Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نظارت بر بیمه های زندگی بیمه مرکزی بیان کرد: شاید تقاضا و تمایل برای خرید بیمه زندگی افزایش یافته باشد و طی این دوره مردم به بیمه زندگی حساس شده باشند، اما این لزوماً به معنی خرید و واریز حق بیمه نیست.

به گزارش پول نیوز، با شیوع کرونا و تعطیلی کسب‌وکارها تقریبا حوزه‌ای باقی نمانده که از آثار مخرب این ویروس بر اقتصاد در امان مانده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت‎های بیمه‌ای هم از این قاعده مستثنی نیست. با وجود کاهش سفرهای جاده‌ای و کمتر شدن تلفات جاده‌ای که هر سال پرداختی‌های بسیاری را برای شرکت‌های بیمه به دنبال داشت به نظر می‌رسد ترس ابتلا به ویروس کرونا و آینده مبهم آن تقاضاها را برای بیمه عمر افزایش داده است.


در همین رابطه امیر صفری مدیرکل نظارت بر بیمه های زندگی بیمه مرکزی در گفتگو به خبرنگار پول نیوز گفت: شاید تقاضا و تمایل برای خرید بیمه زندگی افزایش یافته باشد و طی این دوره مردم به بیمه زندگی حساس شده باشند، اما این لزوماً به معنی خرید و واریز حق بیمه نیست.

 

بیشتر بخوانید: چرا صندوق بیمه حوادث طبیعی تا کنون تشکیل نشده است؟


وی افزود: ممکن است تعداد تلفن‌های مردم برای سوال و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بیمه‌های زندگی افزایش یافته باشد، اما این تلفن‌ها و پرس و جو‌ها لزوماً به خرید بیمه نامه منجر نشده باشد؛ لذا اگر بخواهم در مورد تلفن‌های افراد علاقمند صحبت کنم، باید عرض کنم که تلفن‌های افراد به بیمه مرکزی در مورد بیمه‌های زندگی طی این دوره افزایش یافت و افراد دنبال اطلاع بیشتر در مورد این بیمه نامه‌ها بودند.


صفری در ادامه اظهار کرد: منطقاً تحت چنین شرایطی برخی به فکر تامین مالی ذینفع‌ها و همسر و فرزندان خود خواهند افتاد. به خصوص که این ویروس مردان را بیش از زنان مبتلا می‌کند و نرخ فوت نیز در مردان بیش از زنان بوده است. به خصوص که نرخ فوت در مردان نان آور نسبت به کودکان بسیار بالاتر بوده است؛ لذا مردم در این خصوص حساس خواهند شد و تحت شرایطی که در خانه مانده اند، حداقل اقدام به دریافت اطلاعات و آگاهی بیشتر از طریق تلفن خواهند کرد.

 

بیشتر بخوانید: نرخ شکنی شرکت‌های بیمه کار خلافی نیست


وی عنوان کرد: نکته مهمی که قابل اشاره است این است که بیمه، یک دوره انتظار دارد. به این معنی که به محض دریافت بیمه نامه و پرداخت اولین قسط حق بیمه، بیمه شده مشمول دریافت خسارت نخواهد بود و وی باید چند ماهی همچنان حق بیمه را پرداخت کرده و منتظر بماند؛ بنابراین چنین امکانی وجود ندارد که فرد به محض اطلاع از مبتلا بودن خود، بتواند فوراً خود را بیمه کند و خسارت دریافت کند. معلوم است که این وضعیت برای شرکت بیمه عین زیان است.


مدیر کل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی مطرح کرد: این امکان نیز وجود ندارد که بیمه گزار بتواند حق بیمه چند ماه آتی را پرداخت کرده و زمان انتظار را کوتاه کند. شرکت بیمه طی دوره انتظار (اگر در بیمه نامه اشاره شده باشد) هیچ خسارتی را قبول نمی‌کند. این شرایط، اصول بیمه هستند؛ لذا حالا وقتی افراد به شرکت بیمه زنگ می‌زنند و از این شرایط مطلع می‌شوند ممکن است از خرید بیمه منصرف شوند، چون تصور می‌کنند دوره کرونا سپری خواهد شد.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: امیر صفری بیمه مرکزی صنعت بیمه ویروس کرونا در ایران بیماری های واگیردار عملکرد صنعت بیمه در سال 99 بیمه های زندگی بیمه مرکزی بیمه زندگی خرید بیمه بیمه نامه تلفن ها حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان

آفتاب‌‌نیوز :

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آن‌ها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آن‌ها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد