Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه ساخت ۲۰ مدرسه در شهرستان ورزقان توسط شرکت ملی صنایع مس با بیان اینکه این پروژه ها سال ها قبل باید مورد بهره برداری قرار می گرفت،  اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک و تا پایان سال، شاهد آغاز عملیات اجرایی چندین طرح مهم در سونگون باشیم.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه آذربایجان شرقی دارای منابع معدنی سرشار بوده و ظرفیت منحصر به فردی دارد ولی تاکنون نتوانسته است از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کند و از آن بهره برداری مناسب را ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود معادن مختلف مثل مس در شهرستان‌های بستان آباد، ورزقان، اهر و سایر نقاط استان نشان از غنای معدنی آذربایجان شرقی دارد اما کمتر توانستیم از آنها بهره برداری کنیم.

وی اظهارکرد: شهرک صنعتی مس و کارخانه ذوب و پالایش از مواردی است که انتظار داشتیم در سال‌های گذشته بهره برداری شود.

چهار کارخانه جدید جانبی مس سونگون در شهرستان ورزقان ساخته می شود

پورمحمدی افزود: اشتغال یعنی رونق و پیشرفت که با تاسیس چهار کارخانه در مجاورت مس سونگون و شهرستان ورزقان وضعیت اشتغال منطقه دگرگون می شود.

وی همچنین با قدردانی از مشارکت های اجتماعی مس سونگون و صنایع مس ایران برای رفع محرومیت از منطقه گفت: کمک به ساخت آزادراه، مدارس، امور زیربنایی و سایر نیازهای منطقه‌ای باید توسط مس سونگون انجام شود تا مردم استان نیز از عواید این موهبت های خدادادی بیشتر بهره مند شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و آموزش بسیار ضروری است و موجب تربیت دانش آموزان و نیروی متخصص می شود، گفت: تربیت دانش آموزان، هدایت خانواده و کمک به نظام فرهنگی و پژوهش و مساعدت به دانشمندان برای توسعه کشور بسیار لازم است.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید ارتقاء آموزش دانش آموزان را جزو اهداف خود قرار دهیم گفت: در شهرستان‌هایی مثل ورزقان و چاراویماق مدارس کانکسی باید هرچه زودتر تبدیل به مدارس امن شوند که البته امروز شاهد عقد تفاهم‌نامه بین صنایع مس ایران و اداره کل تجهیزات و نوسازی مدارس آذربایجان شرقی بودیم تا حدود ۲۰ مدرسه برای دانش آموزان منطقه ساخته شود.

پورمحمدی یادآوری کرد: هر چقدر در حوزه نیروی انسانی و آموزش سرمایه‌گذاری کنیم کم است و باید نیروی متخصص کارا تربیت شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: خوشبختانه همدلی و همراهی بسیار خوبی در بین تمامی مدیران استانی وجود دارد و در سایه این اتفاق مبارک، روند توسعه ای استان متوقف نشده و روز به روز با سرعت بیشتری به حرکت خود ادامه می دهد. آذربایجان شرقی، بهشت ایران است که متاسفانه نتوانسته ان چنان که باید و شاید از ظرفیت های خود استفاده کند.
 
پورمحمدی ادامه داد: اختلاف سلیقه سیاسی، امری طبیعی است اما در تمامی برنامه ریزی های توسعه ای استان، نظرات کارشناسی و تخصصی، نقش اصلی در تصمیم گیری را ایفا می کند.
 
وی با قدردانی از توجه ویژه شرکت ملی صنایع مس ایران به تسریع در اجرای پروژه های مس سونگون عنوان کرد: خوشبختانه در سال های گذشته، بسیاری از عقب ماندگی و غفلت سالیان گذشته در موضوع مس، جبران شده و بسیاری از مشکلات زیربنایی این منطقه نیز مرتفع شده است.
 
۱۷ مدرسه کانکسی در ورزقان استانداردسازی می شود

فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این آیین گفت: ۲۰ مدرسه کانکسی یک یا ۲ کلاسه داشتیم که امروز برای ایمنی دانش آموزان تفاهم نامه ساخت مدرسه توسط صنایع مس ایران و مس سونگون منعقد و ۱۷مدرسه کانکسی دیگر نیز استانداردسازی می شود.  

محمدباقر خانی اظهار کرد: ۲ مدرسه بخش خاروانا و ۲ مدرسه دیگر در بخش مرکزی توسط خیران مدرسه ساز در دست ساخت است.  

پیام صادقی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز گفت: در بخش مشارکت های مردمی پارسال ۱۰۰ میلیارد تومان خیران برای ساخت مدارس مشارکت کردند و امسال نیز ۲۰۰ میلیارد تومان می رسد که بر این اساس جزو سه استان برتر کشور قرار داریم .  

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز گفت: تعامل مس سونگون برای تجهیز، مرمت و ساخت مدرسه بسیار خوب است که جای قدردانی دارد اما اکنون از دیگر مشکلات دانش آموزان منطقه نداشتن تبلت و گوشی همراه برای استفاده از آموزش های مجازی آموزش و پرورش در دوران کرونا است.  

جعفر پاشایی همچنین ابراز امیدواری کرد که با همکاری مس سونگون فصل جدیدی برای برون رفت از محرومیت در شهرستان ورزقان و بخش خاروانا ایجاد شود.  

امروز تفاهم نامه ساخت ۲۰ مدرسه در شهرستان ورزقان و خاروانا بین اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی و شرکت ملی صنایع مس ایران امضا شد.

شهرستان ورزقان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده و معدن مس سونگون به بیش از ۱.۳ میلیارد تن ذخیره شناسایی شده در این شهرستان واقع است. 

برچسب‌ها ورزقان امضا تفاهمنامه آذربایجان شرقی مس سونگون محمدرضا پورمحمدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزقان امضا تفاهمنامه آذربایجان شرقی مس سونگون محمدرضا پورمحمدی ورزقان امضا تفاهمنامه آذربایجان شرقی مس سونگون محمدرضا پورمحمدی اخبار کنکور شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی صنایع مس ایران دانش آموزان بهره برداری تفاهم نامه مس سونگون ۲۰ مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم

معاون عمرانی استانداری قم گفت: معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است.سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی متقیان ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در کنار تمام تحریم‌های جهانی، ولایت و مردم سبب شده‌اند که بیش از 45 سال این کشور پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه هر جا مردم در صحنه بودند، جمهوری اسلامی به پیروزی رسیده است، افزود: نماد مردم و تبلور مردم در قانون اساسی شوراها هستند و شهرداران نیز نماد شوراها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه مؤمنین کارهای خود را با مشورت انجام می‌دهند، عنوان کرد: نماد مشورت در جامعه اسلامی شوراها هستند که باید از این ظرفیت در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل شوراها سبب تحکیم پایه و قدرت جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: پایه و محور نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و هرچقدر مردم در صحنه باشند، تاب‌آوری نظام افزایش پیدا خواهد کرد.

متقیان با بیان اینکه شوراهای اسلامی نقطه مقابل نظام‌های استبدادی هستند، تصریح کرد: نظام اجتماعی کشورهایی که همچنان پادشاهی است هنوز به سمت مردم نرفته است.

وی حل مشکلات مردم در شوراها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: مردم هر بخش، روستا و شهر بهتر از هر مدیری نسبت به مشکلات آگاهی دارند و استفاده از این ظرفیت در مدیریت آن منطقه بسیار مؤثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه اگر شوراهای شهری الگو باشند شوراهای دولتی نیز از آن‌ها پیروی خواهند کرد، گفت: هر زمانی که شوراها همدل باشند، اقدامات پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه وضع عوارض سنگین مشارکت مردم در ساخت‌وساز را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: این اتفاق همچنین سبب افزایش تخلفات ساخت‌وساز می‌شود.

متقیان با بیان اینکه معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است، اظهار داشت: سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف نقوش صخره‌ای در منطقه تاریخی ورزقان
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی