

تشخیص زود هنگام بیماری­ های ژنتیکی در حین حاملگی می­ تواند منجر به درمان بموقع این بیماری­ ها در زمان بارداری و پیش از تولد جنین گردد. طبق یک مطالعه ی انجام شده محققان دریافته اند که با انجام یک تست ساده ی پاپ اسمیر در هفته ی پنجم بارداری می­ توان بعضی اختلال های ژنتیکی را در کودکان تشخیص داد. به گفته ی این پژوهشگران شیوه های فعلی برای غربالگری جنین از نظر اختلال های ژنتیکی، شیوه های غربالگری تهاجمی می باشند که برای انجام آنها ، مادران باردار می بایست در هفته ی نهم تا دوازدهم بارداری مراجعه نمایند.

 


 
ازمایش پاپ اسمیر در دوران بارداری چطور انجام می شود؟

برای انجام ازمایش، خانم باردار باید دراز کشیده و پاهای خود را روی دو رکاب مشخص شده قرار دهد. پزشک از وسیله ای به نام اسپکولوم برای باز نگهداشتن دهانه واژن استفاده نموده و با یک وسیله به نام اسپاچولا یا برس سرویکس شروع به نمونه برداری از رحم و گردن رحم می نماید. در مرحله بعد، نمونه ها برای آنالیز به ازمایشگاه فرستاده می شود.

 
جواب تست پاپ اسمیر در بارداری چه زمانی حاضر می شود؟

پاپ اسمیر انجام شده در دوران بارداری مثل سایر موارد مشابه خواهد بود. این کار پزشک شما را با استفاده از یک قلم مو نازک یا اسپاتول ریز برای جمع آوری نمونه ای از سلول های دهانه رحم، که برای ارزیابی به ازمایشگاه فرستاده می شود، انجام می دهد. از سواب پنبه ای هم برای جمع آوری نمونه ای از ترشحات دهانه رحم و/ یا واژن استفاده می شود که برای STD ها ازمایش می شود.

 

بسته به آزمایشگاهی که پزشک از شما استفاده می کند، نتایج پاپ معمولاً طی یک یا دو هفته دردسترس است. در صورت یافتن سلول های غیر طبیعی، پزشک معاینه کامل از دهانه رحم شما را انجام می دهد و امکان دارد تست را در چند هفته تکرار کند. برای بیشتر زنان، سلولهای غیر طبیعی هیچ علتی برای هشدار ایجاد نمی کنند. امکان دارد نتایج شما به علل جزیی مثل عفونت مخمر باشد.

 

چنانچه پس از ازمایش بیشتر مشخص شود که سلولهای سرطانی یافت میشوند ، پزشک شما احتمالاً منتظر می ماند تا پس از تولد کودک شما تا ادامه ی معالجه را انجام دهد. درصورتی که STD تشخیص داده شود، برای مراقبت از شما و کودکتان، درمان خواهید گردید( بسياري از آن ها به آسانی با آنتی بیوتیک ها درمان میشوند ).



آیا انجام پاپ اسمیر در بارداری برای جنین خطرناک است؟

پاپ اسمیر معمولاً خطری برای شخص باردار ندارد ولی چنانچه عفونت تشخیص داده نشود امکان دارد عفونت به جنین( مثلا به چشم او) سرایت کند.

 
چنانچه پاسخ ازمایش مثبت باشد چه اقدامی باید انجام داد؟

چنانچه سلول های غیر نرمال در ازمایش پاپ اسمیر مشاهده شود پزشک امکان دارد از کولپوسکوپی که معاینه دقیقتر گردن رحم است، استفاده نماید. ولی بیوپسی( بافت برداری) یا اقدامات ديگر، معمولاً به پس از زایمان موکول خواهد شد.

 

اگر جواب آزمایش عفونت های آمیزشی مثبت باشد، معمولا مداوای آن در بارداری آسان است. اگر دچار سوزاک، یا کلامیدیا شده باشید درمان آن با آنتی بیوتیک هایی که پزشک تجویز می کند قبل از زایمان انجام خواهد شد. همسر شما نیز باید از این آنتی بیوتیک ها مصرف کند تا جلوی ورود عفونت از طریق بدن او به بدن شما گرفته شود.

 

چنانچه به HPV مبتلا شده باشید از آنجا که HPV ویروس است به آنتی بیوتیک ها پاسخ نمی دهد. واکسنی که برای جلوگیری از آن وجود دارد هم در دوران حاملگی هرگز توصیه نمی شود. درصورتی که به زگیل تناسلی مبتلا شده باشید بارداری میتواند سبب گسترش آن بشود یا نشود.

 

درصورتی که زگیل ها خود به خود بر طرف نشدند پزشک آن ها را با منجمد کردن، گرمای الکتریکی یا لیزر بر می دارد. ولی درصورتی که زگیل ها بر بارداری شما تاثیری نداشته باشند پزشک معمولاً تا پس از زایمان صبر می کند. زگیل تناسلی به ندرت خانم باردار را مجبور به زایمان غیر طبیعی می کند. خوش بختانه، احتمال انتقال بیماری HPV به جنین هم بسیار کم است.

 
برچسب ها: پاپ اسمیر ، ناطقان ، بارداری ، جنین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پاپ اسمیر ناطقان بارداری جنین ازمایش پاپ اسمیر دوران بارداری پاپ اسمیر انجام آنتی بیوتیک ها دهانه رحم تست پاپ اسمیر پاپ اسمیر سلول های غیر انجام دهید غیر طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک