Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@11:04:36 GMT

صادرات118میلیون دلاری زعفران

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۰۳۳۴

سخنگوی گمرک گفت: در هشت ماه نخست سال ۹۹، بیش از ۱۹۲ تن زعفران به ارزش ۱۱۷ میلیون و ۵۱۱ هزار دلار به ۵۳کشور دنیا صادر شده است. ناطقان: به نقل از گمرک ایران، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: زعفران یکی از کالاهای خاص ایرانی است که از گذشته دارای مزیت صادراتی است و بیش از ۹۰ درصد تولید آن در کشورمان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: صادرات زعفران در ۸ ماهه امسال ۱۹۲ هزار و ۳۴ کیلوگرم به ارزش ۱۱۷ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۳۳ دلار بوده که بیش از ۸۰ درصد وزن و ۸۴ درصد ارزش صادراتی آن به پنج کشور از ۵۳ کشور خریدار زعفران ایرانی اختصاص پیدا کرده است.

لطیفی در خصوص میزان صادرات به پنج کشور نخست خریدار زعفران ایرانی توضیح داد: هنگ کنگ با خرید ۵۳ هزار و ۱۴۷ کیلوگرم به ارزش ۳۶ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۷۱۲ دلار، اسپانیا با ۳۳ هزار و ۱۸۰ کیلوگرم به ارزش ۲۱ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۹۹۱ دلار، امارات متحده عربی با ۳۱ هزار و ۴۱۴ کیلوگرم و ارزش ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۵۱۷ دلار، افغانستان با ۱۷ هزار و ۹۹۲ کیلوگرم و ارزش ۱۱ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۱۸۳ دلار و چین با ۱۸ هزار و ۵۹۸ کیلوگرم و ارزش ۱۰ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۷۶۰ دلار، به ترتیب پنج کشور خریدار زعفران ایرانی در ۸ ماه سال ۹۹ بودند.

وی در خصوص سایر کشورهای خریدار زعفران ایرانی گفت: عمان با بیش از ۵.۶ میلیون دلار، کویت با ۲.۷ میلیون دلار، قطر با ۱.۹ میلیون دلار، ماکائو با ۱.۴ میلیون دلار و تایوان با ۱.۲ میلیون دلار، کشورهای ششم تا دهم خرید زعفران ایرانی در این مدت بودند.

سخنگوی گمرک در خصوص سایر کشورها افزود: ویتنام، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، بحرین، سوئد، هلند، بلژیک، انگلستان، کانادا، آلمان، هند، سوئیس، مالزی، ترکیه، عراق، اندونزی، پرتغال، ژاپن، آفریقای جنوبی، دانمارک، یونان، تایلند، سنگاپور، کره جنوبی، اتریش، روسیه، نیوزیلند، موریس، آذربایجان، فیلیپین، لهستان، نروژ، رومانی، کنیا، لبنان، استونی، اسلواکی، بلغارستان، پاکستان، کرواسی، آمریکا و قزاقستان، به ترتیب از دیگر خریداران زعفران ایرانی بودند.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک گفت: زعفران به صورت فله، پودر و در بسته بندی زیر ۳۰ گرم و بالای ۳۰ گرم با کد تعرفه‌های ۰۹۱۰۲۰۱۰، ۰۹۱۰۲۰۳۰و۰۹۱۰۲۰۹۰ صادر شده است. منبع: مهر برچسب ها: صادرات ، زعفران ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صادرات زعفران بازار خریدار زعفران ایرانی میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد! | تصاویر
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده