Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «کارلوس رون» معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی ترکیه پیرامون رویکرد دولت آینده آمریکا در قبال این کشور آمریکای لاتین افزود: آمریکا در قالب دکترین مونرو نمی‌خواهد که هیچ یک از کشورهای آمریکای لاتین با کشورهایی همچون چین و روسیه همکاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: دکترین مداخله جویانه مونرو، پاسخگوی نیازهای مردم ونزوئلا و یا مردم آمریکای لاتین نیست. اولویت سیاست های بایدن  دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا همیشه در جهت صیانت و حفاظت از منابع ملی مردم کشور بوده است.     

دکترین مونرو (Monroe Doctorine) یک دکترین سیاسی آمریکایی است که در ۲ دسامبر ۱۸۲۳ میلادی توسط «جیمز مونرو» رئیس‌جمهور وقت آمریکا اعلام شد. این دکترین مخالف حضور قدرت های اروپایی در کشورهای تازه استقلال یافتهٔ قاره آمریکا بود.

 مشاوران ترامپ تلاش می کنند با این دکترین، مداخله نظامی در ونزوئلا و به دنبال آن در کل آمریکای لاتین را توجیه پذیر جلوه دهند.

کارلوس رون با تاکید بر اینکه اقدامات دولت ونزوئلا نه به دلیل احساسات ضد آمریکایی بلکه در جهت برآورده کردن نیازهای مردم جامعه بوده است، گفت: دلیل روابط نزدیک و محکم ما با ترکیه و ایران یا چین این است که این روابط برای پیشرفت جامعه ونزوئلا سودمند هستند. اما آمریکایی‌ها این را نمی‌فهمند.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر مثبت روابط ونزوئلا با کشورهای هم پیمان در بحبوحه شیوع ویروس کرونا گفت: اگر ونزوئلا با برخی کشورها از جمله ترکیه، چین، روسیه، کوبا و ایران روابط مستحکمی در حوزه های مختلف از جمله تامین تجهیزات پزشکی نداشت، این کشور با بحران شدیدتری نسبت به همسایگان خود در منطقه مواجه می‌شد.

این مقام ونزوئلایی ضمن ابراز امیدواری از تجدید نظر بایدن در به کارگیری «سیاست غیر واقعی» ترامپ در قبال ونزوئلا گفت، لغو اتهامات علیه مادورو و همه تحریم‌هایی که ترامپ با اتهامات غیر واقعی و بدون شواهد مستند علیه ونزوئلا اعمال کرده است، باید از نخستین گام های بایدن به منظور از سرگیری از سرگیری روابط باشد.   

معاون وزیر خارجه ونزوئلا در پایان هشدار داد، چنانچه کاخ سفید به سیاست متجاوزانه علیه ونزوئلا ادامه دهد، ما نیز سیاست دفاع را ادامه خواهیم داد.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) "خوان گوایدو" رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع دوباره دولت "نیکلاس مادورو"، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیرسوال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

با برگزاری انتخابات پارلمانی سرنوشت ساز ونزوئلا (یکشنبه/ ۱۶ آذر)  پس از پنج سال هدایت مجلس ملی توسط حزب مخالفان، اکثریت کرسی‌های این نهاد کلیدی به نمایندگان حزب «سوسیالیست متحد» تحت حمایت دولت این کشور اختصاص یافت.

برچسب‌ها دونالد ترامپ جو بایدن نیکلاس مادورو ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن نیکلاس مادورو ونزوئلا دونالد ترامپ جو بایدن نیکلاس مادورو ونزوئلا اخبار کنکور آمریکای لاتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود

حسین مرتضی، تحلیلگر لبنانی و مطرح جهان عرب در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا انتفاضه دانشجویی اخیر در دانشگاه‌های آمریکا را که در اعتراض به سیاست‌های این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفته شوک بزرگی برای دولت واشنگتن دانست که به دنبال تطهیر این رژیم از جنایات شنیع آن در غزه است و این انتفاضه را نخستین سنگ بنا در مسیر آگاهی جوانان آمریکایی دانست.

دریافت 58 MB

خبرنگار و مترجم: منصوره حسنی / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی   

دیگر خبرها

  • دیالوگ جنجالی وزیرخارجه آمریکا درباره اسرائیل
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود