Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کتاب «ققنوس برمی‌خیزد: وقایعی در زمان قرنطینه» نوشته Amit Dasgupta در ۱۵۰ صفحه توسط انتشارات Wisdom Tree منتشر شد.

باورکردنی نیست که یک مقدار ناچیز از ویروس مرموز بتواند تمام دنیا را سریع تغییر دهد و آنقدر این تغییرات سریع اتفاق افتاده است که همگان مات و مبهوت مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرنطینه‌های سراسری که کشورهای مختلف دنیا آن را اجرا کرده‌اند، تأثیرات منفی مهمی روی زندگی افراد گذاشت. اکنون کووید ۱۹ نامی منحوس میان جوامع است و دولت‌ها مجبور شده‌اند قوانین سخت گیرانه‌ای برای انتشار و شیوع آن اجرا کنند.

کتاب «ققنوس برمی‌خیزد: وقایعی در قرنطینه» به قلم امیت داسگوپتا گلچینی از داستان‌هایی است که برای خانوارها در زوایای مختلف رخ داده است. این اثر با توجه به مضمون‌های جدیدش توانست میان خوانندگان جایگاه مناسبی را به دست بیاورد. به عنوان مثال یکی از داستان‌های آن درباره دریانوردی کهنه کار است که هنگام ورود به خشکی با زندگی جدیدی روبرو شد که هیچگاه تا قبل از آخرین سفر خود در دریا، آن را ندیده بود.

هدف اصلی از نگارش این کتاب توسط نویسنده این بود که همه ملت‌ها و دولت‌ها اختلافات را کناری گذاشته و برای مقابله اورژانسی با کووید ۱۹ دور هم جمع شوند. در داستان دیگری در کتاب مذکور نویسنده در قالب شخصیت داستان خود عنوان می‌کند که بشریت برای اولین بار با یک مشکل اساسی روبه‌رو شده است که نمی‌تواند آن را به مخالفان خود ارتباط دهد و همه ملل تنها در برابر یک دشمن واحد ایستاده‌اند که آن هم نامرئی کشنده و خطرناک است و هیچ کس حتی در اتاق خواب خود در امان نیست.

همه افراد و نوع بشر می‌دانند که دشمنشان کیست اما نمی‌دانند که چگونه در مقابل آن بایستند و از خود دفاع کنند و تنها قرنطینه که آن هم معلوم نیست تا چه زمان اجرا می‌شود راهکار مقابله با این دشمن خواهد بود. متخصصان بسیاری از کشورها شبانه روز در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی خود با صرف نیرو و زمان در حال به دست آوردن واکسنی هستند تا بتوانند به ریشه کن کردن این بیماری بپردازند. پزشکان و کارکنان بخش بهداشت و درمان کشورها تنها قهرمانان واقعی در خط مقدم این مبارزه هستند.

آنها برای انجام وظیفه خود در حالی در بیمارستان حاضر می‌شوند که عزیزانشان را نمی‌توانند در آغوش بگیرند و باید فاصله خود با آنها را حفظ کنند. آنها اعلام کرده‌اند که ابزاری برای مقابله با این دشمن وجود ندارد اما برای تسکین درد بیماران معالجاتی را که نتیجه آن معلوم نیست انجام می‌دهند.

نویسنده با تعریف سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان سال سرنوشت ساز بشریت نوشته است که انتشار ویروس کرونا یک تجربه جهانی بود. وی در داستان‌های خود با زیر سوال بردن دونالد ترامپ که خود را ماچو نامید و گفت که این ویروس روی او اثر نمی‌گذارد به بی تفاوتی وی در برابر جامعه جهانی پرداخت و در نهایت نوشت که او نیز به کرونا مبتلا شد.

نویسنده این کتاب امیت داس گوپتا، دیپلمات پیشین هند، نویسنده و محقق هندی است که اکنون در شهر نودا ایالت متحده آمریکا زندگی می‌کند. وی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ سرکنسول هند در سیدنی استرالیا بوده است و علاوه بر تحقیقات بیشماری برای هند در جهت توسعه روابط دو کشور هند و استرالیا فعالیت‌های مؤثری انجام داده است. او همچنین تجربه سفارت هند در فیلیپین را نیز داشته و در کشورهای آلمان، بلژیک، مصر و نپال نیز فعالیت‌های سیاسی داشته است.

کد خبر 572971 برچسب‌ها كروناويروس کتاب - معرفی و نقد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس کتاب معرفی و نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، به تازگی فیلمی تحت عنوان صف طولانی مردم اصفهان برای رونمایی و جشن امضای کتاب سروش صحت در فضای مجازی منتشر شده است.

سروش صحت بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون و نویسنده ای که پس از اجرای برنامه کتاب باز، در حوزه کتاب طرفداران زیادی به دست آورده، اینبار دست به تولید کتاب زده و حالا برای عرضه کتاب تازه‌اش صفی عجیب در اصفهان شکل گرفته است.

اما کتاب جدید سروش صحت چیست؟

«تاکسی سواری» ، اولین کتاب سروش صحت، شامل ۱۲۴ داستانک یا میکروفیکشن است. میکروفیکشن به داستان کوتاه‌کوتاه معروف است. در این سبک، نویسنده بخش‌های غیرضروری زبان را حذف می کند. خالق اثر از متن حذف می‌شود و یا از متن فاصله می‌گیرد. به خاطر لحظات ناب و ضربه‌های ناگهانی‌ای که این سبک نگارش در دل‌ خود دارد گاهی تحت‌عنوان «داستان ناگهان» نیز ترجمه می‌شود.
در کتاب «تاکسی سواری» ما به همراه راوی در یک تاکسی نشسته‌ایم و هر روز مسیری کم‌وبیش ثابت را طی می‌کنیم. طی این مسیر اما هر بار مسافران جدید، رانندگان جدید و اتفاقات جدیدی منتظرمان هستند و راوی نکته‌پرداز و طناز کتاب ما را از وقایع آن روز آگاه می‌کند.
از دعوای زن و شوهری راننده تاکسی گرفته تا زلزله‌ای که آن روز آمده، از موضوع مرگ مارادونا تا مهاجرت اجباری جوانان، از خبر قتل یا خودکشی صفحه حوادث روزنامه، غم‌های کوچک و بزرگ و حتی عشق‌های نوجوانی و جوانی.
داستانک‌های این مجموعه نیز به واسطه‌ی همین خصوصیت گاهی همان حسی را به خواننده منتقل می‌کنند که موقع خواندن قطعه‌ای هایکو به او دست می دهد. پیدایش کتاب‌های میکروفیکشن متناسب با کشیده شدن جوامع به سمت مدرنیته و ماشینی‌شدن و محدودیت وقت افراد گسترش پیدا کرده‌است. شاید بتوان گفت ضرورت چنین داستان‌هایی با توجه به میزان کم مطالعه افراد جامعه، چندان دور از ذهن نیست.

این کتاب سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات چشمه چاپ و راهی بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228548 برچسب‌ها کتابخوانی اصفهان

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر