Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت دانمارک قصد ارائه یک دسته بندی جداگانه در آمار رسمی خود برای جرایم، اشتغال و مسائل دیگر برای کسانی که از کشورهای مسلمان باشند دارد با این هدف که برخی از مسائل مرتبط با مهاجرت را حل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس این طرح، به لحاظ آماری مهاجران مسلمان و فرزندان آنها در قالب دسته بندی MENAPT که مخفف "خاورمیانه، شمال آفریقا، پاکستان و ترکیه" است، قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام ماتیاس تسفایه، وزیر مهاجرت و یکپارچگی دانمارک که این اقدام را تایید کرد، دسته بندی مردم از روی مذهب در درک الگوهای جرایم و اشتغال بین افراد با تبار خارجی در دانمارک سودمند است.

او در مصاحبه‌ای گفت: ما نیاز به ارقام صادقانه‌تر داریم و من فکر می‌کنم این به نفع بحث مربوط به یکپارچه سازی و ارتقای کیفیت آن می‌شود اگر که ما این آمار را به شکل علنی بگیریم. زیرا اساسا آنها نشان می‌دهند که ما در دانمارک واقعا مشکلی با افرادی که از آمریکای لاتین و خاوردور آمده‌اند، نداریم. ما با مردمی که از خاورمیانه و شمال آفریقا هستند مشکل داریم.

تسفایه گفت با نژادپرستانه خواندن این دسته بندی مردم بر اساس کشور اصلی آنها مخالف است.

بر اساس سیستم فعلی، دانمارک میان اصالت "غربی" و "غیر غربی" در آمارهای رسمی مربوط به مهاجران و فرزندان آنها تمایز قائل می‌شود. همه کشورهای اتحادیه اروپا در کنار مابقی کشورهای اروپایی، انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا به عنوان غربی و مابقی جهان به عنوان غیر غربی در نظر گرفته می‌شوند.

همچنین "فرزندان" هم با وجود زاده شدن در دانمارک "خارجی" در نظر گرفته میشوند بر خلاف "مهاجران" که خارج از دانمارک به دنیا آمده‌اند.

بالغ بر ۸۰۰۰۰۰ مهاجر و فرزندانشان حدود ۱۴ درصد از جمعیت ۵.۸ میلیون نفری دانمارک را تشکیل میدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانمارک دسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست همسایگی دولت سیزدهم

«جمهوری اسلامی ایران، کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند»؛ این شاید مهم‌ترین بخش از اولین سخنرانی رئیس‌جمهور است که ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در مراسم تحلیف با حضور مهمانان خارجی و داخلی در مجلس شورای اسلامی اعلام شد و بررسی عملکرد بیش از ۲ سال و ۷ ماهه دولت سیزدهم نشان می‌دهد به این گزاره پایبند بودند و در مسیر تقویت و گسترش ارتباط با کشورهای همسایه حرکت کردند و «مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی، ارتقا روابط با کشورهای همسایه» بوده است و «خواهان عزت و اعتلای آنها» بوده‌اند.

خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی به بررسی روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه طی یک‌سال گذشته پرداخته است.

کد خبر 6097420 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • رگبارهای بهاری از امروز دوباره آسمان فارس را در برمی‌گیرد
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف