Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@20:12:10 GMT

نفرت‌پراکنی روزنامه سعودی علیه ایران و ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۱۰۱۰

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه سعودی عکاظ امروز (سه شنبه) مدعی شده که اخوان المسلمین به ایران نزدیک است و در ادامه با هدف نفرت پراکنی این ادعا را مطرح کرده است که "شباهت ایدئولوژی در ایران و گروه اخوان المسلمین، عامل رواج فرقه گرایی در منطقه است."

عکاظ در حالی ایران را به متهم و اخوان را تروریستی خوانده است که درحال حاضر ضد حقوق بشری ترین و استبدادی ترین حکومت جهان در عربستان حاکم است و این کشور براساس مدارک و اسناد بی شمار، در سال های اخیر حامی اصلی گروه های تروریستی بویژه القاعده و داعش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اتهام هایی مانند فرقه گرایی ، تروریسم و تحرکات مخرب، از جمله مواردی است که عکاظ متوجه ایران و اخوان المسلمین کرده و در استدلال توهمات خود، به تبریک اخوانی ها به ملت ایران به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی 57 اشاره کرده است. 

روزنامه سعودی سپس مدعی می شود که ایران و ترکیه تلاش کرده اند تا کشورهای جهان اسلام را به دو بخش فرقه ای به رهبری ایران و اخوانی به رهبری ترکیه تبدیل نمایند و هدف این اقدامات گسترش دامنه کشورهای طرفدار اسلام سیاسی است .
این روزنامه در جایی می نویسد: ایران هرگز به اخوان المسلمین به چشم دشمن نگاه نکرده است بلکه رهبران انقلاب در ایران از زمان پیروزی، اخوان را به عنوان حامل اندیشه اسلامی و جنبشی که از نظر فکری با انقلاب ایران همگرایی دارد، می نگرند و در مقابل اخوان المسلمین پیروزی انقلاب ایران را به منزله پیروزی خود می داند و برای گسترش ایده های آن در جهان عرب تلاش کردند و برای دیدار با رهبر و تبریک انقلاب به ایران رفتند.

عکاظ، به نقل از العربیه که این پایگاه سعودی نیز از منابع مطلع مصری نقل کرده، مدعی شده، " اخوان در حال برنامه ریزی برای ایجاد پروژه ها و تشکیل عناصر خطرناک در خلیج فارس است. طبق گزارش همین منابع، قاهره با اطلاع دقیق از فعالیت های جنبش اخوان، کشورهای حاشیه خلیج فارس را از تحرکات این گروه مطلع کرده است."
اتهام زنی های روزنامه سعودی و تفرقه افکنی در منطقه، درحالی صورت می گیرد که جریان سازش با رژیم صهیونیستی از سوی ریاض حمایت می شود و صهیونیست ها زیر سایه عادی سازی روابط دولت های عرب با تل آویو سرگرم تخریب منازل فلسطینی ها در مناطقی هستند که قرار بود در محدوده کشور فلسطینی باشد.

تهران همیشه از همکاری خود با جنبش های تروریستی تحت عنوان همکاری و اتحاد اسلامی سوء استفاده کرده است اما در نهایت به دنبال استخدام اعضای این جنبش ها در پروژه ویژه خود یا بهره برداری برای تغییر موقعیت آنکارا و تهران و توطئه علیه کشورهای جهان اسلام و تقسیم آنها به دو بخش فرقه ای به رهبری ایران و اخوانی به رهبری ترکیه بوده است و هدف، گسترش دامنه کشورهای طرفدار اسلام سیاسی و تقویت اخوان و تفکر فرقه ای است.

 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: العربیه عکاظ ترکیه ایران اخوان المسلمین روزنامه سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟

قبل از اینکه بخواهد سروکله حسن صباح به روایت مصری‌های سکولار در سریال «حشاشین» پیدا شود، تاریخ از امت و رحلت پیامبر شروع شده، از ابوبکر، عمر، عثمان و امام علی (ع) عبور کرده، تا به مکاتب فکری مختلف و فرقه‌ها بخصوص فرقه اسماعیلیه در قرن ۱۱ می‌رسد.

بنا به ادعای سازندگان سریال، «خلافت عباسی بر نیمی از جهان حکومت می‌کرد. ولی در قرن یازدهم وضعیت خلافت عباسی در بغداد رو به وخامت بود و در بدترین شرایط خود قرار گرفت. گروهی از چوپانان ترک در سلسله سلجوقیان ظهور پیدا کردند و بزرگترین ارتش را روی زمین تشکیل دادند. آنها مشروعیت خود را با ادعای حمایت از خلیفه عباسی سنی به دست آوردند. آنها بر خلیفه نفوذ داشتند. همزمان خلافت شیعه فاطمی در مصر و مراکش در ضعیف‌ترین حالت خود بود. فرقه‌ها، عقاید و مکاتب افزایش یافت. در بین آنها فرقه باطنی توسط مردی به وجود آمد، که خطرناک‌ترین و عجیب‌ترین فرد بود. او «حسن بن الصباح» بود.

طبق نوشته حسن فضیلت‌خواه در کتاب «حسن صباح فرمانروای قلعه الموت»، سابقه پیدایش فرقه هفت امامی اسماعیلیه به قرون اولیه اسلام و زمان امام جعفر صادق (ع) امام ششم، شیعیان بر می‌گردد. امام صادق (ع) دارای چندین پسر بود. از میان پسران خود ابتدا اسماعیل را به جانشینی خود و به عنوان امام هفتم شیعیان انتخاب و به جامعه پیروان خود معرفی کرد. بعد‌ها گویا به دو دلیل تاریخی از این تصمیم منصرف و اسماعیل را به امر الهی از مقام امامت خلع و عهد خود را از او برداشت.

در کتب تاریخی آمده است که امام ششم به دو دلیل اسماعیل را از امامت برکنار کرد. یکی اینکه او با گروه‌های افراطی و تندرو در ارتباط بود و امام احساس خطر کرد که مبادا بعد از او جامعه شیعیان به خطر بیفتد. دوم اینکه اسماعیل شراب می‌نوشید و یک چنین انسانی نمی‌توانست صلاحیت امامت جامعه شیعیان را داشته باشد. 

امام صادق (ع) برای بار دوم پسر چهارم خود موسی کاظم (ع) را به امامت برگزید و به شیعیان معرفی کرد. در آن میان، جمعی از شیعیان انتخاب اول امام را شرعی و متقن و صحیح دانسته و بر امامت اسماعیل پافشاری کردند. دو پسر دیگر امام یعنی عبدالله و محمد هم در مقام دفاع از حق امامت خویش برآمدند. پس هر یک جماعتی را جمع کرده و در مقابل اراده پدر مقاومت کردند.

در آن میان، پیروان اسماعیل از بقیه نیرومندتر و قوی‌تر بودند. فرقه اسماعیلیه بعد‌ها در بلاد اسلامی به طغیان و عصیان و اعتراض روی آورده و به برخی اقدامات افراط گرایانه دامن زدند. اسماعیل در زمان حیات پدرش از دنیا رفت. پس اسماعیلیان پسر او محمد را به عنوان امام و جانشین پدرش برگزیدند و او را امام مستور (پنهان) لقب دادند. بعد‌ها حسن صباح خود را نائب امام مستور معرفی کرد.

شروع داستان از جنگ بین صلیبیان با فرقه اسماعیلیه می‌گذرد، تا اینکه اولین خون با دستور حسن صباح در تاریخ سریال «حشاشین» ریخته می‌شود. سریال روایت می‌کند: «حسن صباح قوی است، اگر موقعیتش با قلبش تضاد پیدا کند، قلبش را می‌کشد». 

در انتهای سریال «حشاشین» یار باوفای حسن صباح می‌گوید: «مولای ما دیگر واسطه بین ما و اماممان نیست، او با امام یکی شده است و در مقابلش هزینه‌های زیادی پرداخت کرده. تو پسرت را کشتی، همسرت را، عزیزانت را، پسرت هادی روانه آسمان کردی. شما کاری کردید که هیچ مومن و نگهبانی حتی هیچ پیامبری تحمل انجام آن را نداشت».

امیدعلی مسعودی، مدیر گروه ارتباطات اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاه سوره با نقد محتوایی سریال «حشاشین» از این حیث که تاریخ اسلام را تحریف کرده است، گفت: سروکله حسن صباح از کجا پیدا شد؟ آیا او بی‌سواد بود؟ راهزن بود؟ یا ایشان دو هم‌کلاسی با سواد داشت؟ آنها بر اساس عقایدشان که تغییر جامعه بود، از دست پادشاهان فرار کردند و به قلعه الموت پناه بردند. اما سریال «حشاشین» مبنای شکل‌گیری حرکات حسن صباح را ایران می‌داند. در حالی که آن زمان حکومت‌ها ملوک الطوایفی بود. لازم بود این سریال بازبینی بشود و تحریف‌های تاریخی‌اش توضیح داده شود. 

مسعودی ادامه داد: سریال «حشاشین» القا می‌کند که فرقه‌ای تحت رهبری صباح، ایرانی و تروریست بودند. در این سریال چهره‌ای از حسن صباح به تصویر کشیده شده، که گویا او ایرانی است و هر ایرانی تروریست است. در حالی که اسماعیلیه اعتقادات سفت و سختی داشتند. آنها آدم‌های معتقدی بودند و اگر با کسی درگیر می‌شدند، بخاطر اعتقاداتشان بود. بنابراین، کلیت روایت سریال «حشاشین» روایت علمی نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • گفت و شنود/ بلا نسبت!
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد